Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:28

Ik meld mij ook weer! Zoals altijd weer naar Gerlos, in de tweede week van februari. Heb er alweer zin in.

Hebben jullie dat filmpje gezien over die skilift die enorm hard heen en weer werd gewaaid. Brrrrr. Lijkt mij dood eng! (Heb nog niet terug gelezen, dus excuus als het al is besproken)

Ik ga dit jaar voor nieuwe boots, snowboard en een jas. Word dus een duur geintje.
Volgende week maar eens kijken of ik wat kan vinden.


Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 11:13

Bindingen moeten ook nieuw. Weet nog niet precies eigenlijk. Heb al eigen spul. Maar mijn boots zijn echt overleden en voor mijn board ben ik inmiddels echt te zwaar. Zoek een allround board.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 13:33

Hmm dat Burnside is bijna twee uur rijden. Gaat mij iets te ver. Ik kijk eerst wel even of ik iets in de buurt kan vinden.
Heb helaas ook niet meer al te lang de tijd. Ga al over 4 weken. Komt goed :))

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:11

En wij vertrekken vrijdag naar Gerlos. Ook vaste prik, elk jaar!

Er is in ieder geval genoeg sneeuw, dat is wel iets dat zeker is, haha! Heerlijk :D

Heb eigenlijk nog een nieuw snowboard nodig, maar heb nog niets kunnen vinden. Oeps!

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:38

Ik ben onderweg naar Gerlos! Heb er weer helemaal zin in. :D

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:37

Prachtige foto's!

Wij zijn ruim een uur geleden ook aangekomen. Eerste driekwart van de reis flink door kunnen rijden. Daarna flink wat files. Maar wel gewoon rustig aan gedaan. Alles is alweer uitgepakt. Nu lekker chillen en morgen de pistes op. :):)

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 18:07

Veel plezier Sureido en Karuna!
En de rest die nog mag gaan!

Voor wat betreft een gebied met stuntparken kan ik de Zillertal Arena/het Zillertal aanraden.
Met de skipas kan je naar meerdere gebieden. Bijv. Gerlos en van daaruit via de pistes naar Zell am Ziller, Koningsleiten en andersom. Maar ook met de auto naar bijvoorbeeld Mayrhofen, Kaltenbach en Fugen.

In Gerlos heb je sowieso een funpark. Richting Koningsleiten een halfpipe. Op de Gerlosplatte ook een funpark. En zo nog een paar in het gebied.

Zo. Wij zijn nog onderweg vanuit Gerlos naar huis (helaas drama op de weg dus zijn er nog lang niet). We zijn dit jaar voor de 20e keer geweest en zijn halverwege de week dan ook gehuldigd, haha.
Een dag zon gehad en verder helaas bewolkt, sneeuw en hele dichte mist. Gister erg veel regen dus de pistes waren zeer slecht. Maar desondanks toch weer een heerlijke week geweest. Daar kunnen wij weer een jaar op teren.

Even wat fotootjes.
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-18 20:25

Dat is balen zeg, Karuna. Asocialen...

We zijn gehuldigd op het gemeentehuis. Hebben een set gegraveerde wijnglazen en een kannetje gekregen, een oorkonde en een speldje.
Het is inderdaad als thuiskomen. We gaan ook altijd naar het zelfde pension. Zelfde kamers etc.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 15:50

Met 1000 euro red je het inderdaad echt niet. Wintersport is een dure vakantie...

Ik heb altijd een thermo lange mouw en daarover een vest (bij de h&m hebben ze heel fijne sport vesten). Als het heel erg koud is doe ik nog een poelie ertussen.
En altijd een lange thermo broek.

Las iemand die zweet in de knieholtes. Een thermo is dan juist fijn denk ik.

Ik heb wel eens 20 graden gehad, lagen meerdere mensen in bikini en zwembroek in de sneeuw te zonnen. :+

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-18 09:37

Ik moet aankomend jaar helaas ook overslaan, ben in maart uitgerekend. Lijkt mij geen goed plan om hoogzwanger op de piste te staan, haha. Wel jammer natuurlijk maar er staat mij ook iets heel anders leuks te wachten. :)

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:18

Hier ook weer geboekt!
Vorig jaar helaas, voor het eerst in mijn leven, een jaar moeten over slaan omdat ik toen hoogzwanger was.

Zoals altijd gaan we weer naar Gerlos samen met mijn ouders en broer. Dit jaar gaat ook mijn oom mee. Die is vorig jaar voor het eerst mee gegaan (omdat mijn moeder en ik dus niet meegingen) en helemaal besmet met het wintersport virus.
Vriend lief en dochter blijven thuis.

Heb er wel weer echt zin in!

Wij hebben wel eens overnacht. Zijn we wel in de ochtend al vertrokken. Begin van de avond in een hotel, lekker rustige avond en de dag erna hoefde we dan nog maar een klein stuk.
Nu rijden we alle vier gewoon, dus rijden we in de nacht in een keer door.
Het heeft allebei zijn voor en nadelen.

Overigens komen wij op zaterdag dan altijd begin van de middag aan. We gaan die dag dan nog niet de piste op. Gewoon lekker een stukje wandelen, eten, drinken etc.

Als je wel gelijk de berg op wil, is een goede nachtrust wel fijn.
Laatst bijgewerkt door Fee_ op 20-09-19 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt


Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 19:47

Mayrhofen is naar mijn mening inderdaad niet echt geschikt voor de echte beginners.

Kaltenbach misschien? Gerlos?

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 20:40

Wij gaan ook altijd een dagje naar mayrhofen omdat mijn vader dat graag wil. Maar ik zit dan vaak het grootst gedeelte van de dag met mijn moeder bij een restaurant omdat het gewoon mijn pistes niet zijn. Best heel veel rood en die rode pistes zijn dan behoorlijk steil. En ik ga al heel mijn leven ieder jaar op wintersport dus ben zeker wel ervaren.

Fee_
Berichten: 6458
Geregistreerd: 22-10-09
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-19 21:38

De harakiri waag ik mij niet aan, haha. De lift die er overheen gaat is inderdaad een lift met leuk uitzicht, haha.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, kosseh, Monique1963 en 80 bezoekers