Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 17:25

Wauw natasja, met internet wel alles kunnen lezen. Klinkt super. Milos gaat op mijn verlanglijstje.

Een vakantie annuleren is zuur. Sterkte.

Net terug uit Cyprus. We hebben het er erg leuk gehad. Maar het is natuurlijk geen Griekenland. Maar wel veel Griekse invloeden en ze spreken er een dialect van Grieks.

Paphos is een grote stad. Weinig idyllisch aan. Maar het voordeel is dat het busvervoer goed geregeld is en héél goedkoop.
Er zijn mooie archeologische terreinen en van de drukte af echt supergoede familie tavernas/ ouzerie.
We hebben veel tripjes gemaakt, want de natuur is prachtig en een stuk van paphos af zijn ook prachtige stranden. En mooie uitzichten.
We zijn door wat oude bergdorpjes gereden waar de mannen in het kafenon koffie dronken of sliepen.
Hebben kloosters bezocht, ook een verlaten klooster etcera.

We hebben echt genoten. De Cyprioten zijn ook bijzonder vriendelijk. Ook in het hele touristische stuk groet iedereen. Het is wel zo dat als jij niets zegt dat ze denken dat je met rust gelaten wordt. Dus als je een winkel binnen komt en je zegt niets dan laten ze je met rust. Als je groet sta je zo 10 minuten te kletsen ook al weten ze allang dat je niets gaat kopen.

Wat mij betreft is Cyprus een aanrader als je van historie, natuur en dingen ondernemen houdt.
Er zitten veel Engelsen en in 1 hoek veel Russen. Maar die zitten met name in de all-inclusives daar is zelfs een Russischs tourbureau en staan de menukaarten ook in het Russisch.

Verder geen last van gehad. Maar een paar uur in dat stuk geweest. Iemand zei hier dat ze Grieks niet verstonden, maar dat heb ik zo niet ervaren muv van dat stukje.

Kortom Cyprus was super. Maar ik hou van Griekenland, hopelijk blijft mijn gezondheid goed. Dan gaan we volgend jaar eilandhoppen.

...


raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:30

Veel plezier.
Ik kijk weer uit naar volgend jaar.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 19:13

Alles moet langer en warmer in de oven als ik grieks kook uit kookboeken. Dan gaat het wel.

...


raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 19:07

Oh bah wat een overgang.
Was er nog veel open op Kos?

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:02

Ik spreek alleen Grieks eten. Ben zo slecht in talen helaas...
Maar mocht ik ooit op een Grieks eiland aanspoelen kan ik eten bestellen.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 23:28

Iets met wijn? Vind ik ook prima haha

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 20:08

Ik wacht op de goedkeuring van mijn vakantie. Ik heb mijn vakantie opgesplitst. In 2 weken juni en 2 september.
Zou graag gaan eilandhoppen, maar de longarts is een beetje vervelend. Die wil me 3 maanden naar Davos sturen.

Dus ik denk dat het toch maar weer een pakketreis wordt. Maar dat is ook leuk.
Jullie boeken al wel vroeg. Bij ons kan het nog een maand duren voordat de vakantiepuzzel op het werk rond is.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 06:39

Ik was in juni in Zakynthos.
Alleen maar zon.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 07:33

Ik vond agios sostis wel saai. Maar kalimera koukla is daar een superfijn hotel!
In Kalamaki vond ik sirocco erg fijn. Tegenwoordig adult only en erg rustig gelegen.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 10:01

Ha ik ben niet de enige die weer aan het plannen is nu mijn vakantie aanvraag goedgekeurd is.
Wij overwegen Samos. Maar dan moet ik 1 dag langer vakantie anders zijn de vliegtijden heel onhandig. Dus maandag even overleggen. Ok heb 2x 2 weken en de 2e heb ik mijn vakantie verschoven en het weekend er voor ingeleverd. Dus denk wel dat het oké is.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 11:13

Ik was in september in Cyprus. Was heerlijk. Maar heel anders dan Griekenland.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 13:27

Ik vond Parga erg leuk. Maar in hoogseizoen erg warm en druk. Wij zaten daar in hotel Angela. Superfijn plekje. Er gaan ook veel Grieken op vakantie.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 20:38

Parga vond ik veel warmer en drukker. Ben daar echt ziek van de warmte geweest. Waait ook nauwelijks. Vanwege mijn longproblemen was airco geen optie. Maar mocht van de hoteleigenaar een ventilator lenen. Superlief!

Samos is geboekt. Ben benieuwd!

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 00:25

Wik hebben in samos pythagorion geboekt. Loopafstand strand en centrum en vertrekpunt van de boten
Wij gaan ook met de auto op pad.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 11:37

Wij gaan 2 weken. En daarom pythagorion. Van daaruit vertrekken ook de veerboten en dan kunnen we makkelijk nog een nachtje patmos doen. Wat ik begrijp kun je vanuit pythagorion makkelijk wandelingen maken en met een huurauto ben je zo een eind weg. En we gaan in het voorseizoen natuurlijk.

Soms boeken we wel een kleiner en rustiger plaatsje, maar daar zou ik geen 2 weken gaan zitten.

Ik vond het lekker om ba een dagje weg wat wijn te kunnen drinken in een restaurant en dan terug naar het hotel te kunnen lopen.

Ik drink absoluut niets als ik nog moet rijden.

Gelukkig dat smaken verschillen ook.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:00

Heerlijk!
Ik ben zó toe aan vakantie.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 23:37

Op kos vons ik Alexandra beach erg leuk. Dichtbij de drukte van de stad zowel op de fiets als met de bus of te lopen. 3 heerlijke restaurants vlakbij. Lambi naast kos stad is ook erg leuk en ook maar klein stukje fietsen naar kosstad.
Tigaki vond ik stinken heel veel zeewier wat lag te rotten en toch wel een km of 12 van kosstad. Volgens mij is dat trouwens niet de hele vakantieperiode. En als je graag ook in de drukte zit en van winkelen houdt dan is dat een mooie plaats.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 14:25

Ik heb zelden zo verlangd naar een zonnige, Griekse vakantie als vandaag.
Daarom ben ik maar een fotoboek gaan maken van die van vorig jaar.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 21:17

Wij hebben begin juni geboekt. Ik ben nu besmet en de verwachting is dat je het maar 1x kan krijgen. Dus bang om te krijgen ben ik dan niet meer.
Ik gun het iedereen om vele redenen dat het snel beter gaat.
Maar ik verlang zelf nu wel 6 dubbel naar een Griekse vakantie.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:40

Ik zie op d3 Facebook van een Griekse dat resorts en hotels tot 30/4 dicht moeten blijven.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:14

Ik vrees ook voor begin juni. Maar ook voor de Grieken maak ik me zorgen. Als ze geen inkomsten hebben is het ook zuur. De regering heeft daar vast geen extra potje.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-20 13:18

Wij hebben eind september/ begin oktober nog vakantie. Vind ik laat voor Griekenland. Maar als het dan wel een opties is en juni niet dan gaan we dan.
Aangezien ik nu besmet ben maak ik me ook geen zorgen om dan nog iemand te besmetten.
En nu ik al 16 dagen in isolatie ben moet je wat te dromen hebben toch.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:36

_Mel schreef:
Ik ben nu op bijna de helft van mijn thuis quarantaine. Nu dus daarna alsnog complete lockdown. En lees net dat Corendon alle vakanties t/m 1 juni heeft geannuleerd.
Drama ;(


Vreselijk. Voor iedereen ook afhankelijk van toerisme. Ik had het heerlijk vorig jaar met corendon op Zakynthos.
Zulke aardige mensen ook. Zaten in agios sostis bij kalimera koukla. Dus heel kleinschalig. En dan denk ik ook meteen aan die mensen daar en scoublous was ons lievelingsrestaurant. Die hebben echt allemaal toeristen nodig..

Vakantie is voor mij geen prioriteit. Wij hebben 8 juni geboekt. Maar er zijn wel mensen echt afhankelijk zijn. En als ik me die voor de geest kan halen leef ik extra mee.
Dus veel sterkte daar.

Als we beter zijn komen we naar Griekenland als het mag uiteraard.

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:58

Nou inderdaad en het vangnet is daar niet zo goed.
Ik zit besmet thuis, maar krijg gewoon doorbetaald en heb als verpleegkundige daarna ook echt nog wel werk.
Mij vriend werkt bij de gemeente. Wij houden onze inkomsten gewoon.

Maar voor anderen heeft dit zoveel meer consequenties dan alleen het ziekenhuis zijn....

...

raket
Berichten: 4081
Geregistreerd: 07-03-06

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:36

Ja klopt. Ik heb een lastig behandelbaar astma en heb een experimentele behandeling ondergaan.
Nu al 2.5 week besmet en echt niet lekker. Maar het gaat wel.

...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: senna21 en 79 bezoekers