Help, ik ga naar India!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:20

LadyMadonna schreef:
Oh, en deet, veeeeeel deet ;)
Ik ben dan niet in India geweest maar wel in Sri Lanka. Denk dat dat vergelijkbaar is.
Koop/eet geen fruit wat voorgesneden is bij kraampjes langs de weg/ op de markt. Dat is vaak gewassen met kraanwater, en dat is niet safe. Als je het zelf kunt schillen/snijden is het geen probleem.
Toiletten zijn vaak inderdaad een gat in de grond, zonder toiletpapier, maar een soort douche om de boel schoon te spoelen.
Let ook op bij tempels (boedisme en hindoeïsme) dat je je schoenen uit doet en je hoed/pet af.
In Sri Lanka verwacht iedereen fooi (100 roepie, is 50 cent). Van de jongen die je koffer draagt tot iemand die het verkeer tegen houdt omdat je over wil steken :')
Koop geen frisdrank in flessen bij kraampjes langs de weg, ook al liggen ze gekoeld, is echt niet lekker, vaak over datum. In supermarkten kan het wel.
Ga niet met je rug naar een boeddhabeeld staan, dat is uiterst respectloos.

Het Boeddhisme komt uit India maar is er daar bijna niet meer.In Sri Lanka inderdaad wel!Ts gaat naar een bruiloft,en niet alleen,als ik het goed begrijp.Dan zal ze zich in een groep bevinden met bepaalde regels en gebruiken. Want er is geen algemeen India,het is verdeeld in talloze bevolkingsgroepen met hun eigen gewoontes.Zeer interessant en heel erg de moeite waard!


anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 09:03

WillBokkers schreef:
Kijk anders even in het backpacktopic :)
Denk vooral aan antibacterieel, desinfectie. Ik had altijd wc papier bij mij, sanitair is in Azië niet te vergelijken :)

Het is dan niet de bedoeling dat je dat wcpapier in het toilet gooit want dan raakt dat verstopt. Indiers zelf gebruiken water. Er staat meestal wel een emmertje op het toilet om afval in te gooien.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 12:18

future_vet schreef:
Ik ben naar Sri Lanka geweest en daar hadden ze geen actief koolstof voor als je diarree hebt. Neem dat dus zelf mee.

Lopramide hebben ze daar ook, dat werkt goed als je ze optijd inneemt.

Toen ik in India was hadden ze daar ook geen Norit.Denk er wel aan dat er verschillende soorten van diarree zijn. Als het een (voedsel)vergiftiging betreft dan moet het vuil eruit en mag je dat niet stoppen,maar wel Norit nemen om het vergif te binden. Imodium legt de darmen stil waardoor de diarree stopt,maar het vuil er dus niet uit komt. Dat is voor bepaalde vormen van diarree die niet door gif veroorzaakt zijn.Ik zou me echter niet teveel zorgen maken,als je vegetarisch eet wat in Zuid-India ook vrij normaal is,dan heb je niet veel kans op voedselvergiftiging.Ik hen er 8 maanden verbleven en nooit diarree gehad.De medicijnvoorraad die ik bij me had heb ik aan de plaatselijke bevolking uitgedeeld.Die stonden soms midden in de nacht bij me voor de deur omdat ze kiespijn hadden en mijn pijnstillers zo goed vonden.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 16:13

Qimm schreef:
Ik copy paste deze even hier zodat ik alles bij elkaar heb staan (heb mijn reisgenoot ook een link van het topic gegeven)

Picassox schreef:
Qimm: wat supergaaf! Ik heb bijna 4 weken gebackpackt in India in 2016. Ik vond dat echt fantastisch en heb oprecht m'n hart verloren aan dat land. Ik vind persoonlijk dat, je altijd je verstand en je 'gut feeling' moet gebruiken, in ieder land, overal ter wereld, maar dus ook zeker in India. Ik heb alleen gereisd, in de wat 'behoudende' regio's vaak met hoofddoek en een zonnebril gelopen en bedekkende kleding droeg ik daar continu. Daarbij had ik een 'trouwring' om m'n vinger en een pasfoto van m'n husband :') oftewel m'n vader, bij me. Ik heb rondgereisd in het Rajastan; Delhi, Agra, Jaipur, Varanasi, die regionen. Wat wil je nog meer weten? :)


Ok, ik vind het inderdaad geen enkel probleem om vegetarisch te eten, helemaal als de kans op voedselvergiftiging verkleind wordt :=

Nog een vraag van mijn kant, kun je je er goed redden met engels?

Ja want iedereen leert daar Engels op school.Op borden etc. staat alles behalve in de plaatselijke taal ook in het Engels.Want in India zijn een heleboel verschillende plaatselijke talen in gebruik met vaak zelfs ook nog verschillende letters.Engels is de overkoepelende taal,alhoewel de momentane nationalistische regering daar eigenlijk Hindi voor wil gaan gebruiken.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 08:15

Qimm schreef:
bigone schreef:
Weet niet of het al gezegd is maar met douchen zorgen dat je je mond stijf dicht houd. Geen slokje nemen want dat kan nogal eens verkeerd uitpakken.


Hoe is het met tandenpoetsen?

Met gekookt water of mineraalwater uit flessen.De kwaliteit van het leidingwater zal niet overal in India even slecht zijn,je kunt informeren bij de plaatselijke bevolking.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:04

Wendy1978 schreef:
Rij even naar je apotheek en vraag daar om een setje schone naaldjes

Dat mocht je daar in een ziekenhuis terechtkomen en je vertrouwd de hygiene niet helemaal
dan kunnen ze je injecteren met je eigen schone naaldjes :))

De staatsziekenhuizen zijn zeer goed en gratis voor iedereen,ook voor buitenlanders. Althans,dat was daar zo eind jaren -80 toen ik er was. Wel is het zo inderdaad dat naalden hergebruikt kunnen worden. Als je dat niet vertrouwt dan kun je naar een privekliniek gaan,daar moet je betalen maar krijgt wel nieuwe naalden (die ze in jouw bijzijn uit de verpakking halen.)

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:03

Dammie schreef:
Neem een katoenen blouses mee, liefst met lange mouwen. Linnen broek is ook fijn. Geen spaghetti bandjes of korte broekjes.

In India is het niet gebruikelijk om als vrouw op straat een man aan te kijken, of te spreken, ook niet om de weg te vragen. Doe dat dan ook bij voorkeur niet.

Dat valt nogal mee hoor. Het zal er wel aan liggen waar in India je je bevindt. Het land is zeer groot met veel verschillende bevolkingsgroepen.Ik heb er altijd heel ontspannen met mannen kunnen omgaan.De meeste tijd heb ik in Karnataka doorgebracht bij de Jains,waar ik zelf ook toe behoor. Die mensen hebben een strenge moraal en gaan echt geen vrouwen lastigvallen. Wat dat betreft vond ik het er eigenlijk veiliger dan in Nederland. Maar, elders in India komen wel veel verkrachtingen voor.Laat je ter plekke informeren!

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 14:14

Qimm schreef:
Ik ga gelukkig niet alleen (met een man) dus ik maak me niet heel veel zorgen over mijn veiligheid. Zal eens kijken naar die broeken die je afgelopen zomer veel zag, die flowy wijde broeken.

Je kunt in India zelf ook heel veel textielwaren kopen. En veel goedkoper dan hier. Het is niet nodig om je koffer vol kleding te stoppen. Juist jammer want dan is er geen plek meer in voor alle leuke dingen die je daar kunt aanschaffen!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _chou, _Madelon, Athelas, CairnTerrier, Castilja, evita2, fohadie, inge_romeo, Isab123, josien_m_, Joy_Mennings, L_Flo, purny, runnerfan, Sure_lee en 62 bezoekers