USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:36

Ik heb het stuk tussen Williams en Oatman gereden en uiteraard bij het eindpunt geweest in Santa Monica. Vond het wel leuk om sfeer te proeven. Zou het Texas deel ook nog wel een keer willen rijden in combinatie met roadtrippen door Texas zelf.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:38

Hoe is die shuttle launch experience?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 08:15

Alaska lijkt me erg gaaf, maar dan wel als roadtrip.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 19:51

Ohhhh dat Spanish moss over de bomen op die laatste! Doet me zo terugdenken aan South Carolina en noord Florida!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:13

nenahdm schreef:
Eigenlijk was ik deze zomer weer op vakantie, mijn goedkeuring voor mijn case heb ik vrij snel gekregen nadat we meer bewijs hebben verzonden. Nu ga ik voor adjustment of status en kan ik hier blijven voor het proces (zal dus nog 5-9 maand duren voor ik mijn visum heb en dus kan werken, suckt echt.. maargoed, liever hier zijn nu dan in België? ) :P
T is een beetje dubbel, had dit niet zien aankomen.. dus ook niet echt afscheid kunnen nemen van mijn vrienden etc. Aangezien ik nog geen rijbewijs heb zit ik vaak opgesloten in huis :') maar ik doe al een tijdje vrijwilligerswerk in een wildlife center, rij nu ook paard, maar de meeste vrienden zijn +30, wat opzich niet erg is maar zou wel wat meer mensen rondom mij willen hebben van dezelfde leeftijd haha. Is ook niet gemakkelijk om mensen te vinden met dezelfde mindset hier, maar ze zijn er wel (schaars) ;)

In Amerika kun je toch al met 16 je rijbewijs halen? En volgens mij krijg je het daar zo ongeveer bij 'n pakje boter ipv maandenlang te moeten lessen. Of word je beperkt doordat je nog geen greencard hebt?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 11:14

Victory-Boy schreef:
Wij, mijn vriend en ik, willen ook graag helpen. Ik heb er de ballen verstand van, maar wil het wel leren in ruil voor vliegtickets, hotel en autohuur. :+

Hahaha, ik wil ook tegen deze zelfde deal! :D :j

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 11:34

billy3105 schreef:
Mag ik mij hier ook melden? Ik vertrek dinsdags voor bijna 3 maanden. 22 december vlieg ik terug. Ik zit in Georgia! Ik voor een heerlijke lange vakantie op bezoek bij een vriendin zal ook bij hun in huis zitten! Zal daar ook een aantal wedstrijden starten, maar zo gaaaaaf *\%/*

Wat leuk! Waar in Georgia? Ik was het meest gecharmeerd van de noordelijke regio (dus minstens 1,5 uur rijden van dat vreselijke Atlanta vandaan) Smokie Mountains zijn geweldig in de herfst en je gaat halloween meemaken!!!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 17:03

billy3105 schreef:
Ja dat lijkt mij zo raar haha,


Ik zit een uur/1,5 van atlanta af. Maar dan naar rechts/ beetje beneden dus oost zuid Eerste wedstrijd staat in New Jersey dacht ik

Ik was in 2017 bij vrienden in Tennessee uitgenodigd voor Halloween en zij is echt The Queen of Halloween qua decoratie van huis en tuin. Was geweldig!
Heb toen ook een roadtrip ervan gemaakt en door Georgia, Florida, North/South Carolina getrokken.
Maar Halloween is gaaf. Vooral hetgeen wat er aan vooraf gaat. Ook de farmersmarkets, corn mazes en spookhuizen. En op Halloween avond als heksen verkleed op de porch terwijl buurtkinderen snoep komen halen. Het was echt net zoals we gewend zijn uit Amerikaanse films. <3

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 16:27

Cowboy55 schreef:
purny schreef:
Ik ben weer terug. Heb 130 km gelopen en 6534 kcal verbrand. Niet slecht toch?


Niet slecht, maar weet je het zeker? Doe je jezelf niet tekort?

Als ik 5 km/uur loop verbrand ik volgens deze site https://www.caloriecalculator.nl/calorieen-wandelen/ 500 calorien. Dan zou ik bij 130 kilometer uitkomen op (26x500=) 13.000 calorien. Als ik 3 kilometer per uur zou lopen is dat nog steeds (43x275=)11.000/12.000 calorien Nou ben ik wel een stuk zwaarder/groter/ouder dan jij (gok ik) maar 6534 lijkt me heel/te weinig bij zoveel uur lopen?

Op die site verbruik ik het dubbele van wat mijn runkeeperapp aangeeft.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 18:26

Bij de LGCT op Governors island stond dat het er 26 graden was. Zag er in elk geval lekker aangenaam uit (op tv)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 07:54

billy3105 schreef:
Super iedereen mijn luchthaven ervaring duurde erugh lang... maar he ik ben er!

Iemand die voor langere tijd hier in Amerika geweest is en mij een klein advies kan geven in een prepaid internet kaart? Van Walmart ofzo, ik heb een extra telefoon bij waar ik die kaart in kan gooien en dan gewoon als hotspot kan gebruiken. Maar weet niet zo goed welke kaart ik moet hebben. Er is zeg maar geen WiFi op de plaats waar ik verblijf, en ik ben veel onderweg

Ik ben naar een AT&T shop gegaan en heb daar een kaart voor een maand gehaald. Goeie dekking!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 15:23

billy3105 schreef:
Ik zit helaas vast aan tele 2. Het probleem is dat mijn gebied zeg maar de gehele oost kust (van Florida tot aan New York ) en alles daar tussen ik beslaat :')

Ik heb zag deze bij att gezien ik daar nu altijd verbinding mee heb
https://www.att.com/prepaid/ Die is dus $35 voor 1 fb. Dat ga ik dus iig niet doen

Deze vond dus bij Walmart maar dit bleek een ‘extra’ te zijn. En de normale kon dus niet in mijn 5s schijnbaar
https://www.walmart.com/ip/Straight-Tal ... y/45111496

En als leuke extra, ik ben er al :')

In het hele zuidoosten had ik goed bereik met AT&T.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:39

Ik zou naar Noord West gaan als je die kant nog niet hebt gehad.
Ik heb Canada (Vancouver Island, Whistler, Jasper, Banff o.a.) gecombineerd met Montana en Wyoming (Yellowstone/Grand Tetons) en in Montana ben ik 'n paar dagen op 'n ranch geweest.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:48

Of de zuidoostelijke staten combineren in de herfst rond halloween. Smoky Mountains, Tennessee, North/South Carolina, Georgia en stukje Florida. Vooral de Smoky's waren geweldig in de herfst! En er heerst overal zo'n leuke halloweensfeer!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:39

Ik vind van de budgetmotelketens de EconoLodge prima waar voor z'n geld bieden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 08:55

Misschien op Tampa vliegen? Daar heb je sinds kort ook voordelige rechtstreekse vluchten op en dat is volgens mij maar 'n uur of 2 rijden van Orlando.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 12:05

Sannens schreef:
We hebben wat gegoogled en onze plannen zijn aan de hand van deze post aangepast!

We zullen nu met de hele familie vliegen naar Washington en daar met z’n allen ongeveer een week verblijven. Daarna zullen mijn vriend en ik een auto huren en inderdaad zelf rijden naar Orlando, met onderweg de nodige stops!

Ik had zelf de volgende High lights eruit gepikt:
- Shenandoah national park
- Great smokey mountains
- Savannah
- Okefenokee national wildlife
- Ocala national forest (waarschijnlijk voor een rit te paard)

Hebben jullie nog tips of dingen die ik beter kan overslaan? Miami hebben we dus al afgestreept vanwege dat dat dan te veel is. :)

Ik vond Charleston mooier dan Savannah en ik had graag naar Cumberland island gegaan maar door een orkaan voorafgaand aan mijn reis lag de ferry stil. Op Cumberland island lopen nog wilde paarden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 09:51

nenahdm schreef:
Wil ZO graag naar Cumberland Island.. nu heb ik de tijd maar jammergenoeg geen rijbewijs. :(

Ik ga ooit weer op bezoek bij mijn vrienden die net naar Florida zijn verhuisd en dat combineer ik met een roadtrip, dus dan staat voor mij Cumberland Island zeker op de planning want dan zal het rond februari zijn dat ik wil reizen! Het eiland is autovrij trouwens, je moet met de ferry en dan wandelen (of fietsen wellicht ook?)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:28

Ik vond St. Augustine ook gezellig.
En als je toch in de regio bent, een zonsopkomst meepikken op Driftwood beach is ook de moeite waard.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:10

Leo schreef:
Ik mag het topic ook weer stippen. :) Na afgelopen jaar toch overgeslagen te hebben om te kunnen klussen in huis en doorsparen voor de reis, moet het in 2020 toch weer gebeuren, North-west VS dit keer. :)

We willen in ieder geval starten in Seattle en Olympic NP. Daarna naar Vancouver Island voor een aantal dagen. En vanuit daar ben ik nog erg zoekende. Ik heb nu Glacier en Yellowstone ook op de kaart staan, en heel eventueel toch ook de parken in Canada (Jasper, Banff..) maar ik wil het vooral toch bij de VS houden dus mogelijk laat ik die weg. Ook erg puzzelen van waar we weer terug willen vliegen. De reis staat dus nog erg in de kinderschoenen. Kan ik hier weer mooi meelezen voor tips. :)
We zijn echte natuurliefhebbers, geen stadsmensen. Houden van wandelen, fotograferen en wildlife spotten. Mijn grote wens nog is om Orca's in het wild te zien.

Ga dan op Vancouver Island naar Port McNeill/Telegraph Cove. Daar zitten veel orca's. Ze leven daar vrij beschut tussen eiland en vaste land in. Dat vaart ook een stuk rustiger dan op de oceaankant en je ziet overal mooie kleine eilandjes in het waterlandschap. Ik deed een zonsondergangstour vanuit Telegraph Cove en de volgende ochtend eentje vanuit Port McNeill en beide dagen was het prijsschieten met de camera.

Ik ben na VI naar Whistler gegaan, dat vond ik ook erg mooi met die kabelbanen omhoog, prachtige uitzichten en boven stond je in de sneeuw in augustus. Daarna 100 Mile House waar ik een paar dagen op 'n ranch verbleef. En het geeikte rondje Jasper/Banff. Ik deed een combi met Montana/Wyoming. In Montana weer een ranchstay en daarna Yellowstone/Tetons. Dat is echt een paradijs voor natuurliefhebbers met al die geysers! Mooiste natuurpark ever!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:44

Ik ben op Rocking Z ranch in Montana geweest voor 4 dagen. Je kunt ritten naar eigen vermogen doen. Zelf had ik genoeg aan 1 rit van ca 2 uur per dag, maar als je wil kun je ook op dagtocht of 2 ritten doen. Je kan mee naar de locale rodeo (aanrader!!)

Ik heb er ook leren schieten. Lassowerpen wel geprobeerd, maar geen talent voor. Parelli doen ze er ook voor de liefhebbers. En de schoonzoon is cowboy en traint mustering met de paarden.

We zijn ook een keer een wat koeien binnen gaan drijven.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 31-12-19 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 00:57

poes schreef:
Ik vond er niet zo veel te beleven gewoon. Is gewoon niet mijn ding. Ik ging ook voornamelijk voor de parken dus wist het wel een beetje. Strand doet mij niet zo veel. We hebben wel echt mooie dingen gezien hoor maar zou niet terug gaan. En ik mis lekker eten :D

Prima eten juist met crabcakes en coconut shrimps en geweldige steaks en onionrings.
En niet te vergeten: key lime pie!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:02

poes schreef:
Ik eet vegetarisch haha. Dus die vallen wel af.

Oh da's balen! Maar de key lime pie kan wél! :Y)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:36

Sannens schreef:
Ik heb gisteravond met mijn vriend de grote lijnen van onze reis gepland. Hebben jullie nog puntjes van feedback op basis van deze grove opzet? :D

[ [url=m/zFqkOr.png]Afbeelding[/url] ]

*PS: Het wordt Disney of Universal, met momenteel een voorkeur voor Universal vanwege Harry Potter. Hoeveel verschilt Disney van Disney in Parijs?
*PPS: Het aantal dagen in Washington is niet aan te passen, dit is het stukje reis dat we met mijn familie gaan doen (9 man). Wij hebben de rest van de dagen bij die reis erbij gebookt.

Chatanooga vond ik geen reet aan. Kun je beter een plaatsje bij de Smoky's kiezen. Blowing Rock als je vanaf noordelijke richting komt en dan richting Gatlinburg. Dan heb je alle scenics kunnen rijden.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:38

Nabster schreef:
Waarom zo lang in Washington?

Dat snap ik idd ook niet. Mij lijkt 2 dagen meer dan genoeg voor de bezienswaardigheden. Maar ik ben dan ook geen stadliefhebber en spendeer mijn tijd liefst zoveel mogelijk in de natuurparken of in elk geval op plattelandsgebied.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, Butterfly, maras, Touchem en 132 bezoekers