USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:37

Mooie reis Spekkie en 4 weken erop uit, heerlijk!

Dat is balen Katja, de vakantie is hoe dan ook welkom, maar jammer als je in je plannen wordt belemmerd.

Voor ons is het nog twee maanden wachten. Skip the counter moeten we ook maar eens gaan proberen.


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 06:55

Ik zou ook zeker voor Californie gaan ipv Florida :j


Spekkie, zo vanaf het filmpje weet ik ook niet of ik dat zou durven := .


Jettie, wij gaan in mei naar Shenandoah, dus voor jou te laat. Dus als jij tegen die tijd nog tips hebt :D
We verblijven in Staunton. We willen Roanoke wel bezoeken, ook McAfee Knob staat op het lijstje.
Verder een dag in Shenandoah zelf (toch best prijzig anders, 60 dollar entree), onder andere de skyline afrijden.
De andere twee dagen meer zuidelijk van Shenandoah, over de Blue Ridge Parkway en dan zijn er genoeg leuke watervalletjes en wandelroutes onderweg te bezoeken.
Wellicht had je ze al gevonden, maar deze sites geven veel info;
https://www.blueridgeparkway.org
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... ndoah.html

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 19:25

Dat is zeker vlot! Mijn vader stond vorige week in Boston in een monsterrij. En wij twee jaar geleden ook op dezelfde dag. Zullen ook wel bepaalde spitsuren/dagen zijn. Veel plezier nog!

Wij vliegen 1 mei *\o/*
De planning is nog steeds Boston, Staunton, Virginia Beach en New York.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 19:49

Mooie ronde en een leuk filmpje, je familie was blij dat je weer thuis was :D

Boston is in ons geval familiebezoek, maar ik vind het wel zeker een leuke stad om een dag te vertoeven, maar dat zal er dit jaar niet van komen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 18:07

Vorige week aangekomen in Boston, ook nog nooit zo snel door de douane gegaan. We waren nu net zo snel bij mijn broer als de keren dat we een vlucht eerder hadden. Gunstigere tijd of geluk....

Na een paar fijne dagen bij mijn broer en zijn gezin naar Virginia Beach gegaan. Ik wil best geloven dat het hier in de zomermaanden te druk en toeristisch is, maar nu vond ik het echt een aangename plaats om te verblijven. Leuk hotel, mooie eindeloze boulevard en een sfeervolle avenue. Fietsen gehuurd en door het staatspark gefietst.

Inmiddels ingecheckt in Kitty Hawk en ik heb zin om richting het noorden en zuiden alles te gaan verkennen :D Onder andere de 'wilde' paarden van Corolla.
Nu zie ik de aangeboden tours om de oren vliegen, maar zijn er hier ook mensen geweest die zelfstandig al wandelend of fietsend door dit gebied zijn gegaan? Of mag dat niet?

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 11:03

Bedankt Guinevere!
Gisteren zijn we naar het zuiden gereden, apart om te zien hoe er ineens een nog best groot plaatsje op duikt en dat je bijna door het duinzand rijd. Ook een stuk gelopen, maar het was warm in de volle zon. 's Avonds even Duck bezocht, de zonsondergang kunnen zien vanaf de mooie boardwalk, maar het noordelijke gedeelte zullen we denk ik morgen verder bezoeken.

Nu vroeg op voor een bezoek aan het Alligator River Wildlife Refuge.

[ img ]

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 14:14

Veel plezier!

Ohh, dat is fijn, meteen in het goede ritme. Ik ben elke dag veel te vroeg wakker, maar dan heb ik wel iets aan mijn dag :') . Begint nu te veranderen, maar donderdag weer naar huis, dan begint het feestje weer andersom.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 14:40

Veel plezier USA gangers!

Wij gaan zo inpakken en vanavond vliegen we terug. Mooie vakantie gehad, was fijn om mijn broer weer te zien nadat onze moeder afgelopen oktober is overleden.
Een mooie kustweek bij Virginia Beach en Outer Banks gehad. Twee regendagen in de bergen, maar bovenin de bergen was het droog en warm. We zaten boven de (regen)wolken. Fijn, maar wel 0,0 uitzicht :Y)
Twee volle dagen in Manhattan rond gelopen, helaas ook met wat regen. Maar ook een droge dag met zonnetje {:} Leuke ervaring.


Uitzicht na een flinke wandeling :')

[ img ]


[ img ]

Regenachtig NY

[ img ]


Maar ook zon

[ img ]

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-19 15:50

Wij hebben ook tmobile gebruikt (via nederlands abonnement) en hadden snel internet, konden er ook tv mee kijken.
Nog veel plezier!

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-19 18:43

Pfff, dat is een gedoe. Gelukkig kon je naar je vriendin, maar dan nog.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 12:17

OMG, zo lang in de wachtrij, ik zou zo'n acute plasnood krijgen :')
Ik kan niets bedenken waar ik zo lang voor zou willen wachten, ook niet voor een concert of wat dan ook. Aan de ene kant denk ik 'knettergek', aan de andere kant ook respect, want je hebt er wel echt iets over.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 18:54

Yasmine schreef:
Vanaf morgen gaan ze virtual queues gebruiken zodat je niet fysiek meer moet aanschuiven. Je krijgt dan een melding wanneer het jouw beurt is.
Dat zal wel een ontwikkeling zijn die steeds meer ingezet gaat worden. Vraag mij af hoe een dag in een pretpark er dan uit gaat zien.

Bij de Python is het nu volgens mij ook zo dat je een kaartje trekt met een tijdsblok van 10 minuten of zoiets.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:32

Zo, dat ziet eruit als een gaaf en groots festival.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 08:38

Ik wil ook mijn eigen sanitair, maar snap wel de keuze van hostels. Het is maar net waar je voor kiest, iedereen kan zijn/haar geld maar een keer uitgeven.


Kimendana, voor vliegtickets gewoon kijken naar de periode die je wilt vliegen op verschillende websites. Vaak geven ze dan ook een marge aan van een paar dagen ervoor en erna en dan kun je kijken welke prijzen en vliegtijden gunstiger zijn dan je gekozen datum.

Buiten Manhattan kun je vaak goedkoper overnachten, maar dan kan het nadeel zijn dat je verder van je hotel af zit en je minder gemakkelijk tussendoor even kunt uitrusten.
De hop on en off bus is een goede tip. Voor ons was twee dagen voldoende om alles gezien te hebben wat we wilden zien, maar wij hebben dan verder geen musea ed bezocht en vinden de stadse drukte dan ook wel weer welletjes. Wil je het rustig aan doen dan is 3-4 dagen een stuk relaxter, maar dat ligt ook aan wat je eraan uit wilt geven en wat jullie doel daar is.

Wat betreft hotels gebruik ik altijd booking.com. Je kan dan de opties aanvingen die voor jullie belangrijk zijn en dan maar kijken wat er vrij is (shuttle service, locatie, eigen badkamer).
Nadeel van zoeken op 3 personen is dat er minder keuze naar boven kan komen, omdat de site te specifiek zoekt naar kamers voor meerdere personen of juist een persoons kamers.
Je kan eventueel 4 personen/twee kamers invullen, sommige hotels hebben familiekamers en anders komen de hotels naar boven die nog twee kamers vrij hebben. Je wilt toch bij elkaar in hetzelfde hotel zijn. Heb je een hotel gevonden, dan kijken of ze toevallig ook eenpersoons kamers aanbieden of dat er wat van de prijs af gaat als je voor 3 personen boekt.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:05

Geen tips voor paardrijden, maar wel een leuke originele route zo!
Boston, Cape Cod, NY en de White Mountains zijn bekend.
Green Mountains staan op mijn lijstje, omdat deze vanuit mijn broer ook goed te bezoeken zijn. Evenals, wel wat verder, de Finger Lakes (ben benieuwd of deze de moeite zijn) en NF.


White Mountains <3 , met nog sneeuw in april;
Diana's bath
[ img ]

Een mooie maar pittige wandeling (Welch Dickey Loop trail), met soms de zon en soms kniehoog sneeuw (en daardoor het missen van de geverfde routevlekken);
[ img ]


Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:20

Heel mooi en geweldig dat jullie bultruggen en walvissen hebben gezien.

Hoe was het om twee weken op het schip te verblijven?

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 20:09

Sannens schreef:
We zullen nu met de hele familie vliegen naar Washington en daar met z’n allen ongeveer een week verblijven. Daarna zullen mijn vriend en ik een auto huren en inderdaad zelf rijden naar Orlando, met onderweg de nodige stops!

Ik had zelf de volgende High lights eruit gepikt:
- Shenandoah national park
- Great smokey mountains
- Savannah
- Okefenokee national wildlife
- Ocala national forest (waarschijnlijk voor een rit te paard)

Hebben jullie nog tips of dingen die ik beter kan overslaan? Miami hebben we dus al afgestreept vanwege dat dat dan te veel is. :)
Ik weet niet hoe lang jullie hiervoor de tijd hebben? Wij hebben een keer een verdere doorsteek gemaakt en uiteindelijk Shenandoah laten vallen. Elk gebied heeft zijn mooie highlights, maar het park is niet perse aanvullend op de Smoky Mountains.
In de Smoky Mountains vind ik Gatlinburg een mooie plaats om te overnachten. En dan een stuk van de Blue Ridge Parkway rijden, kun je onderweg geregeld stoppen voor mooie uitzichten of een korte wandeling naar een waterval.



Dan zitten jullie in elk geval goed centraal Danique. Ik heb geen tips verder dan de de bekende plekken.
High Line Park vond ik leuk om te lopen, Thermo Sage/Brookfield Place een gebouw met een mooi binnenplein, je kan met een gratis ferry naar Staten Island (we zijn alleen op en neer geweest, lekker droog bij een regenbui), onderin Columbus Circle zit een supermarkt achtige foodbar waarvan ik het systeem nog steeds niet snap, maar alles wat eetbaar is kun je er halen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 09:24

Gaaf Nimber!

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:01

Ik ben benieuwd welke route jullie gaan nemen Leo, dit gebied staat bij ons ook op het wensenlijstje.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-20 16:39

Manatees <3

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:30

Handgel is inderdaad goede handel nu.
Zou erg zuur zijn Yasmine, je hebt je vakantie toch om dat festival heen gepland, ik hoop dat het door gaat.

Ik zit nu op Tenerife en hier merk je er niks van, behalve dat ook de handgel is uitverkocht. In het vliegtuig ook maar een paar lege stoelen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 23:09

Verstandig, maar wel erg jammer Yasmine.

We hebben vorige week getwijfeld over Tenerife, mede door reacties van anderen. Maar het heeft zich beperkt tot de bekende gevallen in het hotel en inmiddels thuis (Noord-Brabant) breidt het virus zich enorm uit.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 08:59

Zo, dat is een heftig besluit. Ik kan het wel begrijpen, maar het heeft wel een enorme impact en dat voor 30 dagen.

Amerikanen en europeanen met familie in de VS mogen wel de VS in na screening, maar inderdaad welke maatschappijen vliegen met halflege toestellen.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 09:44

Ik heb het niet gelezen Purny, maar ik kan mij bijna niet voorstellen dat dit dan wel mag.

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 10:31

MoniqueT schreef:
Amerikanen mogen wel naar de EU, de vraag is alleen hoeveel vluchten er nog zullen gaan én of ze ook terug kan tegen die tijd.
Die logica mis ik dan, tenzij ze inderdaad niet meer terug mogen of dat de 'screening' de risico's voldoende indekken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Majestic-12 en 72 bezoekers