USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:52

Hoi

Ik ga eind oktober 3 weken naar Florida. We eindigen de reis met 3 dagen Disney parken en 2 dagen Universal parken. Daarvoor hebben we 12 dagen om rond te reizen. Op het lijstje heb ik alvast: space kennedy center, Miami, the Keys, everglades, Bush gardens?, Jacksonville.
nog tips of aanraders?

alles is welkom!!!
Must see
Eten
Slapen (we zijn met twee maar geen koppel, wel, flexibel dus dorm of in 1 bed kan)

Qua slapen hou ik de prijs graag laag, ben vrij makkelijk zolang het maar matig schoon is.

alvast bedankt!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 22:49

O ik was het topic kwijt!!! Dank voor jullie antwoorden. Ik heb nu staan:

Orlando
Kennedy space center
Miami
Key West
Everglades
Tampa (bush gardens)
crystal river
gainesville of wakulla springs
amelia island
mss st augustine
5 dagen de parken in orlando

Vraagje over het kennedy space center: vonden jullie het basic admission ticket genoeg of had je een add on tour erbij?
Hoeveel tijd was je er kwijt?
Is erna doorrijden naar Miami te doen?

halen jullie ter plaatse een simkaart?

Dank je!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 06:17

Ok dank je!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:28

knabbelgirl schreef:
@Poes ik haal ter plaatse inderdaad altijd een simkaart. Je zou ook zonder af kunnen gezien bijna overal wifi is, maar ik wil graag a la minute iets kunnen opzoeken en gewoon contact met huis kunnen houden, facetime als ik iets moois wil laten zien oid. Ik haal bij T-mobile (shop zoek ik voor vertrek op zodat ik hem bij aankomst direct kan halen) een prepaid kaart van 40 dollar tegoed en 10 dollar voor de sim. Daar ben ik met 3 weken non stop gebruiken niet doorheen gegaan dus zit een hele hoop tegoed op.


Ha top.

Ik vind het ook gewoon te praktisch om te reizen met internet en beltegoed. Belgische radio wat streamen tussendoor, waze opzetten, hotel contacten, etc. Fijn om te horen dat het makkelijk kan!

Veel plezier Purny!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:30

ja hebben wij in zuid afrika ook gedaan :)

Zo fijn om gewoon lekker te kunnen appen of bokken ook tussendoor haha :D

Of als de luchthaven lam ligt en je je vlucht mist, je lekker op internet een nieuwe vlucht kunt boeken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 09:47

Post je al je tips voor Disney? :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 22:20

poes schreef:
knabbelgirl schreef:
@Poes ik haal ter plaatse inderdaad altijd een simkaart. Je zou ook zonder af kunnen gezien bijna overal wifi is, maar ik wil graag a la minute iets kunnen opzoeken en gewoon contact met huis kunnen houden, facetime als ik iets moois wil laten zien oid. Ik haal bij T-mobile (shop zoek ik voor vertrek op zodat ik hem bij aankomst direct kan halen) een prepaid kaart van 40 dollar tegoed en 10 dollar voor de sim. Daar ben ik met 3 weken non stop gebruiken niet doorheen gegaan dus zit een hele hoop tegoed op.


Ha top.

Ik vind het ook gewoon te praktisch om te reizen met internet en beltegoed. Belgische radio wat streamen tussendoor, waze opzetten, hotel contacten, etc. Fijn om te horen dat het makkelijk kan!

Veel plezier Purny!!


Weet iemand of we in de avond op Orlando AirPort een simkaart kunnen halen voor mobiele data op mijn Europese iPhone?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:02

MoniqueT schreef:
Bij InMotion- shops hebben ze SIM-kaarten. Er zijn er vijf op Orlando, open tot 9 uur.

Deze tot 10 uur:


Zitten die op de luchthaven dat je weet? :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-19 22:03

MoniqueT schreef:
Ja, ik bedoelde ook de luchthaven van Orlando. Ik had een link van die ene die tot 10 uur open was. InMotion zit op veel luchthavens, Google maar even!



Super dank je Monique :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:29

L_iek schreef:
Vraagje, ik ben aan het zoeken naar vluchten van Amsterdam naar Orlando. Ik zie veel vluchten met tussenstop. Aangezien wij daar geen ervaring mee hebben mijn vraag. Wat is een schappelijke tijd om rustig over te stappen?


Bij het doorvliegen hadden we 2u, bij het terugvliegen 1u, tussenstop op atlanta. Was goed te doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:57

Ik vond geen villa’s voor aardige prijzen voor twee in het laagseizoen. Zijn voor airbnb gegaan. Was een kamer in een motel maar dan zonder dagelijks housekeeping.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:01

Ik vind universal wel echt ook leuk en de attracties zijn beter. Een parkhopper voor 1 dag voor de twee parken en dan goed met de app en de single rider rij werken: als het rustig is ga je dan echt wel wat kunnen doen.

Vervolgens 1 dag animal Kingdom en dan nog een waterpark?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:33

Als je dan maar 1 universal doet zou ik islands of adventure pakken. Ruim een uur voor opening er staan en gelijk door naar hagrid. Gaat die een uur na opening niet open: verstand op nul en uit de rij gaan en door naar HP forbidden journey in de single rider rij. En dan app in het oog houden en zodra hagrid weer opent daar weer heen.

Edit: Met kleine kinderen is de andere universal mss net leuker.
Ik ga naar de parken voor attracties voornamelijk. Vind het eerlijk gezegd veel te duur om met een 6 jarige te willen doen. Dan is Disney mss beter. Of het groepje splitst op.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:14

Twee uurtjes opsplitsen om wat attracties te kunnen doen zou voor ons niet aan het bijzondere gevoel afdoen maar dat is maar net hoe je het wil :j ik als 14-jarige had dat wel lastig gevonden.

Maar als Ze echt in groep willen blijven zou ik magic kingdoms, animal Kingdom en een waterpark doen denk ik?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:22

Oja Bush gardens is echt de enige met redelijk wat thrills. Niet supermooie maar gewoon mooi in vergelijking met de andere maar vonden het er super leuk!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-19 23:09

Van wanneer tot wanneer en vanaf welke locaties? :)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 23:56

Budget is van Avis. Beetje andere vloot meestal maar verder zelfde bedrijf.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 09:45

Zit wel wat systeem achter die prijzen ja :D maar 330 voor zo lang vind ik erg goedkoop hoor!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 13:04

Wij kopen altijd een Sim met data op reis en gebruiken dan waze.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 02:57

Ik ben dit jaar in Orlando geweest, had er ook een apart topic van. Ik heb het gecombineerd met een tripje door Florida. Vond het leuk maar weinig boeiend eerlijk gezegd.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:08

Ik vond er niet zo veel te beleven gewoon. Is gewoon niet mijn ding. Ik ging ook voornamelijk voor de parken dus wist het wel een beetje. Strand doet mij niet zo veel. We hebben wel echt mooie dingen gezien hoor maar zou niet terug gaan. En ik mis lekker eten :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:12

Ik denk dat ik een andere smaak heb dan. Naja heb er wel lekker gegeten maar dan tegen heel dure prijzen.

Ja hoor keys en everglades zeker gedaan en dat was ook mooi. Maar de keys vond ik mooi maar zeker niet wauw. Everglades is wel bijzonder vooral omdat het ecologisch zo speciaal is. 7 ecosystemen dacht ik? Dat is wel echt super fenomenaal.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 14:50

Ik vond het toch vaak heel massaal en vettig. Niet echt gezellige restaurantjes of iets gevonden? Of ze waren duur. Ben wel benieuwd wat jouw favorieten dan waren :j

Ik ben ook wel nogal een fijnproever hoor :D denk dat het ook anders is als je vlees eet, dat zag er vaak wel goed uit.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 23:28

Ik vond animal Kingdom wel erg leuk. Gebruik wel goed de fast passen (op tijd vastleggen! 3 maand op voorhand). Je legt er op voorhand 3 per dag vast. Doorheen de dag kun je bestaande passen wijzigen (soms kun je al vroeger of een andere attractie die je liever wou). Na je derde pass kan je nieuwe passen boeken. Als je hier slim mee werkt kun je in MK makkelijk heel je lijstje afwerken op 1 dag.
In AK zou ik daar flight of passage mee boeken. Als dat niet lukt en je wil hem doen ( en hij is de moeite): een uur voor opening park aanwezig zijn en gelijk doorlopen. Anders lopen de tijden op tot +3u.

Universal was erg gaaf!
Hier twee tips voor HP: ga bij ropefall gelijk door naar hagrids motorbikes. Ga de rij in en hou in de app in de gaten of hij open gaat. Is hij een uur na opening park niet open zou ik uit de rij gaan en doorheen de dag blijven kijken of hij opengaat. Dan ook gelijk gaan.

Bij Forbidden Journey de single rider rij pakken. Wij konden zo doorlopen terwijl de gewone rij ruim anderhalf u was.

Ik ben nogal gek met pretparken :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 01:14

elnienjo schreef:
poes schreef:
Ik vond er niet zo veel te beleven gewoon. Is gewoon niet mijn ding. Ik ging ook voornamelijk voor de parken dus wist het wel een beetje. Strand doet mij niet zo veel. We hebben wel echt mooie dingen gezien hoor maar zou niet terug gaan. En ik mis lekker eten :D

Prima eten juist met crabcakes en coconut shrimps en geweldige steaks en onionrings.
En niet te vergeten: key lime pie!


Ik eet vegetarisch haha. Dus die vallen wel af.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Blue_flower, Eskimo, hedwig1, Jane808, Luzerna, mvdende, Tatjanaa en 71 bezoekers