USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:52

x_spekkie_x schreef:
MoniqueT schreef:
Ik kwam deze net tegen op het Amerikaforum. Centraal, niet overdreven duur en erg netjes.

https://www.stewarthotelnyc.com/rooms/

Ik dacht die is goedkoop, 95dollar voor een Queen kamer met eigen badkamer! Maar dat is alleen last minute. Nu voor november willen boeken is 230dollar voor dezelfde kamer. Dus dan loont het wel om een hotel te boeken die je kunt annuleren tot de laatste dag om zo nog van een goede deal gebruik te kunnen maken.


Dat laatste dus standaard. Annuleerbaar boeken en voor vertrek nog een rondje maken wat prijzen betreft. Nieuwe boeking maken, oude annuleren. Maar het loont zeker niet altijd hoor!

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:04

Kijk eens naar onze planning. Wij slaan de Keys bewust over, die hebben we in 2010 al gedaan en de hotels zijn daar gewoon echt duur.

En eens: de westkust is prachtig! Wij zijn wat minder strandmensen, dus kiezen ook bewust voor een aantal dagen in centraal Florida. We gaan o.a. naar het Strawberry Festival en doen de Ocala Horse Farm Tour.

Onze planning (met veel linkjes): www.tijmesflorida2020.com

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:38

@Fitzroy: Mark en Odilia verhuizen in de komende zomer naar Florida.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:20

Nimber schreef:
Ik ben benieuwd wat je van de Ocala Horse farm tour vind.
Ik zit in december 10 dagen in Dunnellon bij mijn oude instructeurs/ werkgevers op stal


Wij gaan Dunnellon 3 dagen als uitvalsbasis gebruiken voor Ocala en de kust bij Homosassa, Crystal River, The Villages. Bokt-lid Katja (ook in dit topic) noemde het als gezellige plek, dus gaan we dat eens proberen.

Tips altijd welkom! De Farm Tour kreeg ik trouwens ook via haar aangereikt.

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:13

Wij hebben Route 66 in verschillende reizen gereden vanaf Tucumcari (eerste stadje in New Mexico aan de route) tot het eindpunt in Santa Monica.

Als je het hebt over heel toeristisch, moet je zeker niet het bekende rondje nationale parken gaan doen. Dat is tegenwoordig echt bizar. Waar je 10 jaar geleden nog alleen van de rust kon genieten, kan je nu aansluiten achter busladingen Aziatische toeristen en veel andere vakantiegangers. Zo erg dat een park als Zion bijvoorbeeld af en toe gewoon de toegang sluit omdat het te druk wordt.

Daar ben ik op Route 66 helemaal niet bang voor. Je ziet misschien wat minder spectaculaire natuur, maar wel heel veel leuke plekken, heel divers en je maakt meer mee van het gewone Amerikaanse leven.

Wij hebben tijdens onze laatste reis weer een deel gedaan en ik blijf het leuk vinden, dat Route 66 gevoel!

Zie :https://tijmesusa.wordpress.com

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:01

*D Geweldig, Alaska. Die beer zo hoog in die smalle boom

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 18:40

Fijne vakantie Keet!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-19 20:52

Arieli moet je in Nederland bestellen. Stap gewoon een winkel binnen van T Mobile of AT&T, die activeren zo een prepaid kaart voor je. Check eerst of het gebied waar je heen gaat dekking heeft voor die provider.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:54

AT&T heeft meestal de beste dekking! En service!

Wij hadden daar echt een geweldig verhaal een paar jaar geleden:

(verslagje! De gekregen MIFI later gehackt met een code van 8 dollar online gekocht, nu simlockvrij en veel gebruikt)

We hebben gisteren gelukkig veel kunnen hotspotten op de telefoons van onze gasten en op onze eigen router, maar die was nu ook ´op´.

Wij dus vanmorgen naar AT&T. Daar zijn we met Gustavo en Robert twee uur bezig geweest om een data-SIM werkend te krijgen op onze router. Na veel gezoek naar instellingen en uiteindelijk het juiste type kaart gevonden te hebben, werkte de proefkaart prima, maar de kaart voor 8 GB (75 dollar!) die wij kochten niet. Bellen, nog eens proberen, fabrieksinstellingen en nog veel meer, het werkte niet. Ineens verdwijnt Robert en hij roept dat hij zo terug is. Gustavo en ik gaan nog door, maar niks werkt. We hebben hen inmiddels al voorzien van klompjes en koelkastmagneetjes met Hollandse klederdrachtpoppetjes en hebben daarmee blijkbaar vrienden gemaakt. Plus met ons Spaans, want dat vonden ze wel heel erg leuk. Alles ging afwisselend in het Spaans en Engels, maar toen Robert terug kwam met zijn eigen MIFI-router met 4G (wij hadden hier maar 3G) en die gewoon aan ons cadeau gaf mét een nieuwe SIM-kaart, heb ik in het Spaans gezegd dat ik van hem hou We liepen daar gewoon de deur uit met een prachtig apparaatje van 160 dollar, gratis en voor niks, want het lag bij hem toch maar in de la, zegt de schat dan. Ooit zoiets meegemaakt??? Heel veel kuddo´s dus voor AT&T op Zafarano Drive in Santa Fe!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 20:33

Ha ja, elke keer als we die router gebruiken, denk ik er weer aan.

Toch denk ik dat hij thuis blijft de volgende keer. Ik heb een nieuwe iPhone waar een eSim in kan en die wil ik gaan gebruiken. Ik moet bereikbaar blijven op mijn Spaanse nummer, maar ga dan een mobiel prepaid abo nemen bij T Mobile USA. Voor een maand, daarna niet meer betalen, dus ook geen tegoed meer. Onbeperkt internet (nou ja, tot 50 GB) en tethering voor 70 dollar.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 07:57

Dat kan, maar niet alle prepaidkaart zullen werken in jouw telefoon. Daarom adviseer ik meestal om naar een telefoonwinkel te gaan, die weten precies wat je nodig hebt. En ook welke provider de beste dekking heeft in jouw gebied, want soms valt dat nog vet tegen. Maar ga er sowieso maar vanuit dat het niet veel goedkoper wordt dan je eigen verre landenbundel. Of je koopt inderdaad in Nederland al een kaart.

Kan je een link geven naar die kaart die je bij Walmart gezien hebt?

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 12:47


Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-19 13:14

Bij InMotion- shops hebben ze SIM-kaarten. Er zijn er vijf op Orlando, open tot 9 uur.

Deze tot 10 uur:

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 17:04

Ja, ik bedoelde ook de luchthaven van Orlando. Ik had een link van die ene die tot 10 uur open was. InMotion zit op veel luchthavens, Google maar even!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:17

Onze Floridaplannen voor februari staan nog steeds :-)

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 16:19

Keet schreef:
MoniqueT schreef:
Onze Floridaplannen voor februari staan nog steeds :-)


Hoop dat het mooie weer aanhoud :)


Is nog bijna 4 maanden, tussendoor mag het wel een beetje winter zijn hoor :-) We zijn nu onderweg van Spanje voor 7 weken Nederland. Dat wordt wennen aan de kou!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:37

Lau_ schreef:
MoniqueT schreef:
Onze Floridaplannen voor februari staan nog steeds :-)


Leuk! Wij gaan in maar naar Sarasota :D


Lekker!

Een vriendin van me zoekt nog een condo/townhouse/villa voor 18 april tot 2 mei. Of rond Orlando of 1 week daar en 1 een aan de westkust van Florida.

Nog tips?

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 14:15

Tja, veel mensen gaan naar de standaard dingen omdat die heel mooi of heel bijzonder zijn. Wij hebben 10 USA reizen gemaakt, inmiddels weet ik wel zo'n beetje wat wel en niet bij ons past.

Vraag je maar de mooiste? Dan denk ik dat de reis die we maakten van San Francisco via de Redwoods, dwars door Oregon, een deel Washington, Idaho naar Yellowstone en via South Dakota terug naar Denver, de allermooiste was.

Mijn reisverslagen staan gekoppeld bij ´Amerikareizen´ op ons nieuwste reisblog: http://www.tijmesflorida2020.com

En camper of auto? Ha, die discussie blijkt telkens weer op te laaien en is zo persoonlijk. Na 8 keer camper gaan wij nu weer met de auto, net als in 2016.

South Dakota: The Badlands NP, Custer State Park.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 17:07

Miami: Wynwood Walls, Little Havana, Holocaust Memorial, Rivercruise langs de huizen van de rich and famous.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 19:34

De Dolphin Mall ligt vlakbij het vliegveld, handig!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 21:40

Inderdaad, Penny werkte bij de Cheesecake Factory :-) Er zijn er héél veel van door de USA en inderdaad prima eten! Wij hebben hem ook al op de planning staat hoor, wellicht ook net voor de terugvlucht!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 13:17

Dat lukt mij ook nooit!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-19 15:38

Katja schreef:
Zolang hij maar geldig is als je richting de VS afreist. Het is een inreistoestemming en niets meer dan dat.

Net met mijn vader overlegd. Ik moet de komende maanden toch rustig aan doen en daarom bedacht dat ik in plaats van een dag of 10 naar Florida beter langer kan gaan. Als ik toch niet zoveel mag kan ik dat beter met lekker weer doen dus van de week maar eens even zoeken naar tickets en dan ga ik gewoon lekker een maandje.


Groot gelijk!

Volgens mij moet hij erbij zijn als je de auto ophaalt. Gewoon even vragen als je zelf de auto haalt. Kies voor een deal met gratis extra bestuurder (Hertz Gold of Avis is partner sowieso gratis) en meld dat hij even aankomt met zijn rijbewijs als je hem afhaalt.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 18:53

Even hier vertellen hoor! Gewoon omdat ik zo blij ben. We hebben een leuke meevaller en daardoor kunnen we de kinderen wat toeschuiven. Ik wist dat tickets en huizen in Orlando goedkoop te scoren zijn voor de meivakantie en dus tipte ik onze oudste met zijn vrouw en twee kinderen. Ze hebben het niet breed en Florida was een soort droom voor haar vooral. School werkt mee met een paar extra verlofdagen voor de oudste.

Dus heb ik vandaag en gisteren tickets en huis voor hen kunnen regelen en staat er niets meer in de weg. Ze zitten er gedeelten gelijk met mijn beste vriendin en haar gezin, waarvoor ik vorige week al geboekt had.

Voor huizen rondom Orlando heb ik trouwens wel vaker mooie tips, een vriendin van me is tussenpersoon :-)

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-19 19:53

Ik denk dat ik me niet beter had kunnen wensen als moeder. Beiden waren we al jong weduwe/weduwnaar met elk twee kinderen. En als je dan ziet hoe ze allemaal graag thuis én bij elkaar komen, durf je de een ook een keer iets meer te geven dan de ander. Of anders.

Het maakt me zo gelukkig dat ze dat ook elkaar allemaal gunnen. Zeldzaam geluk, zo’n samengesteld gezin wat zo’n eenheid is na bijna 20 jaar.

Oudste en zijn vrouw zijn net als wij in 2020 dus ook 20 jaar samen, ze waren ons nét voor. Ook haar moeder overleed jong, ze waren zulke kwetsbare pubers met enorm verdriet. Als stief(schoon)moeder ben ik gewoon supertrots op hun gezin en dat vieren we met deze reis.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, Babsiej, claudtje, Fitii, germie, Lijsken en 70 bezoekers