Griekenland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:37

Fitzroy schreef:
Is Kreta of Cyprus geen optie?


Ja, Kreta, Rhodos en Karpathos ben ik aan het bekijken.
Karpathos valt af, denk ik.
Schijnt in mei erg rustig te zijn.
Kreta en Rhodos ben ik 2 x geweest.
Maar mijn zus wil graag naar Zakynthos. Mij maakt het niet zoveel uit, als er maar zon en zee is en een beetje mensen/gezelligheid.


Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 16:27

Ja.... vorig jaar was ik in deze periode op Kreta, het zelfde verhaal.
Nu ben ik zelf ook 50+ :D, maar ik hou wel van een beetje leven.
Zakynthos valt dan toch af, denk ik, voor het weer.
Dan ga ik toch maar voor Rhodos of Kreta, denk ik.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:48

Lotus83 schreef:
Ik ga over precies een week naar Kos maar de voorspellingen veranderen elke dag (moet ook niet kijken nog) maar hoop dat het nog een beetje bij trekt.. staat toch wel regen en onweer op het programma


Balen is dat.
Ik ga straks naar Zuid-Spanje en ze geven fantastisch weer op.
Maar in deze periode is het weer onstabiel.


Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:07

Het vervelende is, dat de meeste attracties/bezienswaardigheden buiten zijn.
Ik heb vaker regen in Griekenland gehad, mijn ervaring is, dat het vaak heel heftig is, het water niet goed weg kan, maar het na een paar uur vaak weer warm en droog is. Onweer kan ook zeer hevig zijn, zeker als je in de buurt van bergen of zee zit. Regelmatig valt dan de elektriciteit uit. :D

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 08:54

Er was vanmorgen vroeg een aardbeving 5.1 in de buurt van Rhodos.

Veel plezier Lothus83.
Ik ben net terug uit Spanje, het was heerlijk de zon {:}

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 13:28

Ik zie wel dat het op sommige plaatsen in Griekenland hard regent. Ik hoop dat de Bokkers wel mooi weer hebben.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 16:45

NatasjavE schreef:
Ik zag dat er gewaarschuwd werd voor hagel onweer en harde windstoten.


Ja, het weer is niet echt stabiel.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:50

Ik wilde dit weekeind eigenlijk stifado of yuvetsi maken, maar de plannen zijn gewijzigd..
Nu hebben wij in Rotterdam een hele goede Griekse traiteur, Dus daar neem ik ook weleens wat mee. Mijn Griekse gerechten mislukken vaak ;)

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:00

Fitzroy schreef:
Ik heb afgelopen weekend moussaka gemaakt, heerlijk! Een combinatie van een recept op Griekepedia en een enthousiaste Griekenland-forummer. Hij smaakte beter en Griekser dan degene die ik in Pythagoreio had :+


Mijn schoonmoeder kan geweldige moussaka maken, maar daar deed ze altijd 2 dagen over daar heb ik geen tijd voor ;)
En totaal geen geduld voor....

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 21:37

Fitzroy schreef:
Wow, ik heb een middag in de keuken gestaan en dat was voor mij al een unicum :+
(En dan heb ik ook nog vals gespeeld met voorgekookte aardappelschijfjes, anders was het nog langer geweest)


Ik weet het niet precies, maar de aubergines doet ze altijd een dag eerder. Zij koopt niets voorverpakt of reeds gesneden. Zelfs de bechamelsaus maakt ze helemaal vers.
Helaas laat haar gezondheid het niet meer toe, om echt te koken.

@Raket,
Dat heb ik ook, het is nooit zacht of gaar genoeg.
Of mijn verhouding klopt niet altijd.
Maar gelukkig behalve de Griekse traiteur ook veel Griekse restaurants hier. :D

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 12:55

Heerlijk Lotus83!

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:05

SsSimonee schreef:
Voor iedereen die nu in Griekenland zit geniet er lekker van! Ik zit vol smart te wachten tot Sunweb ons hotel weer online zet voor volgend jaar.


Ik ben ook al aan het kijken voor volgend jaar mei. Ik weet alleen nog niet precies waar naar toe. Dit jaar viel mei een beetje tegen. Ik ga wel iets later in mei.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:22

Ik ga in mei met mijn zus een weekje, maar weet nog niet waarheen. Dit jaar viel Rhodos in mei een beetje tegen. Mijn zus wil graag naar Zakynthos.
In juni ga ik met mijn man en vrienden naar Syros.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:52

Lotus83 schreef:
Vandaag is er heel veel regen gevallen... dus lekker geluierd en gekeken naar mensen die per se op het strand wilde liggen want ja.. het is tenslotte vakantie _O-

In de loop van de dag klaarde het op en nog naar Tigaki gefietst.. 10 km heen en terug... -O-

Vanaf morgen weer stralend weer en gaan wij een dag met een boot mee Het word komende week gewoon nog 30/31 graden hier.. maar helaas zijn wij dan al weer weg


Leuk, de drie-eilandentoer?
Wij gaan ook altijd een dagje varen, vind ik heerlijk.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-19 20:48

Bonnelover schreef:
Even wat anders. Mijn dochter en klasgenoot zijn opzoek naar stage in buitenland voor eind mei/juni 2020 voor 7weken. Liefst in Griekenland, dus weet iemand een leuk paardenbedrijf. Voor vragen stuur gerust een pb



Op Kreta zijn meerdere paardenbedrijven en op Rhodos heb ik er dit jaar 2 of 3 gezien.
Ik weet alleen geen namen of adressen.

Je hebt op FB veel Griekenland-groepen, misschien daar eens vragen?

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 16:33

Lotus83 schreef:
:7 ik ben begonnen aan een studie Grieks... _O- eerste les nu klaar en ingestuurd..

Nu zijn er hier een paar die Grieks spreken, als ik er niet uit kom.. mag ik dan een pbtje sturen? :D


Ik heb ooit 4 jaar modern-Grieks op de VolksUniversiteit gedaan :D.
Maar mijn schrijfvaardigheden zijn wel weggezakt, met name de grammatica en naamvallen zijn erg lastig.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-19 17:25

Lotus83 schreef:
Nou... zover ben ik nog lang niet.. maar tegen die tijd weet ik je te vinden }>

Dit is een studie van 15 maanden... en dan echt eerst de basis.. daarna zie ik wel weer (vind dit al een enorme uitdaging)


Het is 30 jaar geleden dat ik deze heb gedaan. Dat was voor het internettijdperk. Het was erg moeilijk toen om aan lees- en luistermateriaal te komen om te oefenen. Het is een moeilijke taal, die je veel moet spreken en oefenen.
Maar het is ook erg leuk als je op vakantie bent en je kan wat Grieks spreken.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 00:44

NatasjavE schreef:
3 doden in Griekenland door het noodweer.

2 toeristen met een gekapseisde zeilboot. Schrok ik wel even

https://nos.nl/l/2312036


Ik zag gisteren inderdaad beelden van het noodweer...... triest.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 07:25

Fitzroy schreef:
Heftig zeg .. ik heb er niets van meegekregen.


Dit soort nieuwsberichten en foto's worden veel op FB geplaatst.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 08:12

Bonnelover schreef:
Heb ik ook Natasja.

Ik volg nu op tv hotel Athene. Erg indrukwekkende serie over het leven in Griekenland na de crisis en alle vluchtelingen.


Ja, ik volg Inge ook op FB.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 17:23

Ik heb net geboekt in mei naar Rhodos.
Ik zou mijn zus op een weekje vakantie trakteren en nu waren de aanbiedingen echt goed bij Tui.
Ik hield de prijzen al een tijdje in de gaten. Vorig jaar waren ze na mijn boeking in de aanbieding en dat overkomt mij geen 2e keer :D . Ik ben nu € 400 goedkoper uit dan vorig jaar voor een weekje.
We vliegen wel via Amsterdam. Rotterdam en zeker Eindhoven waren nu een stuk duurder, ook de comfortstoelen scheelden bizar veel. Parkeren in Rotterdam is tegenwoordig bijna net zo duur als Schiphol, dus dan rij ik wel een klein stukje verder.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 22:51

Fitzroy schreef:
Apart Electra, meestal is Amsterdam juist duurder. Bij Transavia wel in ieder geval.
Lekker hoor! Ik boek nog niets, eerst wil ik een huis :+


Ja, vorig jaar heb ik alles vanaf Rdam gevlogen. Dit is met Tui.
Ik heb het de komende maanden erg druk met verbouwing en verhuizing, maar ik had deze vakantie al beloofd aan mijn zus. Mijn zus is nog nooit op Rhodos geweest en ik vind het prima voor een weekje zon en lekker relaxen. Dit jaar ben ik met mijn vriendin ook in dit hotel geweest. Erg leuke Griekse familie. Faliraki vond ik niets aan, maar we zitten zo in Rhodos-stad.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:00

Ik heb Rhodos eigenlijk wel gezien.
Maar wij gaan half mei, dus ik wilde een zuidelijk eiland. Op Kos is mijn zus al eens geweest, Kreta vind ik te groot en ik twijfelde nog aan Karphatos. Maar ik was bang, dat het daar nog te stil is half mei....

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 21:15

raket schreef:
Ik wacht op de goedkeuring van mijn vakantie. Ik heb mijn vakantie opgesplitst. In 2 weken juni en 2 september.
Zou graag gaan eilandhoppen, maar de longarts is een beetje vervelend. Die wil me 3 maanden naar Davos sturen.

Dus ik denk dat het toch maar weer een pakketreis wordt. Maar dat is ook leuk.
Jullie boeken al wel vroeg. Bij ons kan het nog een maand duren voordat de vakantiepuzzel op het werk rond is.


Ik moet ook nog in juni boeken met mijn man en vrienden.
We zouden eigenlijk naar Syros gaan, maar we gaan verhuizen en misschien pakken we alleen een weekje een pakketreis, lekker gemakkelijk en snel op de bestemming.

Electra63
Berichten: 17792
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-19 22:50

Flowq schreef:
Iemand ervaringen met het weer op zakynthos in mei/juni? We willen graag gaan boeken

Ik ben vorig jaar in juni geweest. 2 weken heerlijk strandweer en 2 of 3 x een paar fikse regenbuien van een paar uur.....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: F_inley, IzAw, moonsparkle, noor14, Roosch en 71 bezoekers