Zuid Afrika

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 12:26

Nog nooit een internationaal rijbewijs hoeven laten zien. Is ook niet nodig als Nederlander in ZA. Heb auto’s gehuurd en woon er nu..aangehouden geweest en nooit naar gevraagd. Maar als je voor een paar tientjes er zekerder door voelt dan kan het natuurlijk nooit kwaad om er een halen :)


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:01

poes schreef:
Leuk hoor Kim! Plettenbergh kun je het hele jaar door iets van walvissen zien. Ik weet niet of ze dan nog in hermanus zitten.


Ik woon in Gansbaai, net naast Hermanus en de walvissen zijn laat dit seizoen dus komt vast goed. Normaal zitten ze er nog in Oktober, vorig jaar zelfs nog tot november. Hopelijk dit jaar weer geluk :)

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 10:38

Relaxed schreef:
Ik ben eind oktober in Kaapstad en wil dan met mijn oom een dagje naar Hermanus en dan nu echt de zee op (10 jaar geleden in september in Hermanus vanaf de kant veel walvissen gezien)
Maar moet dus wel goed kijken of het dan nog zin heeft? Of gaan ze met die excursies altijd naar de walvissen toe op andere plekken?


Nu bijv kan je ze bijna niet zien vanaf de kust maar er gaan dagelijks boten uit die ze wel zien als je de zee op gaat. Dus zou gewoon als je er bent even rondvragen wat de kansen zijn. Je kan me ook altijd even een berichtje sturen. Ik werk bij een lodge die dagelijks gasten hebben die op de boot willen voor de walvissen, dus ben meestal wel goed op de hoogte :)


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 21:55

casperzazoe schreef:
Storm: ik gok dat je Laughterline bedoelt!

Malaria pillen zou ik dan echt mee stoppen. De kans is klein en je zit nu ook niet in het hoogseizoen. Lange kleding aan en goede DEET gebruiken. Game drives zijn echt niet grappig als je last hebt van je buik :+


Storm: mocht je mij bedoelen mag je altijd een berichtje sturen hoor :j Ik werk als horse guide op een resort 2u van Kaapstad af.

Ik heb samen met m'n vriend eind van de maand eindelijk weer eens een paar dagen vrij, dus gaan lekker even naar de garden route toe <3 Kijk er zo naar uit!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-20 19:06

Hallo vanuit zuid Afrika :)

We hebben Zometeen in totaal 5 weken lockdown gehad. Je mag niet wandelen, niet met de hond uit, niks.

We gaan hier met ‘levels’ werken. In totaal 5 levels waarbij level 5 complete lockdown is en level 1 bijna terug zoals normaal, behalve met nog wat regels op internationaal reizen. Vanaf 1 mei gaan we in level 4, en dit kan verschillen per regio en provincie. Basically bijna hetzelfde maar sommige winkels kunnen opengaan of mogen via internet verkopen. En zo gaat het per level steeds iets meer terug naar normaal. Ik ben bang dat het nog wel even gaat duren.

Ik heb eind juli (al meer dan een jaar :( ) mijn 3 week vakantie geboekt staan naar Nederland. Een ontzettende moeilijke tijd achter de rug met zieken in de familie dus ik hoop echt dat ik naar Nederland kan. Maar ik ga niet het land verlaten zonder zekerheid dat ik weer terug kan komen.. maar zelfs in level 1 zijn er regels op internationaal reizen, maar wat voor regels weten we nu natuurlijk nog niet. Ik werk in de toerisme wij gaan nog heel lang dicht zijn...

In onze township hier heeft een lokale stichting een soortvan keuken opgezet waarbij mensen dagelijks eten kunnen halen. Zo wordt er voor meer dan 3000/4000 mensen eten gekookt elke dag. Ik heb geen idee of dit ook gebeurd bij andere townships.

Criminaliteit gaat zeker toenemen. Ook tijdens lockdown wordt er flink ingebroken. In onze straat (woon in een fijn dorp..) al 4/5 inbraken in 1 week. Ze hebben vorige week m’n hele set professionele camera spullen gejat. :(

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 12:22

Queelens schreef:
poes schreef:
Dat weet ik zo niet. Veel mensen gaan twijfelen om te reizen en business reizen zullen veel minderen. Na de aanslag was de impact al enorm op Brussel AirPort. Volgens mij zou het wel eens net omgekeerd kunnen zijn.


Ja vanaf die kant gezien zou dat inderdaad ook weer kunnen. Laten we dat hopen want ik wil nog een keer van kaapstad tot windhoek reizen :D


Met verplichte stop dan bij mij he Marieke :P

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:34

Haha Hermanus altijd slecht weer? :P Gewoon wat pech gehad denk ik? Plettenberg vind ik trouwens wel echt geweldig!

Jaaa eindelijk level 2!! Eindelijk alcohol en sigaretten terug in de verkoop _O- niet dat ik rook of veel drink maar toch. En weer de provincies open :) we gaan volgende maand misschien mijn vriend zijn familie opzoeken in Kzn, met de auto dan, want vliegen vinden we te veel risico. Even kijken hoe het gaat :+

Nu nog steeds wachten tot ik naar Nederland kan. Ik hoop heel stiekem voor oktober, maar nu gaat nederland weer wat slechter met besmettingen..

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 12:51

Klinkt alsof ze beter die dag niet de zee op konden gaan :P ik heb het nog nooit gedaan, maar ik word zeeziek haha. Ik zou dan liever een boot tour doen waarbij je de marine big 5 gaat zoeken en de haaien vanaf de boot ziet, blijkt makkelijker te zijn.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-20 18:04

Haha gadverdamme :+ gave foto!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 13:26

Hee wat leuk, dat kan ik me nog wel herinneren dat je dat hebt gedaan volgens mij! Had je dat hier gedeeld?

Mijn vriend werkt als gids bij een nature reserve en de toerisme is zeker weer aan het aantrekken! Ik zou zeggen, lekker boeken. Zijn inderdaad sinds afgelopen maandag terug gegaan naar level 2. Mondkapjes nog wel op als je de winkel in gaat en bij binnenkomst restaurant en dergelijke. (Sterker nog ik ben nu een paar weken in NL bij m’n familie en vind het zooo gek dat iedereen hier zonder mondkapje loopt, kan er niet aan wennen zo in een drukke winkel haha, dan zet ik m gewoon op :P ) Avondklok is nu 23:00, restaurants/bars 22:00u dicht. Maar ik denk inderdaad dat iedereen staat te springen om je te mogen ontvangen. ;) Quarantineplicht komt nu te vervallen als je terugkomt naar NL als je gevaccineerd bent, volgensmij vanaf 22 sept.

Nu mag iedereen boven de 18 gevaccineerd worden dus ze zijn best prima bezig daar. Ik verwacht wel dat het rond de zomertijd daar wel weer iets omhoog gaat omdat iedereen dan weer gaat rondreizen en andere provincies gaat opzoeken, braaien met grote groepen etc. Dus zou kunnen dat ze dan terug gaan naar level 3. Betekent dat de avondklok dan een uur terug gaat en openingstijden restaurants etc. Verder niet echt drastische dingen.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 21:09

Oh nee, heel veel sterkte nyaleti! :( :(
Dat zijn gave plannen! Dat moet een bijzondere ervaring zijn. Bars en restaurants zijn gewoon open hoor, en geloof nooit dat ze die nogmaals dicht gaan gooien.

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-21 16:19

Als je naar Hermanus wilt speciaal voor de walvissen, ben ik bang dat je idd teleurgesteld zult zijn in Januari :j Ik woon in Gansbaai, 30 min van Hermanus af, en de meeste walvissen zijn vaak wel weg rond okt/nov.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 bezoekers