Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 08:32

Ik kom me hier ook melden. Van het weekend besloten dat we het dan toch echt gaan doen, september volgend jaar drie weken naar Canada, rondtrekken met een camper <3
Ben me nu heel langzaam eens aan het inlezen in de mogelijkheden, ben nu dit topic aan het doorpluizen en zie al veel mooie tips voorbij komen *D

Een van de vereisten van mij is natuurlijk daar een mooie rit te paard :D

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015


Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:36

Nadat ik me een tijdje geleden ook had gemeld maar verder nog geen details had hier inmiddels de route ook uitgestippeld en krijg er nu wel echt zin in :D

We vliegen eind augustus naar Calgary, vanuit Calgary is de nu geplande route: Banff, Jasper, Wells Gray Provincial Park, Revelstoke, Penticton, Manning Park, Victoria, Campell River en dan Vancouver en vanuit Vancouver weer richting NL.
Dit in 23 dagen met de camper. Mijn vriend wil graag vissen, we willen mooie wandelingen maken en ik wil heel graag ergens paardrijden. Ondanks dat dit wel een beetje de hoofdattracties zijn proberen we de campings daar in de buurt/ net buiten te pakken en onze voorkeur gaat uit om de echt drukke toeristische dingen over te slaan en maar de mooie plekjes die wat minder bekend zijn aan te doen. Dus als jullie nog tips hebben?
En hebben jullie wellicht tips voor het paardrijden daar?

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-20 08:37

[quote="february]
Ik zou persoonlijk voor accommodatie in Canmore gaan in plaats van Banff. Banff is zó enorm toeristisch en druk, ik mijd het echt op alle mogelijk fronten :x Canmore is net iets authentieker, maar net zo dicht bij alle mooie plekken. Bovendien kun je vanuit Canmore naar Kananaskis Country rijden, mijn favoriete provincial park in Alberta <3

In Glacier zelf heb je (behalve campings) geen overnachtingsmogelijkheden. Golden is een fijne plek, mooi centraal tussen zowel Glacier als Yoho! Zéker Yoho niet overslaan, als je van een flinke hike houdt (26km), dan is de Iceline Trail een aanrader. In Glacier hike ik de Balu Pass ieder jaar, ook een favoriet! Is overigens niet altijd open i.v.m. grizzly's en je moet verplicht in groep van 4 hiken.

Jasper is alweer 5 jaar geleden, maar vond ik fijner dan Banff. Ook wel toeristisch, maar anders en toch rustiger. En de Icefields Parkway...dat blijft een waanzinnige rit :+:[/quote]

Die Iceline trail heb ik al op het lijstje gezet, lijkt me echt heel gaaf!

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015

Liesbethje
Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 10:08

Wij vertrekken 18 augustus...ergens hou ik er al rekening mee dat ook dat niet door zal gaan maar vooralsnog duim ik gewoon heel hard dat we de hele Corona ellende dat een heel eind achter de rug hebben... :o

Trots! Z2+ 1 met mijn gouden topper *\o/*
Trots! Rubriekskampioen Z1 NHPS Divoza dressuurcompetitie 2015


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, iphyn, Jorex, maaikemuis, maxi90, mika11, mvdende, Paardennamen en 63 bezoekers