Waarschuwing hond Noorwegen

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 14:08

Zoe_97 schreef:
De Hondenshow in Maastricht bant alle honden uit Noorwegen op de show eind september. Over honden uit buurlanden gingen ze nog in overleg.

Een nadeel, als de honden al in nederland zijn en pas aan de deur geweigerd worden zitten we alsnog met de gebakken peren. Dus ik hoop dat de eigenaren uit noorwegen zelf hun verantwoording nemen en het land niet verlaten...

Wat ik las grijpt de "ziekte" (want ze weten nog niet wat het is) snel om zich heen en heeft het een heel snel verloop. Nadeel van antibiotica is toch wel dat dat een paar dagen nodig heeft (of in geval van injectie paar uren) om volop te werken en dan moet je ook gelijk een AB hebben waar de ziekte gevoelig voor is.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)


XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:05

KimD schreef:
Ze zijn vanuit de RvB niet welkom in NL.

Dat snap ik, maar waar word dat gecontroleerd? Aan de ingang van de show? Want dan is het te laat..

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)


XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:54

Bravura schreef:
Zo te zien nemen ze nog geen mdr1 gen dat voor komt bij sommige hondenrassen mee in de behandeling met medicijnen....

Voordeel is dat alles wat genoemd word volgens mij veilig is (ik zeg het even uit mijn hoofd, zelf mdr1 lijder gehad dus mezelf erg in verdiept maar durf het nu niet met 100% zekerheid te zeggen).

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:37

Emeprid is veilig (durf ik zeker te zeggen na ervaring met mijn eigen hond) evenals cerenia idd.

Die eerste ken ik eigenlijk niet, is ook niet iets wat wij in de praktijk op de plank hebben staan.

Ik zie nu idd dat metronidazol metrobactin is. Daar twijfel ik idd over.

Sommige dingen staan op de lijst omdat je er voorzichtig mee moet zijn kwa dosering maar wil niet zeggen dat het gelijk niet gebruikt kan worden.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:17

Behoorlijk offtopic eigenlijk maar goed.. ;) Ik houd alleen de officiele lijst van washington state university aan. Hierboven staat ook de milbemax bijvoorbeeld in de rode lijst maar ook die is veilig als je maar juist doseerd.
Zoveel van die lijsten die niet kloppen, mijn hond werd bijvoorbeeld altijd ontwormd met milbemax, net als de honden van zijn fokker waar ook een aantal lijders rondlopen.


Las vanmorgen weer dat ze denken dat de besmettelijkheid reuze meevalt omdat er ook een aantal honden ziek/overleden zijn waar meer honden in huis leven die geen klachten hebben.. Zegt natuurlijk niet alles maar klinkt hoopvol.

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)

XxDiandraxX
Berichten: 3974
Geregistreerd: 07-05-07

Re: Waarschuwing hond Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 09:29

In noorwegen is het ziekteverloop veel sneller, zou me niet gelijk druk maken hoor. Een maag/darm virus gaat heel vaak rond en verspreid zich ook snel maar het ziekteverloop is veel rustiger en milder (ookal kunnen ze zich daar ook flink belabberd door voelen).

Maldu(v. Lyckangs Tempo X Sonja v. Jarbo)
Reesa (Lavi X Sitske van den Bosdries v. Almglimt)
Yuna van de Vossenberg (v. Gamleskolens Thule X Maldu)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Plus_en_Min en 79 bezoekers