Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 10:47

Brazilie, hoewel....het is er nu wel erg verandert....
Stad Salvador geweldig, ik was fan van de binnenlanden, Lencois, dorp in natuurgebied, daar is een plek om met kinderen te werken, klasje, vrijwillig maar wel met kost en inwoning.
Ouro Preto, we hadden een CS host die van trekking hield, prachtige wandelingen gemaakt.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85


Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 22:06

Ohhh, en een zomer Griekenland kan ik je aanraden, ik heb 3 zomers gewerkt op de Peleponesos, ze werkten daar met vrijwilligers, je kreeg kost en in woning en werkte plm 3/4 uur per dag.

Hedda´s Garden Pension in Kokoni, vlak bij Korinthe.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85


Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:03

Hostels zijn erg wisselend in prijs, afhankelijk per land en wat het allemaal kost.
Zo zat ik op Curacao voor 30 euro per nacht op gemengde slaapzaal en net buiten Rome, vlak bij de Tiber voor 9 euro per nacht.
Brazilie 25 euro pn.
Ik vind het leuk, je komt met zoveel mensen in aanraking.

Bij langer weggaan zou ik echt denken aan werken op locatie.
Doe daar onderzoek naar, het is ook fijn om wat te doen als je zo lang onderweg bent.
Voor sommige landen heb je een vergunning nodig, voor andere landen weer niet....dus doe onderzoek.
Soms kun je tegen kost en inwoning wat hand en span diensten verrichten.
Trouwens ook de jeugdherbergen en hostels hebben vaak weer iemand nodig, heerlijk gewerkt op 3 plekken in Griekenland door aan te nemen, als ik wat zag in Hostels.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:03

BlackBeautyZ schreef:
Rakkie123 schreef:
Bij langer weggaan zou ik echt denken aan werken op locatie.
Doe daar onderzoek naar, het is ook fijn om wat te doen als je zo lang onderweg bent.
Voor sommige landen heb je een vergunning nodig, voor andere landen weer niet....dus doe onderzoek.
Soms kun je tegen kost en inwoning wat hand en span diensten verrichten.
Trouwens ook de jeugdherbergen en hostels hebben vaak weer iemand nodig, heerlijk gewerkt op 3 plekken in Griekenland door aan te nemen, als ik wat zag in Hostels.


ja zoiets zat ik inderdaad ook te denken. dan maak je ondertussen ook direct de echte cultuur en de gewoonten van die mensen mee. ik moet inderdaad echt niet vergeten om overal onderzoek te doen naar die visa's, papieren etc. het zou zonde zijn als er iets mis gaat waardoor je dromen in duigen vallen, of dat het een extra klap met geld kost. heb je daar gewoon gevraagd voor werk? of heb je je aangemeld aan op een website om werk te vinden? raad je aan dat daar op locatie te bekijken en rond te vragen?


Ik liep er steeds tegen aan, zag een briefje of hoorde dat ze iemand zochten, en haakte daar gelijk op in.
Op 1 lokatie ben ik vaker geweest en sprak van te voren af wanneer ik kwam en voor hoe lang.

Je kunt ze natuurlijk ook van te voren benaderen via de website, in het hoogseizoen zoeken ze altijd personeel, voor hen ook fijn om een beetje zekerheid te hebben.

Jersy, zwarte parel 1.71
Porky, witte lady 1.67
Bes, leonberger kruising 0.74
Summertime, leonberger/st bernard 0.85


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: amandananana, fohadie, Luzerna, maaikemuis, mmajar, Pjotar, sandra1312, Theseus en 70 bezoekers