Wintersport met vriend

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

capopjekop
Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 16:36

Wintersport is het beste wat er is. Alleen zul je de groep minder zien als jij de enige bent die op les gaat. En les zou ik daar zeker aanraden. Ik merk dat de mensen die in Nederland gelest hebben altijd moeite hebben in de sneeuw de eerste paar dagen. En je wil geen gevaar voor jezelf of de andere skiërs zijn. Helaas zie ik best weleens ongelukken gebeuren omdat mensen zich overschatten of geen les willen nemen.

Wij gingen altijd met een grote groep. We hadden zeer ervaren skiërs mee met knieklachten. Dus die kozen voor rustige afdalingen. Meestal namen zij de nieuwelingen mee om ze de basis te leren. Na 2 dagen konden ze vaak wel rustige tochtjes mee maken.


capopjekop
Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Re: Wintersport met vriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:24

Ik heb wanten en een helm van de decatlon. Prima spul. Met de kleding geen ervaring, ik heb nogal een durr smaak qua skikleding :')

capopjekop
Berichten: 30646
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:14

Ik vind de skibasis juist makkelijker om te leren. Snowboarden is veel zitten in het begin en ik vond het enger om met mijn board recht naar beneden te gaan dan met ski's. Ik heb zelf eerst 5 jaar (weken :')) geskied maar ik keek altijd al jaloers naar de snowboarders. Dus toen als 15 jarige snowboardles genomen. Ik kon sneller behoorlijk skiën dan snowboarden. Tegenwoordig is dat compleet anders. Ik vind skien nu veel moeilijker.

Ik ben lange tijd de enige snowboarder geweest in onze groep en dat vond ik jammer. Sommige pistes zijn leuker voor skiërs dan boarders (veel vlakke stukken, dan moet je steppen). En skiërs gaan vaak wat harder dan de gemiddelde boarder dus vooral in het begin moesten ze vaak wachten. Ook als ik weer eens liep te kloten met mijn straps (nu al jaaaaren flowbindingen, zo fijn).

Dus voor een eerste wintersport zou ik wel gaan skiën. Dan kun je binnen een paar dagen wel al de makkelijkere pistes leuk af komen en met de groep mee. Dan kun je beter bekijken of wintersport echt wat voor je is.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Josien_, nafkedemi en 137 bezoekers