Goede hiking rugzak voor dagtochten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
boeflover
Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Goede hiking rugzak voor dagtochten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-10-19 11:31

Ik ben op zoek naar een nieuwe hiking rugzak en ben benieuwd naar jullie tips?
Op vakantie hiken we vaak 4-8 uur per dag, ook over moeilijker terrein. De spullen om te overnachten blijven eigenlijk altijd op locatie achter, dus we hoeven geen hele grote rugzak. Wat we vaak wel meenemen zijn;
- 2 doppers die in de zijvakken gaan
- 2x1,5 l flessen water om doppers mee bij te vullen
- lunchpakket voor 2 personen
- zoutjes, pringles oid
- 2 bananen oid
- EHBO kit
- reisgids
- portemonnee, telefoon, paspoort etc.
- poncho, veters etc. (klein spul)

Afgelopen week bij bever had ik de Osprey Sirius 36L even op, die leek erg comfortabel maar wil nog een keer terug met onze “standaard” vulling om ook gevuld te weten of het wat is.
Op dit moment neem ik een lowepro flipside camera rugtas mee, maar die is aan vervanging toe. Deze tas is opzich ideaal, maar toch krijg ik vaak na een aantal uren wel last van mijn schouders.
Waar de tas wel echt aan moet voldoen is:
- heupband + borstband
- waterafstotend/ingebouwde regenhoes
- comfortabel op de rug
- zijvakken voor 2 doppers
- verstelmogelijkheden aan banden

Wat mij fijn lijkt tov mijn huidige tas
- ventilatie op de rug
- vrouwen editie, dus de banden dichter bij elkaar
- ik vind de vaksverdeling van een cameratas fijn, geen must, maar dan niet zo dat ik bij iedere stap mijn spullen voel verschuiven in de tas
Mijn huidige tas heeft de ritssluiting op de rug, ideaal tegen diefstal. Een diefstalvakje voor portemonnee, telefoon en paspoort zou erg fijn zijn (ook geen must, mijn vriend blijft met een camera rugzak lopen dus kan daar ook in)

Ben benieuwd naar jullie tips!


boeflover
Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Goede hiking rugzak voor dagtochten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 21:10

Door jullie tips op pad gegaan met mijn oude rugzak gevuld met een standaard inhoud, voelde me wel staan in de winkel maar uiteindelijk is het de Osprey Sirrus 24 wms geworden, die knelde eigenlijk nergens en droeg dus erg fijn.
Qua inhoud ruim voldoende, kleiner had ook gepast maar dan ging je qua draagcomfort direct naar beneden.

Zit nog wel te twijfelen over een waterzak, is dit een beetje hygiënisch? Ik denk er nu aan om de flessen water op te hangen aan de haak die erin zit voor de waterzak, om zo het gewicht bovenin te hebben. Nog even uittesten of dat anders loopt.


boeflover
Berichten: 6045
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: zeeland

Re: Goede hiking rugzak voor dagtochten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-19 21:34

Dat schoonmaken is waar ik over twijfel, hoe doe je dat dan met 3 weken vakantie? De verkoper gaf aan dat je wel iedere dag hem moet legen en laten drogen. En hoe krijg je de slangen goed schoon?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot, vevina en 90 bezoekers