Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:31

poes schreef:
Hoi

In november wil ik graag naar orlando om lekker pretparken te bezoeken en wat rond te toeren door Florida. Ik heb 20 dagen. Wel tijdens het beruchte halloween dus even kijken of dat te doen is qua parken, anders verzet ik alles.

Heb idd net een flighttracker ingesteld (vlucht gevonden voor 419, mwaaaah ma goed) en lijstje met parken gemaakt. Zou denk ik gaan voor:

1.Magic Kingdom - of te gelijkaardig aan Parijs?
2. Animal Kingdom
3. Universal's Island of Adventure
4. Universal Studios'

Ga me nog verder inlezen hoor :)
Maar ervaringen zijn welkom!
Sea World ga ik niet heen, dat staat vast.

Is Bush Gardens iets? Epcot de moeite?

Ik zou per park een dag uittrekken dat ik rustig de tijd heb. Zijn er parken waar je meerdere dagen heen zou gaan?

Allerlei ervaringen welkom! Autoverhuur, overnachting, tickets, fast passes, etc etc etc :D

Ik ben in 2017 halverwege oktober naar 3 van jouw 4 parken geweest. Overdag was het vrij rustig in de twee Universals (want 's avonds zijn er halloweenopeningen) En ik ben naar Magic Kingdom geweest. Dat voelde wat drukker omdat er geen singleriderslanes zijn. Magic Kingdom was cool met overal pompoenmickeymouse hoofden aan de lantaarnpalen.
Als ik meer tijd had zou ik idd ook voor Animal World zijn gegaan, maar ik deed een roadtrip door meerdere staten, dus Orlando was voor mij slechts 2 dagen/3 nachten.
Ik kan je wel aanraden om juist naar het noorden te rijden de Smoky Mountains in! Prachtig met de herfstkleuren en alles in halloweenstijl. Maar na 31 oktober wordt alles gelijk omgestyled naar kerst.



elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Orlando - pretparken en Florida - ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:32

Ik vloog op Atlanta en mijn huurauto had ik bij Alamo (via rentalcar)

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:48

Mars schreef:
Ik kom net terug uit Florida en qua pretpark wil ik je nog de volgende tip geven: neem niet te grote tassen mee naar Universal. Voor een aantal attracties moet je je tas en spullen verplicht opbergen. Er zijn gratis lockers maar die zijn vrij klein. Een standaard Eastpak past daar nét in maar niet als er bijvoorbeeld flesjes water en dat soort spul in zitten. Dus t is handiger om eea te verdelen of meerdere lockers pakken.

Waarom zou je uberhaupt een tas mee nemen? Ik had een heuptasje om met portemonnee en telefoon. Meer heb je niet nodig. Camera heb ik niet meegenomen, heb alleen met telefoon gefotografeerd.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:52

Keet schreef:
elnienjo schreef:
Waarom zou je uberhaupt een tas mee nemen? Ik had een heuptasje om met portemonnee en telefoon. Meer heb je niet nodig. Camera heb ik niet meegenomen, heb alleen met telefoon gefotografeerd.


Heb altijd wat water en iets te snacken mee :) en voor eventuele aangekochte zaken

Ik kocht gewoon telkens een nieuw flesje water, want bijvullen is er toch niet bij in Amerika waar al het kraanwater naar chloor smaakt. En op het eind van m'n bezoek ging ik pas shoppen en liep dan met plastic tasje. Ondanks dat ik graag fotografeer heb ik bewust mijn dslr niet meegenomen. Al dat gesleep en dan nog het risico dat je cameratas in een kluis moest. Vond het wel fijn om m'n handen vrij te hebben.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:02

Keet schreef:
Wij halen over het algemeen flesjes water bij de walmart :) en nemen er daar dus van mee het park in :) kopen daar fris ter afwisseling. Drink ook geen kraanwater in USA.
Mijn eerste activiteit komende vakantie is dus een ritje met een uber naar de supermarkt :+

Ik dronk zeker 6 flesjes per dag. Echt niet dat ik met 3 liter water naar 'n pretpark zou lopen sjouwen! Bovendien heb ik mijn drinken graag koud. Wat 'n gedoe wil je je op de hals halen om een paar dollar te besparen.

Heb je geen huurauto trouwens dat je een uber wil nemen?

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-19 06:48

poes schreef:
We zijn weer een stukje verder. Ik heb nu een ticket voor bush gardens geboekt inclusief de avond want we zijn er op Halloween :D als het te druk is geen nood, we hebben een pas die 4 dagen geldig is. Overnachting voor en na de eerste dag in bush gardens is geregeld.
Daarna wil ik nog graag zwemmen met zeekoeien maar we hebben daar en voor tampa dus nog wat vrijheid.
op jullie aanraden hebben we nu 4 overnachtingen open gelaten. We gaan ter plekke kijken wat we graag willen doen. Wrs dus niet meer veel noordelijker dan crystal river en Orlando.

Edit: en oké huurauto herboekt. Met mijn korting nog een keertje voor een dikkere bak gegaan haha.
En de esta aangevraagd!

Vlakbij Crystal River ligt Homosassa en daar kun je ook airboaten met dezelfde company die de manatee snorkeltours aanbiedt. Ook echt de moeite waard!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 bezoekers