Waarschuwing hond Noorwegen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 17:48



Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 19:15

bigone schreef:
Kan het allemaal niet lezen maar zou het met ontlasting van trekvogels te maken kunnen hebben? Het is toch heel apart zoiets als dit zo snel en dodelijk om zich heen grijpt.


Je kunt je mobiel internet zo instellen dat aangeboden wordt te vertalen.


Inmiddels 10 honden dmv sectie onderzocht. Wel 1 van de 2 eerder genoemde bacteriën wordt verder onderzocht echter hoeven de bacteriën niet de oorzaak te zijn. Ze houden alle opties verder open. Water, voer, paddenstoelen, parasieten, bacteriële infecties etc. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/9vMj8W/hundedoeden-de-mulige-forklaringene

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 18:35


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:22

Mi_Amore schreef:
Even contact gehad met mijn fokker die contact heeft met Duitse fokkers, het is inderdaad goed aan de gang in DL :(

Ik hou mijn hond voorlopig weg van shows/keuringen/wedstrijden etc.



Ik zie alleen een bericht over 1 hond in Duitsland? Als het goed aan de gang was in Duitsland zou er toch vast meer over in de media staan inmiddels lijkt me?

Over Zweden lees ik ook niks meer dan vorige week een paar. Is dat nu over daar?

Op de site van de kliniek in Noorwegen staat ook niets nog over verdere gevallen in Zweden of Duitsland.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 19:43

Ze geven in Noorwegen tips en advies aan hondeneigenaren. Maar ja, een hond niet laten snuffelen buiten? En andere honden vermijden, of gebieden waar meer honden lopen? Hier zijn flink wat honden in de omgeving en ik vraag me af hoe je dat dan voor elkaar gaat krijgen. In Noorwegen is eea erg verspreid en ook honden die afgezonderd zijn in afgelegen gebieden hebben het gekregen. Wat doe je er dan aan om het te voorkomen? Daar begin je niks tegen zolang ze niet precies weten hoe of wat. Ook in je tuin zouden ze het dan kunnen oplopen. Vooralsnog is het bij mijn weten alleen in Noorwegen. Dat geval uit Duitsland heeft 't bericht zelf op FB geplaatst. Daar komt dan direct media op af.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 09:12


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:16


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:06

Hier de meest bijgewerkte lijst voor mdr1. Labels rood, oranje, blauw en groen. Emeprid staat op de oranje lijst dus behoorlijk risico aanwezig, ook voor dragers.

Metronidazol of metrobactin (= ook Flagyl, staat op oranje lijst) geeft ook vaak zeer vervelende neurologische bijwerkingen, daar hoeft het geen mdr1 drager zelfs voor te zijn.

http://www.collie-online.com/colley/mdr1/mobile/listerouge.htm

Mijn mdr1 drager is na 2 tabletten metrobactin ooit aan 't infuus gekomen. Reageerde er heel verkeerd op.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:25

Wat Noorwegen zelf betreft. Het is daar wel heel uitzonderlijk weer sinds enige tijd. Eerst droogte daarna erg veel regen. In die periode brak ook die hondenziekte kennelijk uit. Afgelopen weekend storm en overstromingen. Nu eerst sneeuwval, ook in het zuiden maar komend weekend 20 graden?

Is er een bokker die in Noorwegen woont? Ben er wel benieuwd naar. Zou het weer een factor kunnen zijn voor die hondenziekte vraag ik me af.

Besmettelijk zou de ziekte niet zijn volgens de berichten. Tenminste niet van hond naar hond. De natte periode is wel als mogelijkheid genoemd....


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:23

Hannanas schreef:
Ben benieuwd of het dezelfde bacterie is.
Denk dat het een fout begrip van de eigenaar is om het over het Noorse virus te hebben.


Tja aan de andere kant weet direct iedereen overal waar het over gaat zonder de oorzaak nog te kennen.

Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 19:53

Sodera, ze hebben al echt heel veel uitgesloten....

"Het Veterinair Instituut en de Noorse Autoriteit voor voedselveiligheid zijn van mening dat we verschillende mogelijke oorzaken kunnen uitsluiten: Parvovirus, circovirus, coronavirus, Giardia en Cryptosporidium parasieten, miltvuur, EHEC, harpest (tularemie), puppyziekte, de bacterie Campylobacter en Salmonella , gist en gif en giftige gif en giftige gif en giftige gif en gif (omvat niet alle soorten toxines die van nature kunnen voorkomen). Algenvergiftiging en door teken overgedragen ziekten zijn ook onwaarschijnlijk." Bron:https://www.mattilsynet.no/dyr_og_dyrehold/kjaledyr_og_konkurransedyr/hund/Pagaende_sykdomsutbrudd_hos_hund/

Ze zullen daar ook wel van alles onderzoeken wat binnen hun mogelijkheden ligt.


Bravura
Berichten: 5944
Geregistreerd: 19-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 20:02



Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Furst, Gaby, miereneter, Miiej, Vecar en 85 bezoekers