Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 14:19

Ik kom even binnen vallen als dat mag :)
Voor onze huwelijksreis ben ik nu aan het rondkijken wat Canada te bieden heeft. Ik heb vrij goedkope vliegtickets gevonden en een -zo op het eerste oog- betrouwbare camper verhuur site.

Plan zou dan zijn om 2 weken te gaan en in het oosten te blijven. Maarrrr ik zag al dat de meeste toeristische attracties als de Rocky Mountains dus in het westen liggen. Is het oosten de moeite waard als je vooral voor overweldigende natuur komt en het liefst ook wildlife (beren, wolven, elanden)?


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:52

Nog een vraagje. Wat ik nu berekend heb, zou het ons 800 euro pp kosten voor 2 weken, dan inclusief vlucht, huurauto en accommodaties(dit heb ik al uitgezocht dus weet dit zeker). Ik heb het idee dat dit in verhouding best goedkoop is, is dat ook zo?

En wat is jullie manier van reizen? Trein, huurauto, camper of nog iets anders? Liften gaat ons wat te ver, haha.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 20:15

West Canada is duurder hoor heb ik al gezien :j dus dat is ook niet helemaal te vergelijken.
Ik zal het even uiteenzetten:
Tickets Amsterdam - Montreal en terug: 450 euro pp
Autohuur 2 weken plus ongelimiteerde km: 300 euro
Accommodaties via Airbnb: 430 euro ongeveer.
Autohuur en accommodaties deel ik dus door 2 en dan kom je op ongeveer 800 pp uit.

Dan komt er dus nog eten, benzine en uitstapjes/entree gelden bij.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 17:46

Ik vind het echt mega spannend en heb nu al de zenuwen, maaarrrr we hebben de tickets geboekt :):)
We vliegen met British Airways vanaf Dusseldorf met een tussenstop in Londen. Totale vliegtijd is daardoor 9 uur maar dan kunnen we wel mooi de benen strekken op Heathrow.
26 juni gaan we, 2 dagen na onze trouwdag :):)

Nu gaan we goed zoeken naar autoverhuur bedrijven en airbnb kamers :)

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-16 13:09

Heeft iemand ervaring met de kajak-met-walvissen-tours, liefst in Quebec? Lijkt me doodeng maar ook supergaaf! Wat zijn aan te raden organisaties, welke plekken enz :) Ik hoor graag alle ervaringen :D

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:29

Wat vinden jullie van deze route?

https://www.google.nl/maps/dir/Montreal ... 29!1m0!3e0

In 15 dagen. Hoe lang we overal blijven weten we nog niet. Eventueel kan het 'staartje' van de route (Montreal - Québec en verder) nog weg. Die kant rijden we alleen op omdat ik graag wil kajakken met walvissen daar :)) maar we moeten nog even goed kijken wat er daar verder te doen is.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 17:41

Ik heb ook een vraag voor de mensen die al eens in Canada geweest zijn. We hebben nu onze route een beetje vastgelegd, hij ziet er als volgt uit nu:

Dag 1: Vlucht Dusseldorf - Montreal
2: Montreal - Kingston (2:45 uur rijden)
3. Kingston - Toronto (2:30 uur rijden)
4: Toronto - Niagara falls (1:30 uur rijden)
5: Niagara falls/Buffalo. Buffalo - Hamilton (1 uur rijden)
6: Hamilton - Algonquin park (3 uur rijden)
7-11: Algonquin park
en dan... hebben we nog een aantal dagen over :+
Op dag 17 vliegen we terug. We willen sowieso naar Ottawa en nog een dag Montreal doen, maar wat kunnen we verder nog doen in die tussenliggende dagen? Mijn vriend wilde wel naar Quebec maar dat vind ik nogal ver rijden voor nog een stad. Ik ben meer van de natuur :))

Hebben jullie suggesties?

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 19:36

Mijn vriend en ik hebben net ook onze ETA aangevraagd en bij ons allebei is ie ook goedgekeurd :)

Nog 2 maandjes en dan gaan we :):) Ik had bedacht om 1 of 2 nachten een tent te huren maar dat is blijkbaar onvindbaar.. Of ik zoek niet goed, haha. Voor de rest slapen we in AirBNB's of hotels maar het leek me ook wel leuk om te kamperen.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 19:38

Hebben jullie veel last gehad van muggen en andere insecten in de zomermaanden (eind juni-half juli)? Ik heb net maar zo'n muskieten net voor om je hoofd besteld :')

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 20:51

Ik heb er twee besteld, eentje inclusief camouflage gekleurde hoed (super fashionable) en eentje zonder waarbij ik dus nog een pet moet kopen.

Ik wilde eigenlijk het complete bee-keeper pak aanschaffen maar mijn vriend hield me tegen :') maar als ik alleen al zeker weet dat die krengen niet in mijn haar komen te zitten scheelt het al.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:21

Wij zitten in oost Canada, bij Algonquin park. Maar gezien het daar vooral bos en meren zijn vrees ik het ergste :')

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 12:02

[ img ]

Ik hoop dat dit ding mijn hoofd veilig gaat houden. En dat het niet te warm is zodat ik ook een beetje degelijk lange mouwen en een lange broek aan kan :=

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 20:59

Hier is het ook aftellen nu, over precies 2 weken gaan we trouwen en maandag over 2 weken vliegen :):)

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:18

Ik meld me hier ook weer voorzichtig als het mag :)
Volgend jaar mei willen mijn man en ik met onze dochter naar Canada/Amerika. Vorig jaar zijn we naar Amerika gegaan en vooral Yellowstone vond ik echt <3
Ook in Canada willen we dan eigenlijk alleen de natuurparken bezoeken, geen steden.

Voor volgend jaar staan dus Jasper/Banff sowieso op de planning.
Ik zit nu een beetje te bekijken wat een leuke route is, en twijfel tussen een rondje maken van Vancouver naar Calgary en weer terug, of one way. Daarnaast twijfelen we of we Amerika bij de route in zullen voegen, ik wil namelijk ook graag Glacier National Park bezoeken. Is dat de moeite van het omrijden en de grens overgang waard?
We willen sowieso een camper gaan huren en ongeveer 3 weken gaan.

Iemand tips voor Dé perfecte route? :)

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 15:31

Daar zou ik wel kunnen kijken voor inspiratie inderdaad :j
Maar het boeken gaan we zelf doen, alles los. Dat is bij iedere berekening die we maken, goedkoper dan alles -erbij -in reizen. Plus ik vind het ook wel leuk om naar de goedkoopste tickets en beste vliegtijden te speuren :))

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 14:07

Birgit__ schreef:
Hoi! Het is al even stil hier maar ik wil me graag melden om wat tips op te doen. Heb al veel gelezen, maar ben er nog niet helemaal uit.

Volgend jaar juni is het eindelijk zo ver; mijn droom reis naar Canada/Amerika.

Ik zou graag willen vliegen op Calgary. Wil op het einde van de reis, begin juli heel graag naar de stampede.

Ik móet naar Yellowstone en dan is eindelijk alles wel gezegd.. graag doen we ook nog Glacier NP aan, maar verder zijn we nog opzoek naar een mooie route voor drie weken rondom Calgary - Yellowstone NP.

Zou het mogelijk zijn om ook Banff en Jasper te combineren of is dat te ver uit de route?

Ik hoor graag jullie adviezen :)


Voor wat betreft Amerika: sla zeker Grand Teton, direct onder Yellowstone, niet over!! Vond ik bijna mooier dan Yellowstone. En trek genoeg tijd uit voor deze parken. Vorig jaar juni zijn mijn man en ik er geweest en echt, ik wil er wonen :+ We hebben iedere dag beren en veel ander wildlife gezien in Yellowstone en Grand Teton. Echt fantastisch.

Het ligt niet echt op de route maar Rocky mountain National Park vond ik ook geweldig. Daar liepen de elanden gewoon langs onze tent op de camping.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:05

Hoi allemaal, volgend jaar juni zijn wij van plan om weer naar Canada te gaan.
Met wat zoeken vind ik camperhuur+tickets voor 1500 per persoon in de eerste 3 weken van juni. Dat is niet gek qua prijs dacht ik, of kan ik beter nog even verder zoeken?

Dan zouden we vliegen van en naar Calgary, we willen vanuit daar naar vancouver rijden en weer terug. Liefst niet dezelfde weg heen als terug. Is dat wel een beetje een leuk rondje als je dus niet langs Banff en Jasper gaat?

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 11:28

Heb ik ook maar gekeken, maar de one way toeslag plus losse tickets maken de totaalprijs toch wel een beetje te gek vind ik..


Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:20

Toen ik naar tickets en camperhuur keek was september juist duurder :j

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 12:39

Woow wat gaaf, een beer tegenkomen tijdens het wandelen!! Heb je mooie foto's kunnen maken?

En wat ontzettend zonde dat het zo mega toeristisch is joh.. dat hadden wij vorig jaar bij de geisers in yellowstone. Man man de touringcars waren werkelijk niet aan te slepen.

Ik twijfel ook nog steeds een beetje tussen juni of september, maar als ik lees dat het zelfs in oktober nog druk is.. Jeetje.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-19 19:37

Yes wij hebben geboekt voor volgend jaar!

In mei en juni gaan we touren met een camper door West Canada <3

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 21:01

Angela_ schreef:
Ik meld me hier ook. Vriendlief en ik vertrekken waarschijnlijk eind mei, begin juni naar Canada. Vooralsnog is het plan vliegen op Calgary. Daar willen we 2 nachten blijven en dan rijden we door richting Banff. Hier blijven we 5 nachten. vanuit Banff gaan we naar Glacier NP in Canada (dus niet de amerikaanse) en hier blijven we ook 5 nachten. Daarna rijden we naar Jasper waar we ook 4 nachten verblijven. De volgende stop is Edmonton waar we 2 nachten blijven en daarna weer terug naar Calgary voor een nachtje en dan weer terug naar huis.

Dit is meer de ruwe opzet, we willen vooral wandelen/hardlopen en in de natuur zijn. Het plan is een huurauto zodat we wat flexibeler zijn. Iemand nog tips of dingen die we echt moeten doen?


Hé dat klinkt als ons plan, mijn man, dochter en ik gaan in mei ook naar west Canada. We vliegen naar Vancouver maar verder willen we naar dezelfde plekken.

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 14:10

Zijn er meer mensen die binnen nu en 2 maanden naar Canada zouden gaan?

Onze vertrekdatum is 18 mei, maar ik vrees ervoor.. de vliegmaatschappij heeft alle vluchten tot 30 april al gecancelled. :(

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-20 17:20

Air transat, geboekt bij GoCanada. En jullie?

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 07:49

Ik heb GoCanada ook net een mail gestuurd met de vraag of we kunnen verzetten naar september, ben benieuwd.. zal wel flink bijleggen worden |( terwijl wat we nu betaald hebben eigenlijk al aan de top van ons budget zit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Brandje_04, Hindo2, HopeMyDay, Maanon_, NadjaNadja, purny, rosak, StonedRomy en 78 bezoekers