Turkije

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 22:57

Booooo schreef:
Jouw eigen gegevens denk ik.. Degene die hem dus uitnodigt..

Op facebook heb je een pagina Meiden van Seni Seviyorum een besloten groep, super leuke pagina.. Voor meiden/vrouwen met een turkse partner in Turkije.. Daar krijg je super snel antwoord op zulke vragen.


Hoi,

Ik ben dit topic aan het lezen en stuitte op het bericht over de Facebook pagina meiden van seni seviyorum. Bestaat die nog?

Ik ben jarenlang actief geweest op het voormalige forum seni seviyorum. Lief en leed gedeeld. Niet mee overgegaan naar Facebook. Vraag me nog regelmatig af hoe het iedereen is vergaan.


Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:05

Excursies zijn overal.

Eind september zou ik naar de zuidkust gaan, niet naar de westkust. In verband met het weer.

Mij favoplek is Side (kumkoy). Fijn strand en genoeg te doen.
Laatst bijgewerkt door Boras op 23-08-19 08:10, in het totaal 2 keer bewerkt

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 21:35

Flinke afstand rijden, volgens mijn (Turkse) man.

Maar gaaf hoor! Dat zou ik ook nog wel eens willen. Maar zijn we in Turkije, dan worden we verwacht bij de schoonfamilie :)

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:57

Lauw eten vind ik iets Turks.

Mijn schoonmoeder in Turkije kookt de maaltijd en dan wordt er vaak wat later gegeten zonder dat alles opnieuw flink opgewarmd wordt. Anders dan hier waar we het eten zo snel mogelijk warm op ons bord willen hebben.
Maar ze kan wel heerlijk koken en het koudere eten stoort me dan eigenlijk niet.

Mijn man heeft zich in het begin hier flink verbrand aan soep. Niet gewend om te blazen. Hij vraagt zich nog steeds af waarom soep zo warm moet zijn als je die vervolgens weer eerst moet laten afkoelen :)

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 09:55


Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 15:13

Je kunt het slechter treffen :D

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 15:38

Zeker jammer, terwijl de Turkse keuken zelf zo ontzettend lekker en uitgebreid is.


Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 19:28

Adana kebab :~

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 05:29

Wat balen zeg.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 10:54

Oh Ruitje wat erg, wat een pech zeg. Dat is wel extreem :wow:
Is dit aan het begin of richting einde van je vakantie?

Op vakantie in Turkije in oktober is een gok, vind ik.
De eerste helft zou ik het nog wel aandurven. Dan kun je nog prachtig weer hebben in de herfstvakantie.
Maar is de zon weg en komt er een regenbui, dan kan het ook opeens heel kil worden. Niet prettig als je voor zon gaat. Er is toch een verschil met de zomermaanden, het is oktober. De meeste hotels sluiten een paar weken later.

En wat Ruitje meemaakt, kan dus ook. Al is de kans gering.

Heb je geschikte kleding meegenomen, Ruitje? En kun je er nog iets doen?

Zie ik trouwens een zwembad met ligbedden erin?

Edit: ik heb het filmpje achteraf gekeken. Mijn god zeg wat een toestand in dat andere hotel.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 11:03

Nadir schreef:
Ah Bodrum! Dat zou ik ook niet doen in oktober, ik zou altijd in de buurt van Antalya blijven. Hoewel ik nu bedenk dat wij eind oktober in Bodrum ook nog een keer een week lang 30 graden hebben gehad. Maar dat blijft een gok. Balen voor jullie nu Ruitje!

Boras, niet alle hotels sluiten in de wintermaanden. Ons favo hotel bijvoorbeeld is het hele jaar open incl de zwembaden.


Daarom schreef ik ook de meeste.

Ik ben prima op de hoogte met een man uit de Turkije en veel vakanties in Turkije :)

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 18:34

Nadir schreef:
Boras schreef:
Ik ben prima op de hoogte met een man uit de Turkije en veel vakanties in Turkije :)

Leuk, waar komt je man vandaan?


Helemaal bovenin aan de Zwarte Zee.

Helaas geen stranden daar :D

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 16:44

Nadir schreef:
Wij zijn een groot fan van Akka Antedon, inmiddels zijn we er al 3x geweest.

Goed nieuws trouwens! Vanaf 1 maart hoeven wij Nederlanders geen visum meer te kopen. :)


Kleine correctie, de ingangsdatum is niet 1 maart a.s. maar 2 maart a.s.

Maar dat is peanuts natuurlijk.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 00:43

De gemiddelde maximum temperatuur is 30 graden in bijvoorbeeld Antalya. Dus het kan warmer worden. Mijn man, die er voorheen werkte, zegt tot 35 graden is niet heel abnormaal.

Maar tegenwoordig heeft ook Turkije te maken met extremer weer en hittegolven. En die kunnen best vroeg in het seizoen voorkomen.

Ik lees in een blog over de 40 graden op 24 juni 2007 (https://marjoleingroeneweg.waarbenjij.n ... /hittegolf)

Het volgende was eind juni 2017 actueel:

"In de populaire regio’s Antalya en Istanbul liggen de maximale temperaturen deze dagen ook boven 40 graden. Vrijdag kan het in Antalya bijvoorbeeld 44 graden worden, dat is 10 graden hoger dan normaal".

(https://www.reisverzekeringkorting.nl/b ... st-europa/)

In 2018 eind juni lege stranden in Antalya vanwege een hittegolf (https://www.turks.nl/turkije/algemeen/s ... nt-te-heet)

Vorig jaar was de eerste hittegolf nog wat eerder geloof ik. (https://www.dejongeturken.com/afrikaans ... t-turkije/)

Begin juni is de kans op normaal weer natuurlijk groter dan eind juni. Maar garantie krijg je er niet bij :)

Hoe iemand de normale warmte ervaart, is persoonlijk. In een badplaats is er aan zee vaak een zeewindje wat verkoelt. Heerlijk als je aan het strand ligt, dan is het goed te houden. Maar de hitte kan ook daar vochtig en klam zijn. Tijdens hitte is het daar hot, net als hier. Heb je daar in Nederland moeite mee, dan zal dat daar niet anders zijn.

Wanneer in juni ben je van plan om te gaan?

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 01:08

Als je jong en gezond bent, moet dat kunnen. Airco zou wel heel erg aan te raden zijn natuurlijk.


Hier kun je tegenwoordig net zo goed een hittegolf treffen rond die periode. Terwijl je misschien gewoon moet werken in plaats van vakantie houden.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:11

Wat is dat? :o

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 15:28

Dat is inderdaad ideaal met een kleintje!

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 19:47

Ik zou nog even niets boeken, het is zo onoverzichtelijk.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 14:02

Booooo schreef:
Er zijn nu 30 steden in totale lockdown..


Mijn zwagers en schoonzussen zijn naar mijn schoonouders getrokken en blijven daar tijdens de lockdown.
Het stel uit Istanbul was net aangekomen toen Istanbul op slot ging en zit nu dus vast. Maar geluk bij een groot ongeluk, het ziet er wel gezellig uit daar. En wij zijn er dankzij Skype ook een beetje bij.

En als we het zat zijn, zetten we de laptop uit :D

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 07:13

Ik geloof er niet in.

Veel en veel te snel.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 09:30

Dat lijkt me niet realistisch. Of wenselijk.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 12:13

Nadir schreef:
Hoezo niet wenselijk? Ik snap heel goed dat er mensen zijn zoals Bo die weer op familiebezoek willen gaan zodra dit kan. En mijn nichtje zit ook nog steeds met haar kindje hier terwijl zij in Turkije woont en haar man daar is.


Vanwege het coronavirus natuurlijk :)

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-21 14:59

Helaas zit het er voor ons nog niet in om mijn schoonfamilie te bezoeken.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-21 14:16

Verschrikkelijk triest wat er gebeurd is.

Gelukkig woont mijn schoonfamilie in het noorden van Turkije.

Boras
Berichten: 9933
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Turkije

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-22 20:39

Wij zijn geloof ik al 7 jaar niet meer in Turkije geweest. Sindsdien skypen we met de schoonfamilie.

Triest. Hoewel ik er eerlijk gezegd niet naar verlang, hoe lief mijn schoonouders ook zijn. Ik zie ons ook dit jaar niet gaan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 3lsk3, _chou, _Madelon, Athelas, CairnTerrier, Castilja, evita2, fohadie, inge_romeo, Isab123, josien_m_, Joy_Mennings, L_Flo, purny, runnerfan, Sure_lee en 62 bezoekers