Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 21:29

Oh leuk topic!

Ik mag in maart weer. Voor nu altijd alleen in een lodge en park gebleven en de paar keren steeds maar dag of 5. Johannesburg en dan volgende dag direct door naar een park. Entabeni, Pilanesberg, Mabula.

In maart gaan we 2 weken met een veelte druk programma :') Pilanesberg, Panorama Route een stuk, paar dagen van noord naar zuid Kruger en dan wss nog door naar de Wetlands (moeten helaas ff langs Durban) en dan weer terug. Gaat een hoop reizen worden maar super veel zin in!!


Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 22:15

Ja we gaan zelf rijden. Zijn met een groepje van 8 en op sommige plekken iets andere planning. Zo begint een deel bij pilanesberg en een deel in hoedspruit. Twee moeten op familie bezoek in Durban maar ivm auto's moeten we ze daar af gooien. Zitten met de rest te denken om dan naar drakesberg te gaan. Maar vooralsnog staat alleen Kruger vast.

Ooit wilt ik nog wel eens naar Tanzania. Ik ben nu alleen in zuid Afrika geweest met (korte) vakanties en voor studie 3.5 maand in Kameroen.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:41

Oh wat gaaf Emmaa!!


casperzazoe schreef:
Wauw Kameroen, nog nooit gehoord dat iemand daar is geweest. Heel gaaf :) zou je foto's willen delen? :D

Stoer Emma!Klinkt als een mooi vooruitzicht.


Voor vakantie zou ik daar ook niet heen gaan. Helemaal niet gedeelte waar wij zaten (noorden tegen Tsjaad) maar het was prachtig! Wat zo gaaf is van Kameroen is dat ze alles hebben. Van regenwoud (zuid) tot Sahel woestijnachtig (noord). De treinreis van zuid naar noord was helaas veel nacht maar zo gaaf de transitie van het landschap te zien!

Ik zal eens wat foto's opzoeken :)

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:03

In 2010 dus in Kameroen geweest. Heb niet echt veel foto's bij de hand, maar hier een aantal om een indruk te geven. Ik heb geen foto's van de grote steden (Garoua, Maroua of Yaounde). Wij zaten voornamelijk in het veld in het noorden, Waza national Park. We kwamen aan in erge droogte (Sahel) (april) en zijn aan de start van het regenseizoen (juli) weggegaan. Gaaf om het landschap te zien veranderen van dor en dood naar groen.

Buiten het National Park (we deden onderzoek in het park & in cultivated gebieden). Kaal. Droog.
[ img ]

In het park, aan de rand van een grote open vlakte
[ img ]

Andere delen van het park waren meer bebost
[ img ]

Bij het bergje verderop lag ons kamp. Daar startte het park. Alles voorbij het park is het National Park
[ img ]

Op de Benoue rivier in Garoua. De mannen gingen in een kano bij een kudde nijlpaarden kijken. Wij dames durfden niet ;) Achteraf bleken het ook niet de mensen te zijn met wie we de afspraak hadden gemaakt, maar gozers die er hun eigen slaatje uit wilden slaan :=
[ img ]

Onderweg kwamen we af en toe hele grote groepen migrerende nomaden tegen. Heel bijzonder!
[ img ]
[ img ]

En van de dorpjes langs de weg in het noorden van Kameroen
[ img ]

In de laatste week zijn we naar het westen gereisd om Rhumsiki te bezoeken. Hier hebben we een lange tocht gewandeld waarbij we ook even in Nigeria zijn geweest
[ img ]

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:42

bobje26 schreef:
Prachtig hoor! Ik kan mij voorstellen dat je zeker in Kameroen super opvalt als blanke (vrouw) persoon?


Jep. Overal waar je kwam was het 'nasara, cadeaux' (blanke geef mij iets!). Voelde mij in het noorden wel op het gemak, maar in de steden soms ietsjes minder. Ondanks dat we bekend waren bleven we een attractie. Soms leuk, soms ook niet. Opdringerige mannen zijn niet leuk. Maar een klein jong meisje van een jaar of 4 die naar je toe rent en je stevig omarmt wel. Vond ik heel bijzonder omdat je toch vaak merkt dat kinderen juist bang zijn.

Scheelde enorm dat onze begeleiders, die mee het onderzoek deden, al aantal jaar daar woonde en dat we onze chauffeurs en gidsen hadden.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:52

Ja hier ook. Wij vliegen 23e naar Johannesburg. Zie het somber in.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 21:17

Sakura789 schreef:
Maart?


Ja 23 maart.

Vooral ook het scheef aangekeken worden, vermeden worden etc vraag ik mij af mochten we nog wel mogen gaan...
Zelf blijf ik 1.5 week zo goed als thuis in die zin dat ik grotere gezelschappen en ov vermijd. Ook om kans zelf iets op te lopen voor vertrek te verkleinen

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 20:23

Ben benieuwd water uit komt... Met alle verhalen wil je bijna ook niet meer. Wij gaan 2 weken. Er kan in die tijd dat we in ZA zitten enorm veel gebeuren. Zoals zoals hierboven vluchten van of naar bepaalde landen schrappen...

Ik ben idd ook mijn sociale contacten aan het verminderen. Voor de zekerheid.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 20:27

En eerlijk? Ik ben er blij mee. Ik wilde al niet meer. Helaas wel hoop rompslomp en mogelijk geld verlies. Veel accos en de auto's gratis kunnen annuleren. 4 van de 14 nachten niet. En de tickets even nazoeken hoe en wat.

Er valt een last wel van m'n schouders. Want na donderdag wilde ik al niet meer. Maar ik huil ook heel hard. Mijn eerste echte vakantie sinds jaren. Dat ik 2 weken weg ging en kon kan ik mij niet meer heugen. Zo verheugd op een geweldige reis. Ruim half jaar zoveel voorpret. Hard voor gespaard. Unieke kans.... Gaat helaas niet snel meer genwuren ben ik bang... ;(

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 11:27

Wat onwijs balen dat je haar nu niet kan halen....

Het reisadvies naar ZA is nog niet aangepast. Het staat nog op geel. Zal wel weinig kans zijn dat het binnen enkele dagen op oranje komt te staan.... zou wel 'fijn' zijn, want dan kan ik nog wat met de annuleringsverzekering.... :(

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 13:45

Kan dat dus nog niet terug vinden. KLM vliegt nog gewoon en kan niets vinden over Zuid Afrika daar. Voor m'n annuleringsverzekering moet het land orange zijn in reisadvies en het is nog steeds geel....

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:43

Ik zie het. Dan zou KLM niet meer mogen vliegen lijkt mij, of dan nog steeds?

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 07:19

Jemig wat een gedoe zeg... Fijn dat je wel mee kan...

KLM bereiken is ellende. Er hebben er 2 ruim een uur in de wacht gestaan. En 1 daarvan heeft het vannacht nog een keer geprobeerd maar keqm er ook niet door...

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 09:33

Ons lukt overboeken niet omdat we niet voor 31 mei 2020 willen vliegen. Dus gevraagd om een voucher. Maar het is idd niet te behappen voor KLM.... We hebben gelukkig nog wat dagen... We zouden maandag gaan.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:54

Iriscope daarom kon ik het vorige week ook niet aan mijzelf verkopen om nog te gaan. Wat als ik het mee breng. Gezondheidszorg is daar toch wat anders dan hier al is ZA dan misschirn nog wel prima. Ben ook om die reden blij dat we niet meer gaan.

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 12:53

Jeej, we krijgen een voucher. En hopen later dit jaar een nieuwe poging te kunnen wagen!

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 10:05

Fijn dat je weer thuis bent :(:) :(:)

Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 12:50


Tancreda4
Berichten: 23960
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:23

Oké, nog niet officieel dicht gezet dus... Fingers crossed.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 bezoekers