USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 16:04

SdaphneS schreef:
MoniqueT schreef:
Is de voorjaarsvakantie of de meivakantie geen optie? Dan hebben de Amerikanen vaak geen vakantie en dat scheelt stukken. Met kerst is de hele wereld vrij :-)

Ja, wellicht dat we voor de meivakantie gaan. Dan heb ik ook twee week. Denk dat het prijstechnisch wat beter is. Haha.
Zijn jullie ook wel eens vanuit New York met een auto de omgeving bekeken? Bijvoorbeeld naar Washington DC?


knabbelgirl schreef:
Mont Morris! Ik heb in die op 123rd street gezeten, heel leuk en cosy en goedkoop
Maar vraag me af of je op deze termijn uberhaubt nog iets vind in NY, laat staan goedkoop

*Edit; https://www.tripadvisor.nl/Hotel_Review ... _York.html

Bedankt voor de tip!

Ik ben vorig jaar vanuit NYC naar de Niagara Falls gereden (kleine dag met verschillende stops), toen naar Lancaster om de Amish te bezoeken (deden we toen een ruim dagdeel over) en toen was het nog een paar uurtjes naar Washington DC. Vond de Niagara Falls echt fantastisch dus zou dat wel ermee combineren als dat enigszins zou kunnen <3


_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-18 15:20

Hoi allemaal,

Vorig jaar heb ik met mijn moeder de route NYC-Niagara Falls-PA-Washington DC gedaan en sindsdien nog wel meegenoten van de mooie reizen die hier werden gemaakt. <3

Deze zomer heb ik met mijn vriend een cruise gemaakt over de gehele Middellandse Zee wat onwijs goed bevallen is. Nu spraken we daar mensen die het jaar daarvoor een cruise in Alaska hebben gemaakt. Dit lijkt ons ook geweldig, dus we zitten al wat info op te zoeken hierover voor volgend jaar zomer. Wellicht dat we dan die kant op willen gaan.

Er zijn voornamelijk twee routes die verschillen van vertrekpunt (San Francisco of Vancouver). Verder zullen we dan naar Ketchikan, Juneau, Skagway, Glacier Bay NP en de College Fjord gaan waarna we afstappen in Anchorage. Vanaf daar willen we dan weer terugvliegen. Het is een cruise van een week en dan willen we, afhankelijk van het vertrekpunt, daar nog wat omheen verzinnen.

Eigenlijk ben ik wel benieuwd of er mensen zijn die ervaring hebben met Alaska. Hoe was bijvoorbeeld het weer? Of hebben er nog mensen ideeën over wat we kunnen doen na Anchorage ipv terugvliegen?

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-18 08:57

Ceetje_bokt schreef:
Alaska is geweldig, over het weer... het kan vriezen en dooien, we hebben in de eerste week heel veel geluk gehad en zelf een aantal dagen Denali kunnen zien, maar die week erna veel regen gehad. Kortom je moet mazzel hebben. Ook zijn wij eens met de boot van Vancouver Island naar Prince Rupert (inside passage) gevaren en tijdens die lange lange tocht hadden we de mazzel dat er geen mist was. Ik ben zelf niet zo'n fan van cruisen, maar een boottochtje maak ik wel graag. Als je in Anchorage bent (niet echt de moeite waard) raad ik aan om naar Denali NP te gaan of naar Homer en daar een berenexcursie maken met een watervliegtuigje. Ik weet niet of ze nog excursies doen, maar Chris en Ken Day is werkelijk elke dollar waard. Vergeet ik echt nooit meer. <3

Bedankt voor je reactie! Heb even zitten Googlen en ziet er prachtig uit <3 Ga je tips even onthouden!

Ik zit nu even te kijken wat we kunnen doen als we vanaf San Francisco zouden vertrekken. Totaal willen we het liefst max 2,5-3 weken weg zijn en 1 week is dus al cruise. Nu had ik onderstaande route snel bedacht:
1 - Vliegen op Las Vegas
2 - Las Vegas > Grand Canyon (3 dagen incl. 1 reisdag)
3 - Grand Canyon > Bryce Canyon (2 dagen incl. 1 reisdag)
4 - Bryce Canyon > Las Vegas (2 dagen incl. 1 reisdag)
5 - Las Vegas > Death Valley (2 dagen incl. 1 reisdag)
6 - Death Valley > Sequoia NP (2 dagen incl. 1 reisdag)
7 - Sequoia NP > Yosemite NP (3 dagen incl. 1 reisdag)
8 - Yosemite NP > San Francisco (3 dagen incl. 1 reisdag)

Dan zit ik op 17 + 7 dagen cruise = 24 dagen.... We houden wel van 'rustig' reizen, waarbij we bijvoorbeeld ook eens een middag bij het zwembad kunnen liggen. Gezien hier veel mensen zitten die hier ook zelf alles hebben geregeld, weten jullie misschien of dit dan een reëele route is?

Volgens Google Maps (weet niet of dat erg betrouwbaar is) zouden we alleen van Death Valley > Sequoia en Yosemite > SF ongeveer 5 uur aan het rijden zijn en verder allemaal minder dan 4 uur per reisdag. Dan zouden we bijv. op de reisdagen 's middags kunnen relaxen bij het zwembad en de andere dagen bij die plek op pad. Death Valley zou ik ook wel over willen slaan, maar ik weet niet of LV > Sequoia in één keer te doen is.

Ik twijfel eigenlijk of dit niet te veel is, omdat we ook graag een beetje kalm aan reizen. Ik zou dan bijvoorbeeld liever een deel van de route schrappen en combineren met een andere reis, dan dat we op hoog tempo moeten reizen en niet alle tijd hebben op de plekken waar we dan zijn. Misschien is dan een rondje alleen rondom SF nog een optie? Hebben jullie misschien tips? :D

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 09:43

Bedankt voor jullie reacties! Dat klinkt positief, leuk :D

Wij zouden dan in de periode half augustus - eerste week september gaan. Verwacht dat we dan geen problemen met sneeuw hebben? Overigens vind ik het ook niet heel erg om een paar keer een wat langere reisdag te hebben als het niet anders kan. Als het overgrote deel van de reisdagen in ieder geval maar een paar uurtjes/max dagdeel rijden is :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 22:20

Michelleex schreef:
Zo ik mag me weer officieel gaan melden in het topic!

In mei ga ik samen met mijn zusje weer richting de USA!

We willen een rondritje gaan doen in het noord-westen van Amerika en een klein stukje Canada.

New York, Washington en Niagara zijn de hoogtepunten maar we willen natuurlijk een mooi rondje gaan rijden.

Hebben jullie nog tips die we in deze route kunnen meepakken?
We gaan waarschijnlijk 2 weken. We weten ook dat we lange afstanden in de auto gaan zitten maar we willen zo veel mogelijk zien.

We vliegen waarschijnlijk op Toronto.

Leuk!! Is een leuke hoek :D Wij hebben vorig jaar onderstaande route gedaan:

Dag 1: Amsterdam - NYC
Dag 2 t/m 5: NYC
Dag 6: NYC - Niagara Falls (zijn regelmatig een poosje gestopt om relaxed te rijden en deden er alsnog iets van 8 uur over, was heel goed te doen! En ‘s ochtends op tijd vertrokken zodat we er al mooi rond 16/17 uur waren)
Dag 7: Niagara Falls (vond dit echt prachtig <3, zeker ook met de boot naar de watervallen toe gaan als je de kans hebt! Wij zaten trouwens aan de Canadese kant)
Dag 8: Niagara Falls-Lancaster PA (ongeveer 7 uur gereden met stops, op tijd vertrokken zodat we in de middag nog bij de Amish zijn geweest)
Dag 9: Lancaster PA - Washington D.C. (was nog iets van 3 uur rijden, dus ook nog zeker een halve dag in Washington D.C.)
Dag 10: Washington D.C.
Dag 11: Washington D.C. - Amsterdam

De Falls vond ik echt het hoogtepunt van de reis, wat een natuurgeweld! <3 Washington D.C. vond ik ook een hele mooie stad. Achteraf had ik daar nog wel minimaal een dag aan vast willen plakken. Nu hebben we daar een dag een fiets gehuurd en zo overal langs de Mall gefietst, vond het alleen zo’n leuke stad dat ik ook nog wel een dagje wat musea etc had willen bezoeken en gewoon rond had willen struinen. De dagen in NYC vond ik prima, alles gezien wat we wilden zien (grotendeels de toeristische trekpleisters) op een relaxed tempo :)

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 11:34

Hoi allemaal,

Lees hier inmiddels alweer even een poosje mee voor wat inspiratie, mooie reizen worden hier gepland <3

Ik plaatste hier eerder ook al een post over een cruise naar Alaska vanaf SF en een rondreis rondom SF. Helaas gaat die cruise niet zo 'diep' Alaska in en worden eigenlijk de mooiste plekken gemist. Nu hebben we een heel mooi alternatief vanuit Vancouver gevonden, maar nu zaten we te dubben over het weer. We willen toch ook wel graag de zekerheid hebben om een paar dagen lekker in de zon te liggen :o We hebben al mogelijkheden bekeken om in de USA een week ergens aan het strand te liggen, maar voor minder geld kunnen we dan ook naar Europa vliegen voor een strandvakantie.

Nu heb ik de opties bekeken voor onderstaand plan:
- Vliegen naar Anchorage
- 2 nachten Anchorage (overbrugging voor tijd tussen vlucht en cruise)
- 8 dagen cruise van Anchorage naar Vancouver
- 1 overnachting Vancouver
- Vlucht van Vancouver naar Rome waar we dan nog een weekje net buiten de stad zijn voor de zon

De vlucht van Amsterdam naar Anchorage is met een tussenstop in Frankfurt van twee uur via Condor. Heeft hier iemand ervaring met Condor en overstappen? Heb eigenlijk nooit een vlucht met tussenstop ergens zelf geboekt, dus ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat gaat.... Of zijn er nog mensen met tips voor cruises naar Alaska? :D We willen in ieder geval wel verder richting het noorden/NO dan Skagway/Juneau (dus niet als het ware omdraaien bij Glacier Bay NP). Alvast bedankt! :D

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:14

Bedankt voor jullie reacties! :D

Inmiddels heb ik inderdaad ook naar LA gekeken, heb een aardig goedkope vlucht van Vancouver naar LA gevonden. Dit weekend maar eens kijken voor een hotel daar ergens en wat dat gaat kosten. We gaan dan puur voor de zon, want ik ga er vanuit dat we in Alaska geen super weer hebben. Wat dat betreft maakt het dan niet uit waar we zitten, als de zon maar schijnt. Even de mogelijkheden en bijbehorende kosten afwegen :)

Miami heb ik inderdaad ook naar gekeken, maar ik weet niet of ik dat aandurf in augustus qua zonzekerheid. Zie daar op internet nog wel wisselende ervaringen over en volgens klimaatinfo.nl etc. lijkt het dan ook niet ideaal te zijn qua zon. Weet niet of er mensen zijn met ervaringen daar in die periode? :)

Tof Talida! Hoe ben je trouwens vanaf de cruisehaven naar Anchorage gekomen? Dacht dat de cruisehaven in Whittler zat en die verbinding met Anchorage leek niet heel super handig te zijn. Of we moeten dan een auto huren oid.

Zo’n excursie klinkt ook gaaf Ceetje! Misschien dat we nog voor de cruise zoiets kunnen inplannen. <3

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 21:50

Leuk om al die mooie plannen hier te lezen! :D Katja schiet al snel op, mooi vooruitzicht! Is Polarsteps misschien wat voor je? Heb dat nu met twee rondreizen gedaan en ik vind het echt ideaal via de app :) Het is ook voor mensen zonder een account toegankelijk en vind het heel makkelijk in gebruik.

Wij hebben vorige week onze reis naar Alaska geboekt! *\o/* Zijn dan bijna 3 weken onderweg incl. 4/5 dagen Vancouver. Wilden in eerste instantie ook een deel zonvakantie, maar hebben toch besloten om Alaska goed te gaan doen dus hebben dat deel laten gaan. Nu al enorme voorpret! :D

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 11:18

balance schreef:
Ik mag mee op een companion ticket van westjet ik mag de bestemming kiezen *\o/* dus overal waar westjet op vliegt. Ik ben nog nooit in New York geweest. Is het daar in mei een beetje leuk? Ik wil niet gaan waar het erg warm is, t/m 25-26 graden vind ik nog wel leuk.

Leuk zeg! :D Ik ben eind mei 4 dagen in NYC geweest tijdens ons rondje NYC-Niagara Falls-Lancaster-Washington DC en we hebben overwegend heel mooi weer gehad! Alleen eerste dag toen we aankwamen miezerde het en toen we vertrokken was het flink aan het regenen. De andere 3 dagen was het super weer om wat te doen in de stad (20-25 graden en zon). We hadden steeds een shirtje met korte mouwen aan (wel vestje mee voor ‘s ochtends vroeg en ‘s avonds) en een knie-/enkelbroek. We hebben ons super vermaakt daar! *\o/*

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:18

knabbelgirl schreef:
Wat super gaaf Yasmine!

Wij hebben nav de tips hier besloten niet voor een camper te gaan, heel erg bedankt voor jullie input en meningen! We hebben nu offertes opgevraagd voor een gewone autoreis bij oa Tioga, Exit reizen, 333 travel en nog 2 anderen. Heeft iemand hier ervaring met een reisorganisatie (voor maatwerk) en zijn er bepaalde die jullie aan- of afraden? Tioga service tot nu toe geweldig, maar hun offerte valt 20% hoger uit dan bij Exit reizen (rest moet nog binnen komen) voor volledig vergelijkbare reizen, enige verschil zijn vertrekdag (lengte blijft hetzelfde) en een overstap op de terugreis. Dat vond ik toch een stevig verschil daarvoor

Twee jaar geleden ben ik met Tioga naar het noordoosten (NYC-Niagara-Washington DC) geweest. Service was super en prijs-kwaliteitsverhouding ook prima! :) Daar waren we heel erg tevreden over.

Voor onze reis naar Alaska deze zomer heb ik op een beurs ook bij Tioga een reis samengesteld. Service was prima en ook goede tips gehad, maar nu vond ik de prijs inderdaad ook redelijk fors t.o.v. de vorige keer. Nu hebben we alles zelf geregeld en zijn we ongeveer 30% goedkoper uit. Nu is dat niet helemaal te vergelijken, maar voor onze reis van twee jaar geleden had ik ook van tevoren bekeken wat we kwijt zouden zijn als we het zelf zouden regelen en dat verschil was toen lang niet zo groot. Mijn ouders hadden trouwens precies dezelfde ervaring. Zij hebben drie jaar geleden via Tioga een reis geboekt en nu ook bij ze langs geweest voor een afspraak, maar nu ook alles zelf geregeld i.v.m. de prijs.

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 08:07

Onze reis naar Alaska komt steeds dichterbij en we hebben nu bijna alles geregeld. *\o/* Misschien zijn er nog mensen die tips hebben voor leuke dingen? We hebben nu de onderstaande dingen gepland:

- Ketchikan (2 dagen): Boottocht naar Misty Fjords NP, verder nog niets gepland..
- Juneau (2 dagen): Naar de Mendenhall Glacier en whale watching
- Skagway (2 dagen): Met de White Pass & Yukon Railway en over de Klondike Highway naar de White Pass Summit
- Whittier (1 dag): Boottocht naar Prince William Sound NP
Verder zijn we met het schip nog twee dagen in Glacier Bay NP, en gaan we naar de Hubbard Glacier + College Fjord.

Ik heb ook zitten kijken naar een 'berenexcursie' en dat leek me ook wel heel gaaf. Alleen kon ik zo niets vinden wat zonder helicoptervlucht gaat (zien we niet zo zitten :+) en waarbij je niet naar een private reserve gaat. Misschien hebben hier mensen nog ideeën?

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-19 07:54

Ceetje_bokt schreef:
Wij zijn metvEnerald Bay vanuit Homer vertrokken met een watervliegtuig. Toen waren Chris &Ken Day de eigenaren. Zij hebben het bedrijf verkocht, maar wellicht doen ze nog iets. Fantastische mensen met veel liefde voor de beren. Gruwelijk duur maar elke cent waard.

Bedankt voor de tip! Ik zal ze eens Googlen :)

@ Tierania, tof!! Waar zijn jullie geweest?
@ Knabbelgirl, dankje!! Begint nu ook wel erg te kriebelen :D
@ enienjo, :') :') Er gaan zeker wat busjes Deet mee haha :+


_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:53

Zag hier mooie plannen voorbij komen, veel naar NYC en Florida of mensen die er al zitten. Tof, veel plezier :D

Wij zijn inmiddels alweer even terug uit Alaska. Was echt fantastisch <3 We zijn in Vancouver twee weken op een cruiseschip gestapt en vanaf daar richting Whittier getrokken en weer terug (Vancouver - Ketchikan - Juneau - Skagway - Glacier Bay NP - Whittier/Prince William Sound - Hubbard Glacier - Glacier Bay NP - Skagway - Juneau - Ketchikan - Vancouver). Prachtige natuur gezien en veel gletsjers. Ook met een bootje dichtbij een gletsjer geweest waarbij we die gewoon hoorden kraken van binnen en waarna even later ook een groot stuk ijs eraf viel met een flink kabaal. Heel indrukwekkend! Ook heel veel wilde dieren gezien (veel bultruggen (ook springende), bald eagles, zeehondjes, zeeleeuwen, zeeotters en in de Inside Passage twee groepen met orka’s waarbij er 1 uit het water sprong) <3 Heel bijzonder!

Was een prachtige reis en gaan graag nog eens terug! Lijkt ons dan mooi om vanuit Anchorage de auto te pakken richting Denali NP en dat deel daar ook mee te pakken.

Zal nog een hele kleine selectie foto’s plaatsen (heb er meer dan 1000 :+). Voor de liefhebbers heb ik natuurlijk ook meer info en/of foto’s van waar we zijn geweest!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 07:16

Super leuk al die enthousiaste reacties over Alaska!! :D Kan het ook echt iedereen aanraden om eens die kant op te gaan!

Ceetje_bokt schreef:
Mooie trip heb je gemaakt. Het idee om naar Denali te gaan met auto kan ik van harte aanbevelen.

Klinkt goed! :) Wat was jullie route? Wij zitten er dan aan te denken om wel weer een week met het schip vanuit Vancouver/Seattle richting Whittier te gaan, omdat we deze route zo mooi vonden en nog wel een keer zouden willen zien. Vanuit Whittier zouden we dan met de trein richting Anchorage gaan en daar een auto op te halen om verder te trekken voor ca. 2 weken. Al vind ik het altijd wel een beetje zonde om vrij snel na een reis weer terug te keren, dus zal waarschijnlijk over een paar jaar zijn (helaas :o).

Grit schreef:
Heel mooi en geweldig dat jullie bultruggen en walvissen hebben gezien.

Hoe was het om twee weken op het schip te verblijven?

De cruise is ons super bevallen! :D Maar we hadden dan ook al wel eerder gecruised, dus we wisten dus al wel dat we 2 weken op een schip geen probleem zouden vinden. Alleen gingen we nu voor het eerst op cruise met de verwachting om koud/slecht weer te hebben (bij de andere 2 konden we ons i.v.m. goed weer altijd prima vermaken op de buitendekken en bij de zwembaden), maar ook nu hebben we ons super kunnen vermaken op het schip. Zo'n schip is gewoon zo groot dat je eigenlijk totaal niet door hebt dat je op een schip zit en de faciliteiten & services zijn super. En het is ook wel een enorm comfortabele manier van rondreizen, omdat je niet telkens alles weer hoeft mee te slepen, etc. Het schip vaart meestal 's nachts, zodat we de hele dag zelf erop uit konden en onze dag zelf in konden delen. Maar het moet natuurlijk wel bij je passen! Als je enkel je vlucht wilt boeken en dan ter plekke je route wilt bedenken, is cruisen niet je ding en sommige mensen voelen zich ook erg "opgesloten" zo op het water. Maar wij vonden deze cruise in Alaska wel echt de mooiste cruise die we gemaakt hebben, omdat we ook sneller op plekken kwamen die anders lastiger te zien waren. Zo zijn we bijv. 2 keer een dag met het schip Glacier Bay NP ingevaren (deze rederij is 1 van de 2 wereldwijd die het recht heeft om daarin te kunnen i.v.m. natuurbescherming & terecht ook natuurlijk), waarbij er parkrangers aan boord kwamen en van alles vertelden over het wildlife en de gletsjers (sowieso was er trouwens de gehele reis een marinebioloog aan boord). We kwamen langs allerlei gletsjers waar het schip dan een half uur voor ging liggen. Dat was echt super gaaf! <3 Ik kan het dus zeker aanraden, maar je moet wel bedenken of het bij je manier van reizen past. :)

Tierania_ schreef:
Alaska is geweldig! Afgelopen juni ook een auto rondreis gedaan en we gaan zeker terug.. zoveel moois gezien :D
Kan het iedereen aanbevelen!

Het kost alleen iets meer dan een gemiddelde Amerika reis :')

Ja jullie hadden ook echt een hele gave route <3 Maar prijzig is het daar allemaal inderdaad wel :') Al is een cruise dan relatief wel goedkoop en in de winkeltjes vond ik het allemaal nog wel meevallen, maar die excursies :oo Een boottocht van een ochtend/middag kostte al zo $ 200 p.p, maar het was wel allemaal top geregeld en ik vond het wel absoluut waard.

Nena, wat een prachtige foto's heb je gemaakt! <3

Veel plezier in NYC purny! Wat heb je nog meer in de planning staan daar om te doen?

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 17:27

Wij hebben de USA (Florida + o.a. Amerikaanse Maagdeneilanden) voor eind dit jaar geboekt staan... zouden eigenlijk in mei gaan, maar die is geannuleerd. Hopelijk kan het dan weer, fingers crossed! :)

Spannend voor jullie Tierania, gaaf die trail :D Duimen maar dat het kan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: djinnie, Emj_23, marygoround en 83 bezoekers