Het stedentrip topic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 22:54

Hoi allemaal,

Ik ga eind februari naar Edinburgh en zag dat meerdere mensen deze stad al bezocht hebben! Nog tips/mustvisits naast de oude stad? We zijn er 2,5 dag, dus 1 dag buiten de stad kan ook.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.


Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 17:56

ikke schreef:
Kiwi_ schreef:
Hoi allemaal,

Ik ga eind februari naar Edinburgh en zag dat meerdere mensen deze stad al bezocht hebben! Nog tips/mustvisits naast de oude stad? We zijn er 2,5 dag, dus 1 dag buiten de stad kan ook.

Als je een auto hebt, de Kelpies aan de zuidwestkant van de stad:
http://www.thehelix.co.uk/things-to-do/ ... JJTFv996Uk

en als je ook maar iets met water en bootjes hebt, the Falkirk wheel:
https://www.scottishcanals.co.uk/falkirk-wheel/
al heeft ie dan wel net grote onderhoudswerken, maar wellicht is dat net zo interessant als je iets met industriƫle technologie hebt.


Bedankt voor je reactie! Helaas geen auto, dus als we de stad uit gaan moet dat op een andere manier. Dagtrip lijkt me leuk, maar ben bang dat dat wel heel erg toeristisch is.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:44

Aangezien ik zie dat hier meerdere mensen naar Krakau zijn geweest, hoop ik dat jullie wat tips hebben. Een dag auschwitz staat natuurlijk op het programma, maar wat zijn daarnaast aanraders? En leuke plekken om te eten of te slapen zijn ook welkom :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-17 21:22

_KellyAV schreef:
purny schreef:
Berlijn is leuk en geweldig. Luchthaven tegel ligt ongeveer een uurtje van de stad af.
Zus en ik willen volgend jaar 5 daagjes Krakau doen. Hoeveel zloty heb je ongeveer nodig per dag?
O en er is nog een York. Maar dan in Pennsylvania. Ook een mooi stadje


Ik ben met een vriendin geweest, 4 dagen en we waren volgens mij iets van 100 euro pp kwijt! Dat was voor alle dagen haha. Je kan er heel goedkoop eten. Wij deden veel te voet. We zijn naar Auschwitz geweest en de zoutmijnen :) oh en vanaf het vliegveld naar de stad kan je voor omgerekend een euro ongeveer reizen met de bus! Echt spotgoedkoop!

Berlijn is ook heel leuk! Ben net 3 dagen terug :D


Is het aan te raden om tickets voor Auschwitz en de zoutmijnen vooraf online te kopen, of gewoon daar?

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-17 08:47

Bedankt voor jullie tips, vroeg naar Auschwitz vind ik ook een hele goede. Kun je dan later nog aansluiten bij een gids?

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:40

Sandyislief schreef:
Ik ga eind februari een paar dagen naar Krakau, nou willen we al 2 excursies doen naar Auschwitz en naar de zoutmijn. Hier nog mensen aanraders voor in de stad zelf? Qua eetgelegenheden of leuke bezienswaardigheden?


Wij hebben er lekkere sushi gegeten, en ook nog een hele lekkere Italiaan gevonden, was ook mega druk daar. Mocht je daar van houden, dan kan ik even namen zoeken.
Ik vond het gewoon door de stad lopen en het kasteel erg leuk, veel moois te zien :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 23:01

Sandyislief schreef:
Ja kom maar door met de namen! Wij zijn dol op Italiaans eten. Het kasteel lijkt mij ook leuk dus zet ik ook op het lijstje! Tnx!


Even gezocht: de Italiaan heet Bianca en heeft ook een vermelding in de Michelingids. Denk dat reserveren daar handig is! De tent waar we sushi gegeten hebben heette Nago.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:10

Ik ga binnenkort een paar dagen naar Leuven en Brussel. Over Brussel is genoeg te vinden, maar wat is leuk in Leuven? En waar Kun je er leuk winkelen of eten?
Leuke tips zijn welkom :)

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.


Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 10:53

Ja, Edinburgh is hartstikke leuk! Zou er zo weer een paar dagen heen willen, volgens mij zijn wij er toen ook 4 dagen geweest, wel met vluchten op die dagen dan.
Ik twijfel over een weekendje Berlijn, maar na reizen blijven er 2 volle dagen over. Is dat te weinig of kunnen we dan toch ook wel een hoop? Ben er jaren geleden ook eens geweest, maar heb echt geen idee meer hoe lang dat was.

The trouble with trouble is that it always starts out as fun.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, IASCrawler, Renee1991, Room_Soesje en 66 bezoekers