Help, ik ga naar India!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 05:30

Lang verhaal kort; ik ga volgende maand naar India. Absoluut ongepland en onverwacht. Op mijn 'deze week regelen shortlist' staan vaccinaties regelen en visum.

Maar verder weet ik eigenlijk zo weinig over India en het is zo GROOT. Heb me er nooit in verdiept omdat ik niet gedacht had er ooit heb te gaan. Dus ik denk, reislustig bokt heeft vast wel mensen die er meer over kunnen vertellen/ervaring hebben.

Ik ga mee naar een bruiloft en heb helaas maar 1 week die ik nog vrij kan nemen. (vrijdag tot zaterdag of zondag, deze week tickets zoeken) Ik ben op zoek naar echte highlights, do's en don'ts en tips. (uitkijken met voedsel en drinken is al een bekend gegeven).

We gaan naar de streek Andrha Pradesh (ik ben dus niet alleen op reis). Interesse ligt vooral bij natuur en cultuur.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 07:01

Dat is een goede! Dat heb ik wel bedankt

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 10:32

LadyMadonna schreef:
Oh, en deet, veeeeeel deet ;)
Ik ben dan niet in India geweest maar wel in Sri Lanka. Denk dat dat vergelijkbaar is.
Koop/eet geen fruit wat voorgesneden is bij kraampjes langs de weg/ op de markt. Dat is vaak gewassen met kraanwater, en dat is niet safe. Als je het zelf kunt schillen/snijden is het geen probleem.
Toiletten zijn vaak inderdaad een gat in de grond, zonder toiletpapier, maar een soort douche om de boel schoon te spoelen.
Let ook op bij tempels (boedisme en hindoeïsme) dat je je schoenen uit doet en je hoed/pet af.
In Sri Lanka verwacht iedereen fooi (100 roepie, is 50 cent). Van de jongen die je koffer draagt tot iemand die het verkeer tegen houdt omdat je over wil steken :')
Koop geen frisdrank in flessen bij kraampjes langs de weg, ook al liggen ze gekoeld, is echt niet lekker, vaak over datum. In supermarkten kan het wel.
Ga niet met je rug naar een boeddhabeeld staan, dat is uiterst respectloos.


Supertips! Dank je wel Mijn inschatting dat het verblijven daar niet erg duur zal zijn klopt wel denk ik? Ook denk ik dat het veel cash zal gaan en dat je aan je creditcard weinig hebt? (of te wel, roepies fixen bij de bank/wisselkantoor)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 11:30

LadyMadonna schreef:
Wij betaalden de hotels met creditcard, en alles in winkeltjes cash.
In de meeste steden zitten meerdere ATM’s.
Onze gids gaf ook aan toennwe twee dagen in de rimboe zaten, dat er daar geen mogelijkheden waren om geld op te nemen.
Heb je een gids?


Nee geen gids, maar dus wel een bekende local die ons wat wegwijs maakt. Ik hoop nog wel een soort van dresscode enzo te krijgen, weet echt niet wat ok is om aan te trekken naar zo'n bruiloft := Maar dat komt wel goed!

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 12:21

Ik eet thuis toch meestal al veganistisch/vegetarisch, dus dat vind ik zeker geen probleem. We gaan naar Tirupati.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-10-19 20:52

Ticket is geboekt, we vliegen op Bangalore om vanuit daar eerst richting de westkust te gaan dan terug naar Tirupati en dan nog naar de oostkust. Beetje aanpoten, maar niet onoverkomelijk. Wil toch zo veel mogelijk zien!

Ack, nu is het wel heel echt geworden :):)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 10:13

anjali schreef:
WillBokkers schreef:
Kijk anders even in het backpacktopic :)
Denk vooral aan antibacterieel, desinfectie. Ik had altijd wc papier bij mij, sanitair is in Azië niet te vergelijken :)

Het is dan niet de bedoeling dat je dat wcpapier in het toilet gooit want dan raakt dat verstopt. Indiers zelf gebruiken water. Er staat meestal wel een emmertje op het toilet om afval in te gooien.


Ah ja, dat ken ik wel van Griekenland enzo :j Geen probleem


Nabster schreef:
Als je daar aan de race gaat kan je je eigen diarreeremmers beter door het toilet spoelen. Haal daar, lokaal, iets bij de apotheek.


Ik had al wat klaarliggen, maar jouw ervaring is dat onze loperamide geen effect heeft?

Picassox schreef:
Ik had al wat tips voor je in het backpack topic gezet qua kleding en wat mee te nemen. En diarreeremmers is ook een noodzaak in India. De LP gaf al aan dat het niet de vraag is óf je ziek wordt, maar wanneer. := Maar dat mag de pret niet drukken. ;) Geniet!


Haha, bemoedigende woorden :P Ik ga nog even kijken naar je overige tips.

Super bedankt iedereen, zit heel veel zinnige informatie bij al, heel blij mee.

Ik lees ook veel over oordopjes?

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 16:05

Ik copy paste deze even hier zodat ik alles bij elkaar heb staan (heb mijn reisgenoot ook een link van het topic gegeven)

Picassox schreef:
Qimm: wat supergaaf! Ik heb bijna 4 weken gebackpackt in India in 2016. Ik vond dat echt fantastisch en heb oprecht m'n hart verloren aan dat land. Ik vind persoonlijk dat, je altijd je verstand en je 'gut feeling' moet gebruiken, in ieder land, overal ter wereld, maar dus ook zeker in India. Ik heb alleen gereisd, in de wat 'behoudende' regio's vaak met hoofddoek en een zonnebril gelopen en bedekkende kleding droeg ik daar continu. Daarbij had ik een 'trouwring' om m'n vinger en een pasfoto van m'n husband :') oftewel m'n vader, bij me. Ik heb rondgereisd in het Rajastan; Delhi, Agra, Jaipur, Varanasi, die regionen. Wat wil je nog meer weten? :)


Ok, ik vind het inderdaad geen enkel probleem om vegetarisch te eten, helemaal als de kans op voedselvergiftiging verkleind wordt :=

Nog een vraag van mijn kant, kun je je er goed redden met engels?

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-10-19 17:39

Ok, fijn! Ja al die "windows callcenter mensen" :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 14:41

bigone schreef:
Weet niet of het al gezegd is maar met douchen zorgen dat je je mond stijf dicht houd. Geen slokje nemen want dat kan nogal eens verkeerd uitpakken.


Hoe is het met tandenpoetsen?

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 09:17

Goed, geen tandenpoetsen onder de douche dus :D

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 10:19

Mijn reisgenoot heeft inmiddels een lonely planet aangeschaft :j

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 13:15

Ik kan die zo van mijn werk meenemen haha :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 14:05

Ik ga gelukkig niet alleen (met een man) dus ik maak me niet heel veel zorgen over mijn veiligheid. Zal eens kijken naar die broeken die je afgelopen zomer veel zag, die flowy wijde broeken.

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-11-19 18:59

Het. Was. Awesome! <3 Iedereen bedankt voor de info en tips :)

We zijn naar Bangalore, chicmagalur, coorg, mysore, bandipur, belur, en tirupati geweest (met de nodige tussenstops waarvan het bijna onmogelijk is alles te onthouden)

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-19 08:02

Ben al weer terug, niet ziek geweest :D

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Madelon, ComscoreBot, Elastiek, Exorcizamus, Hannanasjuh, Ineke2, marga1, mvdende, NinaCharlie, pluklief, Syzygy, Temeraire en 74 bezoekers