Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 09:05

Oooooh, hoi allemaal! :)
Ik heb een paar pagina's gelezen en ga zo verder lezen. Zou het leuk vinden om mee te kletsen. Een absolute Zuidelijk-Afrika fanatic hier. :)
In 2018 en 2019 ben ik in Zuid-Afrika, Zambia, Malawi, Zimbabwe en Botswana geweest. Komende mei emigreer ik naar het mooiste wildlife park in Afrika (die ik tot nu toe heb gezien), het South Luangwa National Park Zambia voor minimaal 8 maanden (voorheen 3 maanden gewoond).


Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 13:21

Ik word manager bij een Spa die in het park gelegen is. Daarnaast wil ik mijn eigen Social enterprise gaan starten

Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:17

Ik heb hier al heeeeel lang niet meer meegepraat maar nu heb ik wel heel leuk nieuws! Ik ga in November een ruimte maand met mezelf en een 4x4 met daktent Namibië doorreizen. :D :D
Mag ik weer mee komen kletsen?

Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:20

NIce! Lijkt me leuk. Ik begin en eindig in Windhoek.

Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:31

Alles gepland en geboekt, de route en de overnachtingen. :o Niks voor mij :D, maar het is de allereerste keer dat ik helemaal alleen ga, dus voelde deze keer beter. Het is ook een beetje als test voor mijn droomreis die ik graag alleen wil maken!
[ img ]

Emmaa
Berichten: 4384
Geregistreerd: 10-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 14:20

poes schreef:
Wow wat een leuke route! Ben benieuwd naar de overnachtingen ook :j heb je ervaring met Afrika? Bandjes wat zachter zetten voor de gravel en tanken als het kan :D


Gaaf he! Ik kan de overnachtingen later wel even delen. :) Het is een hele lijst hoor, op de meeste plekken blijf ik maar 1 of 2 nachten.

Ja, ik heb vier maanden in Zambia gewoond en gewerkt in een klein dorpje Mfuwe aan de rand van het South Luangwa National Park. Voor mij de mooiste plek op aarde.
Ik zou terug gaan om daar te werken voor een jaar, maar toen kwam corona en werd mijn vlucht een week voor vertrek geannuleerd... |( Mijn hele droom in duigen, mijn huis was al verhuurd, ik had al 7 maanden voorbereid... Ik zou daar, naast mijn betaalde baan, ook onderzoek gaan doen naar hoe ik het project kon voortzetten die ik daar eerder had opgestart (duurzaam toerisme project met lokale gemeenschap). Zucht!

Ik heb naast Zambia ook door Malawi, Zuid-Afrika, Zimbabwe en Botswana gereisd. Maar, nog nooit helemaal alleen, dus nu moet ik eraan geloven. _/-\o_ Mijn droom is om langere tijd met een 4x4 op de bonnefooi door Zuidelijk-Afrika te reizen en uiteindelijk 50/50 in NL en ergens in Afrika te wonen en te werken. Ik geef mezelf nog een paar jaartjes om te reizen en te bepalen waar dat dan zou moeten zijn (denk ik... ik ben bijna 30.... :')).

Nyaleti schreef:
Wat een mooie route Emma! Heerlijk dat je daar een maand de tijd voor kan nemen :)
Ben jij toevallig degene die jaren terug maanden in de Westkaap heeft gezeten? Staat me iets van bij dat er altijd prachtige foto's gedeeld werden (en ik jaloers was :') )

Heerlijk he! Ik zou wel langer willen gaan, maar iets met dat er ook gewerkt moet worden. :D Nee, dat was ik niet, misschien heb ik toen weleens wat Zambia foto's gedeeld.


Sakura789 schreef:
Wat een heerlijk vooruitzicht zeg! Wij hebben die hele linkerkant gedaan, van Kaapstad naar Windhoek. In Namibie heb ik vooral alleen gereden, vond dat heel goed te doen!

En inderdaad tanken wanneer je kunt en de auto goed shaken met het tanken als je twee tanks erin hebt. Wij moesten uitwijken omdat er ergens geen brandstof meer was.

Heerlijk zeg, denk dat het één van mijn mooiste vakanties was en zou er zo wel weer heen willen!

Gaaf! Wat waren voor jou de hoogtepunten? Thanks voor de tank-tip!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fayyah19 en 72 bezoekers