USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 15:14

Anthea schreef:
elnienjo schreef:
Heb je nergens vrienden wonen in de USA die iets voor je kunnen opsturen tegen kostprijs?


Ik woon in Amerika en $115 klinkt heel schappelijk, versturen is duur!

Dat het niet goedkoop is weet ik. Ik had een souvenir wat qua formaat niet in mijn koffer paste en dat was 70 dollar om naar huis te sturen. Maar ik dacht dat die prijs 'm vooral in het formaat zat want het weegt volgens mij nog geen kilo.


purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 17:15

Ik had ook al zitten kijken. Ik denk dat ik maar uit liefdadigheid wat kleding achterlaat :D

Nog een weekje!!

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:38

@Fitzroy: Mark en Odilia verhuizen in de komende zomer naar Florida.

Webshop - digital art: MoTekent

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 07:07

Ik moet nog even tot begin december. Ik neem bijna niets mee en ik vul daar mijn koffer.

Ik ben benieuwd wat je van de Ocala Horse farm tour vind.
Ik zit in december 10 dagen in Dunnellon bij mijn oude instructeurs/ werkgevers op stal

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:18

Vumana89 schreef:
Volgend jaar gaan wij naar Amerika als huwelijksreis.
We willen starten in Los Angeles, en dan via een mooi rondje, met bezichtiging van National Parken weer terugkomen bij LA.
We hebben hier een maand voor uitgetrokken en willen vertrekken rond 24-10, Halloween vieren we dus ook daar! Supervet!

Dit brengt me op het volgende.
Bij Wallmart hebben ze enorm veel halloweensnoep/snacks.
Weet iemand of ik dit kan bestellen en naar NL kan laten verschepen?
Of lukt dat niet? Ik had zelf al gekeken maar ik kwam er niet uit.

Candy online heeft ook Amerikaans eten/snoep: https://www.candyonline.nl/
Ze hebben ook Halloween snoep, gen idee of er wat voor je bijzit: https://www.candyonline.nl/halloween/
Edit: Ik zie dat de laatste link niet direct naar de Halloween snoep gaat, maar je vindt het onder het Halloween kopje.
Laatst bijgewerkt door Victory-Boy op 13-09-19 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:20

Nimber schreef:
Ik ben benieuwd wat je van de Ocala Horse farm tour vind.
Ik zit in december 10 dagen in Dunnellon bij mijn oude instructeurs/ werkgevers op stal


Wij gaan Dunnellon 3 dagen als uitvalsbasis gebruiken voor Ocala en de kust bij Homosassa, Crystal River, The Villages. Bokt-lid Katja (ook in dit topic) noemde het als gezellige plek, dus gaan we dat eens proberen.

Tips altijd welkom! De Farm Tour kreeg ik trouwens ook via haar aangereikt.

Webshop - digital art: MoTekent

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:22

poes schreef:
Hoi

Ik ga eind oktober 3 weken naar Florida. We eindigen de reis met 3 dagen Disney parken en 2 dagen Universal parken. Daarvoor hebben we 12 dagen om rond te reizen. Op het lijstje heb ik alvast: space kennedy center, Miami, the Keys, everglades, Bush gardens?, Jacksonville.
nog tips of aanraders?

alles is welkom!!!
Must see
Eten
Slapen (we zijn met twee maar geen koppel, wel, flexibel dus dorm of in 1 bed kan)

Qua slapen hou ik de prijs graag laag, ben vrij makkelijk zolang het maar matig schoon is.

alvast bedankt!


Als je gaat tanken onderweg, kijk in de shop van het tankstation even om je heen. Met wat mazzel vind je daar kortingsbonnen voor plaatselijke motels. Nachtje Motel6 in upstate New York voor iets van $11 :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 00:01

Weet iemand misschien een goede app voor de metro van New York. Dat ik zelf het begin en eind punt kan kiezen en de app dan kijkt welke route het beste is?

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 05:01

Gewoon Google Maps?

Lieffiefi
Berichten: 4695
Geregistreerd: 06-02-09
Woonplaats: Aan het water

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 08:28

Heeft iemand hier de Route 66 gereden?
Wij twijfelen tussen Los Angeles naar Los Angeles met een rondje via de national parken - las vegas.
Die kant.
En Route 66.

Beiden per auto en op eigen tempo.

Wat vond je leuk aan Route 66? Is de route niet heel toeristisch?

''There are no mistakes- Sigmund Freud''

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:36

Ik heb het stuk tussen Williams en Oatman gereden en uiteraard bij het eindpunt geweest in Santa Monica. Vond het wel leuk om sfeer te proeven. Zou het Texas deel ook nog wel een keer willen rijden in combinatie met roadtrippen door Texas zelf.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:16

Patty14 schreef:
Weet iemand misschien een goede app voor de metro van New York. Dat ik zelf het begin en eind punt kan kiezen en de app dan kijkt welke route het beste is?

Ik heb de app New York Subway MTA Map gebruikt. Dat werkte helemaal prima!

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:13

Wij hebben Route 66 in verschillende reizen gereden vanaf Tucumcari (eerste stadje in New Mexico aan de route) tot het eindpunt in Santa Monica.

Als je het hebt over heel toeristisch, moet je zeker niet het bekende rondje nationale parken gaan doen. Dat is tegenwoordig echt bizar. Waar je 10 jaar geleden nog alleen van de rust kon genieten, kan je nu aansluiten achter busladingen Aziatische toeristen en veel andere vakantiegangers. Zo erg dat een park als Zion bijvoorbeeld af en toe gewoon de toegang sluit omdat het te druk wordt.

Daar ben ik op Route 66 helemaal niet bang voor. Je ziet misschien wat minder spectaculaire natuur, maar wel heel veel leuke plekken, heel divers en je maakt meer mee van het gewone Amerikaanse leven.

Wij hebben tijdens onze laatste reis weer een deel gedaan en ik blijf het leuk vinden, dat Route 66 gevoel!

Zie :https://tijmesusa.wordpress.com

Webshop - digital art: MoTekent

SdaphneS
Berichten: 11417
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 12:54

knabbelgirl schreef:
Patty14 schreef:
Weet iemand misschien een goede app voor de metro van New York. Dat ik zelf het begin en eind punt kan kiezen en de app dan kijkt welke route het beste is?

Ik heb de app New York Subway MTA Map gebruikt. Dat werkte helemaal prima!

Deze hebben wij ook gebruikt, werkt echt prima. Maar ook Google Maps werkt goed. Gaf ook tijden en haltes etc aan. :)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:49

O ik was het topic kwijt!!! Dank voor jullie antwoorden. Ik heb nu staan:

Orlando
Kennedy space center
Miami
Key West
Everglades
Tampa (bush gardens)
crystal river
gainesville of wakulla springs
amelia island
mss st augustine
5 dagen de parken in orlando

Vraagje over het kennedy space center: vonden jullie het basic admission ticket genoeg of had je een add on tour erbij?
Hoeveel tijd was je er kwijt?
Is erna doorrijden naar Miami te doen?

halen jullie ter plaatse een simkaart?

Dank je!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 01:14

Wij zijn ruwweg bijna een hele dag kwijt geraakt in Kennedy Space Center. Wij hadden GA en een tour over het terrein (heel vet!) en een tour langs de Space Shuttles. Vooral die Space Shuttles vond ik heel vet, dan loop je door een ruimte waar er eentje hangt.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 02:12

Wij hadden de eerste keer de GA plus de Then&Now tour. Dan ga je met een bus naar de eerste launch pads e.d en naar die van de Apollo's.

Tweede keer alleen GA en toen ook een groot deel van de dag vermaakt

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:17

Ok dank je!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:44

Yasmine schreef:
Wij zijn ruwweg bijna een hele dag kwijt geraakt in Kennedy Space Center. Wij hadden GA en een tour over het terrein (heel vet!) en een tour langs de Space Shuttles. Vooral die Space Shuttles vond ik heel vet, dan loop je door een ruimte waar er eentje hangt.
Dat zit toch gewoon bij je GA inbegrepen?

Wij hadden toen de dine with an astronaut erbij geboekt. Ik vond dat een super leuke ervaring je kon zoveel vragen stellen als je wilde en hij vertelde heel leuk. Daarbij kun je lekker even bijkomen en uitgebreid lunchen.
Kosten vond ik enorm meevallen als we in het park geluncht hadden met een snack later en wat drankjes waren we bijna net zoveel kwijt geweest.


Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:33

Katja schreef:
Yasmine schreef:
Wij zijn ruwweg bijna een hele dag kwijt geraakt in Kennedy Space Center. Wij hadden GA en een tour over het terrein (heel vet!) en een tour langs de Space Shuttles. Vooral die Space Shuttles vond ik heel vet, dan loop je door een ruimte waar er eentje hangt.
Dat zit toch gewoon bij je GA inbegrepen?

Wij hadden toen de dine with an astronaut erbij geboekt. Ik vond dat een super leuke ervaring je kon zoveel vragen stellen als je wilde en hij vertelde heel leuk. Daarbij kun je lekker even bijkomen en uitgebreid lunchen.
Kosten vond ik enorm meevallen als we in het park geluncht hadden met een snack later en wat drankjes waren we bijna net zoveel kwijt geweest.


https://www.kennedyspacecenter.com/info/tickets
Citaat:
INCLUDED WITH DAILY ADMISSION

Space Shuttle Atlantis®
Shuttle Launch Experience®
Heroes and Legends featuring the U.S. Astronaut Hall of Fame® presented by Boeing®
Kennedy Space Center Bus Tour including Apollo/Saturn V Center
Journey to Mars: Explorers Wanted
Astronaut Encounter
IMAX® Theater 3D Films
Rocket Launch Viewing (when available)
Numerous Shows and Exhibits

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:38

Hoe is die shuttle launch experience?

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:00

@Poes ik haal ter plaatse inderdaad altijd een simkaart. Je zou ook zonder af kunnen gezien bijna overal wifi is, maar ik wil graag a la minute iets kunnen opzoeken en gewoon contact met huis kunnen houden, facetime als ik iets moois wil laten zien oid. Ik haal bij T-mobile (shop zoek ik voor vertrek op zodat ik hem bij aankomst direct kan halen) een prepaid kaart van 40 dollar tegoed en 10 dollar voor de sim. Daar ben ik met 3 weken non stop gebruiken niet doorheen gegaan dus zit een hele hoop tegoed op.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:10

Ik zit nu aan de koffie achter de douane. Vertrek straks naar New York

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:07

Katja schreef:
Gewoon Google Maps?

Ah ik wist niet eens dat het kon op Google Maps :D.

Gaaf Purny! Veel plezier :D. Hoelang blijf je?

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 11:29

9 dagen totaal. Kom de 30e weer thuis

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, Cowgirl83, Ekstul, fohadie, sandra1312, xLauLaUx en 79 bezoekers