Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:01

Zo eerste dagje zit er alweer op. De kamer is klein maar wel heel gezellig, schoon en de bedden zijn zacht
Snowboarden ging niet zo lekker. Had last van kramp in mij voeten en weet niet waar dat vandaag komt.
Ook ben ik onderste boven geskied door iemand die achter op klapte toen zijn we maar gaan lunchen. Helaas niet mega goed en ook duur. Piste zijn onder vrij slecht, veel slush en bulten helaas. De piste naar de Dantecepies was uitstekend
Vandaag weer nieuwe ronde nieuwe kansen.


lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-19 07:04

Gisteren was eng :+ Hel de dag ging goed. Hadden een verlate lunch rond half 3 en zaten lekker te eten. Na de lunch moesten we nog 1 lift omooghoog hebben en 1 piste naar beneden. Ruim op tijd bij de lift aangekomen, gaan lekker zitten en na het tussen station ging het tekéér. De lift (eitje) is stopgezet en ik heb echt lopen zweten zo zwiepte de lift heen en weer.
Uiteindelijk boven gekomen en moet je een plateau oversteken om bij de piste te komen. Een en al ijs omdat de sneeuw weggewaaid was. Ik werd gegrepen door de wind en moest boven op mijn snowboard gaan liggen anders was deze weggewaaid. Vriendin van mij idem dito en gelukkig kwam iemand anders helpen. Hebben even in het cafeetje gezeten om bij te komen. Helaas kwam er net op dat moment een sneeuwscooter omhoog met passagiers. De wind was zo sterk dat de sneeuwscooter incl passagiers opgetild om ongegooid werd. Bestuurder was een meter of 50 naar beneden gegleden.
Toch maar de keuze gemaakt om naar beneden te gaan. Mijn man is op ski’s en die was een stukje naar beneden. Wij hebben onze boards over de reling gegeven en zo konden we het stukje naar beneden. Daarna al roetsjend op mijn tenen en af en toe even stoppen zijn we uiteindelijk bij het hotel gekomen. Echt, ik haaaat wind! Je hebt gewoon geen controle meer over alles.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 16:58

Wij hebben ook weer geboekt, gaan dit jaar naar Seis am Schlern via een tip van het wintersportforum. Ik hoop dat het een beetje gaat lukken, heb zaterdag mijn voet gebroken en ben benieuwd of ik er veel last van ga hebben met snowboarden.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 07:49

Wij deden altijd overnachten maar dat was meer omdat we vroeger tijdens de carnavalsvakantie moesten. Nu rijden we wel op 1 dag maar dan komen we 's avonds pas aan en gaan we lekker slapen en de volgende dag op pad.
Ik vind het sowieso niet fijn om bv vroeg aan te komen en dan meteen te gaan snowboarden. Ik moet best wennen aan het hoogte verschil en met dikke voeten boarden is geen pretje.


lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:33

Joltsje schreef:
Ik wil het liefst rond middaguur aankomen. De skis huren etc. Eten en dsn nog ff skien en vroeg het bed in. Dagen erna los


Ik zou dat niet doen, voordat je alles gehuurd hebt, je skipas hebt, geluncht hebt ben je snel 2 uur verder.. Dan moet je nog rekening houden dat het vroeg donker wordt in januari. Ik zou dan eerder kiezen om de dag van vertrek tot een uurtje of 3 te skiën en dan in 2 dagen naar huis te rijden. Heb je m.i meer aan dan de dag van aankomst, maar dan moet dat natuurlijk wel kunnen.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-19 10:33

Dee_Es schreef:
Wij zijn al druk aan het aftellen voor Solden maar inmiddels kan ik nog een vakantie toevoegen aan ons lijstje want ik heb een vakantie naar Meribel gewonnen (trois vallees). Da's echt ons favoriete gebied dus we zijn super blij hier. Morgen alvast de boards waxen, voorpret.


Wat gaaf! Waarmee heb je hem gewonnen? Ik ga dit jaar wel mee maar niet boarden. Heb mijn voet gebroken en hersteld niet goed |(

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 13:54

Hanafubuki schreef:
Winterberg heeft nu een warme week ja.. op de webcams ligt wel wat maar alles is dicht. Over een week verandert het weer enorm: alleen maar vorst, overdag en snachts en sneeuw voorspeld :j

Wij zitten te denken ook nog een weekendje ergens te boeken :+


Het weer kan ook weer veranderen, het is maar een voorspelling. Ik zou echt niet in de onzekerheid willen zitten.

VWB pijn in de voeten. Sinds ik sportzooltjes heb laten maken en daarna snowboardschoenen ben gaan passen heb ik geen pijn meer. Mijn binnenschoen trek ik strak aan. Ik heb veterschoenen en de onderkant heb ik altijd 'los' kan daar met mijn vingers onder. Dan leg ik een knoopje in mijn veters en het deel wat ik haak, vanaf de enkels omhoog, trek ik strak.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 23:22

Phoebe geen idee wat vreemd is.. wat neem jij mee?

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 08:29

Toen we in een appartement zaten namen we idd ook zelf eten en drinken mee, vnm afbakbroodjes. Nu we de laatste jaren naar hotels gaan nemen we alleen bagage mee.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:08

lshannah schreef:
Haha ik vroeg me dat gewoon af, omdat m’n schoonzusje het gourmetstel die kant op wil slepen.


9 VD 10x staat er zo'n ding in het appartement. Zou het zeker niet meenemen.

@jade: dat is een goede! Thee in het hotel is altijd zo duur (€4). Neem ook altijd mijn eigen thee mee :o

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:11

In de 20 jaar dat we in Zwitserland zijn geweest stond er altijd een gourmet, fondue en kaasfondue stel.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wintersport 2017/2018/2019/2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 06:39

Wij zitten in Flaine en gaat ook sluiten. Wij hebben 'gelukkig' de laatste open week gehad.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 16:22

Wij zijn wel al over de week aan het denken. Dit is echter afhankelijk hoe de planning van mij opleiding gaat worden. Dit ligt compleet stil momenteel.

Ik heb een modje een pb gestuurd om de titel aan te passen
Laatst bijgewerkt door lucifertje op 25-05-20 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 09:07

Ik ga mogelijk met de kerst een paar dagen. Boek een last minute, is afhankelijk van de corona en of er sneeuw ligt. Andere mogelijkheid heb ik dit jaar helaas niet ivm de opleiding.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-21 10:21

Nathazzz schreef:
Hallo,

Wij zijn aan het kijken voor wintersport volgend jaar. Iemand nog tips voor een accomodatie, het liefst willen we een aparthotel, maar alleen appartement kan evt. ook.

We zijn met 5 volwassenen en 1 kind (3 jaar). Waarschijnlijk 3e week januari dus buiten hoogseizoen.

Onze voorkeuren:
* Oostenrijk
* Minimaal ca. 125 km pistes.
* 3 slaapkamers
* Max. 500 meter van de piste of lift.
* Ook genoeg wandelmogelijkheden/loipes.


Wij hebben voor maart 2022 dit appartement in Gerlos, Oostenrijk geboekt:
https://www.sunweb.nl/wintersport/ooste ... location=2

Waar we in januari naar toe gaan weet ik nog niet zo goed. Twijfel tussen Italië en Oostenrijk.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-21 20:24

Vandaag nieuw boardje en bindingen geshopt. Echt, als je op zoek bent, ga naar deze winkel. Kom er denk ik nu al een jaar of 10 en de service is gewoon top.

<3
[ img ]

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-21 19:40

Burnside in Deventer. Hebben overigens alleen snowboards etc, geen ski’s.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-21 12:22

Ik pas Roxy niet en überhaupt alle dames merken op gebied van wintersportkleding. Deze merken blijven best achter qua pasvorm. Ik heb toevallig van de week ook een nieuwe snowboard'tuin'broek gekocht. Super fijn met snowboarden dat de sneeuw niet in je broek komt. Had de voorgaande jaren een pak, maar dat is toch wat minder fijn met naar de WC gaan of als je even je jas uit wil trekken.

Voor wat betreft les. Ik vind dat iedereen les kan gebruiken ook al pretenderen ze het niet nodig te hebben.

Het showen met kleding herken ik wel. Het maakt me alleen geen fluit uit wat iemand aanheeft. Ook hierbij denk ik wel altijd, besteed wat van je budget aan les ipv het gestuntel op de piste wat je nu aan het doen bent.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 18:04


lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 09:25

Italië duur? Is een van de landen, voor COVID, waar je voor een normale prijs kon eten en drinken op de piste.

Liften en pistes altijd in perfecte staat. Je rijdt er binnen 1 dag naar toe. Als ik de keuze had zou ik er ieder jaar terug gaan.

FR is echt niet mijn land. Paar keer geweest en iedere keer slecht ervaring. Duur, slechte pistes, slechte oude liften. Enige gebied wat mij meeviel was dat van Flaine.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 10:56

Utrecht - selva: 1050
Utrecht - Gerlos: 970
Utrecht - val Thorens: 1105
Utrecht - Saas Fee: 947

Italië valt echt wel mee qua afstand en het ski gebied is fantastisch. Maar goed, ik ben ook wel echt Italië fan en ze spreken Duits :D

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:18

germie schreef:
Wat hebben jullie tegen Fransen? Ik kom altijd graag in Frankrijk. De taal is moeilijk, maar ik heb er eigenlijk nooit problemen mee.


Ik heb niks tegen de Fransen. Alleen mijn ervaringen zijn minder goed. Liften waar je niet inpast, vieze betonnen toiletten, als je ergens gaat zitten met bediening ben je gelijk veel geld kwijt. Betaalde in ValTho voor een bediende lunch 60€ voor 2 personen.
Flaine is mij daarin tegen meegevallen. Alleen de liften niet :D

Echt Celien, als je de kans hebt echt Italië eens doen! Het zal je verrassen.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 15:31

Zebraatje schreef:
miccamaaike schreef:
Ik hou ook van Oostenrijk. Frankrijk ook prima, maar Oostenrijk vind ik een leukere sfeer. In Frankrijk is t allemaal veel massaler.

ITalie lijkt me ook wel een keer leuk, maar wel echt een flink stuk verder.
Nu is t 880 km en dan is t al snel 200km verder, incl een vervelende pas waar altijd file staat. Qua kms valt het nog wel mee, maar qua tijd ben je aan dat late stuk wel echt veel tijd kwijt.


Precies hetzelfde hier. Groot fan van Oostenrijk, vanwege de sfeer en de goede faciliteiten.
Afgelopen zomer in de Dolomieten geweest en lijkt me zeker ook leuk voor de winter.
Maar toch wat ver. Een paar uur verder rijden, en dan door de bergen, fernpass enz. Lijkt me ellende als het veel sneeuwt.
Ook dat je onderweg al een aantal leuke skigebieden in Oostenrijk passeert en dan nog een paar uur verder moet. Is het dat echt waard?

Maar nu Oostenrijk in lockdown is, toch stiekem aan het kijken naar Italië.
Nu geboekt voor 29 januari naar Brixen im Thale, Oostenrijk.
Maar kan tot half december gratis omboeken, dus kijk dan wat de situatie en verwachting is qua mogelijkheden en lockdown in Oostenrijk.


Ja :D
Wij hebben alleen nooit op zaterdag gereden want dat is inderdaad vragen om problemen.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Algemeen wintersporttopic - waar gaan we naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:54

Wat wij ook wel eens gedaan hebben omdat we van zat-zat moesten is op vrijdag vertrekken, dan in het dal slapen en zaterdagochtend naar het hotel rijden. Dan hadden we de gehele zaterdag om nog te wintersporten. Enige is dat je dan wel extra kosten hebt maar die namen we voor lief.

lucifertje
Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-21 05:28

Silenna schreef:
Voor ons ook kogel door de kerk! Wij gaan met onze groep van 12 man/vrouw naar Gerlos, oostenrijk :D Blokhut aan de piste, ontbijt en avondeten wordt elke avond verzorgd. We zijn ook allemaal super gemotiveerd, dus ik verwacht dat we elke dag om 8/half 9 op de piste staan.
Waaaanzinnig veel zin in! **\O/**


Leuk! Wij gaan ook naar Gerlos!

@germie op wintersport.nl wordt vaak een oproep geplaatst door mensen die iemand zoeken om mee te gaan. Is natuurlijk wel een risicootje maar nooit geschoten is altijd mis.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, Ashleytjuhh, Century, DotBot, Larissajulia, Maren, Mette, Mitch_Beauty, Paisy, Tatjanaa, vikawiek, Xhiske en 83 bezoekers