Help, ik ga naar India!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 06:38

Zorg dat he in iedergeval een lange rok en/of broek en omslagdoek bij je hebt voor tempelbezoek


LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:29

Oh, en deet, veeeeeel deet ;)
Ik ben dan niet in India geweest maar wel in Sri Lanka. Denk dat dat vergelijkbaar is.
Koop/eet geen fruit wat voorgesneden is bij kraampjes langs de weg/ op de markt. Dat is vaak gewassen met kraanwater, en dat is niet safe. Als je het zelf kunt schillen/snijden is het geen probleem.
Toiletten zijn vaak inderdaad een gat in de grond, zonder toiletpapier, maar een soort douche om de boel schoon te spoelen.
Let ook op bij tempels (boedisme en hindoeïsme) dat je je schoenen uit doet en je hoed/pet af.
In Sri Lanka verwacht iedereen fooi (100 roepie, is 50 cent). Van de jongen die je koffer draagt tot iemand die het verkeer tegen houdt omdat je over wil steken :')
Koop geen frisdrank in flessen bij kraampjes langs de weg, ook al liggen ze gekoeld, is echt niet lekker, vaak over datum. In supermarkten kan het wel.
Ga niet met je rug naar een boeddhabeeld staan, dat is uiterst respectloos.

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:35

Wij betaalden de hotels met creditcard, en alles in winkeltjes cash.
In de meeste steden zitten meerdere ATM’s.
Onze gids gaf ook aan toennwe twee dagen in de rimboe zaten, dat er daar geen mogelijkheden waren om geld op te nemen.
Heb je een gids?

LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:54

Ohja, let met oversteken op dat ze links rijden. Daar ging ik de eerste dag mee de mist in en toen was ik bijna plat :')


LadyMadonna
Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Help, ik ga naar India!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:29

Anjali, in pradesh zijn het boedisme en hindoeïsme wel de grootste religies


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 2IJsjes, cinniz123, germie, Ineke2, Laibadji, lukka63, marga1, mvdende, NinaCharlie, Patriesje, Stybba, tumtummie en 77 bezoekers