Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 09:03

Beste Bokkers,

Komende week begin ik aan mijn afstudeerjaar van de opleiding Bedrijfskunde en Agrifoodbusiness op de HAS in Venlo. Na mijn afstuderen wil ik een wereldreis gaan maken. ik ben nu al vollop bezig met nadenken wat ik allemaal wil gaan zien/doen en waar.

ik ben iemand die het lastig vind om niet/nauwelijks te plannen en niet graag uit mijn comfortzone stap. Na mijn buitenlandse stage in Nieuw-Zeeland begin dit jaar kwam ik er achter dat het eigenlijk heel relaxed is om nauwelijks te plannen en om dingen spontaan te gaan doen. Dit idee wil ik dus vasthouden voor mijn wereldreis.

LET OP: ik wil graag verschillende culturen echt mee maken. ik zou dus ook graag in landen willen werken eventueel of studeren. ik hoef niet alleen maar lang leven de lol. het doel is dus: mezelf ontwikkelen en ervaringen op doen, zodat als ik terug kom een passende baan kan vinden..

MIJN VRAGEN AAN JULLIE:
- Ben je ooit ergens op vakantie geweest waarvan je zegt: wauw dat land/regio is geweldig, dat is de moeite waard.
- Heb je ooit ergens in het buitenland gewerkt wat echt een geweldige ervaring was?
- Woon je in het buitenland en zou je het leuk vinden om me te ontvangen?
- Heb je ooit in het buitenland een studie gevolgd waarvan je zegt: wauw dit was het beste wat ik ooit kon doen?
- ben je dingen tegen gekomen tijdens het plannen van een reis waarvan je zegt: hou daar rekening mee?

Ik hoop dat ik door middel van jullie verhalen een geweldige reis kan gaan ''plannen''. ik wil uiteraard een reisblog bij gaan houden en een Instagram pagina.


BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 09:17

Wauw Ghostattack, dit zijn van die ervaringen die me echt geweldig lijken om mee te maken!! super bedankt voor deze ervaring. die neem ik zeker mee!

Keet: ik ga vandaag na werk meteen een kijkje nemen. klinkt echt als een goede informatiebron voor mijn reis. dankje!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 10:37

Bedankt voor alle adviezen!

Sjong & Sureido: is Zuid-Afrika niet alleen veilig als je met groepen reist? mij lijken de safari's daar ook mega gaaf. of paardrijden in die natuur..wauww!

Josien: ik wil idd het idee krijgen dat tijd niet belangrijk is. ik wil genieten van de dingen die op mijn pad gaan komen. als ik op een bestemming 4 weken wil blijven, dan doe ik dat. krijg ik het idee dat ik door wil, dan wil ik gewoon kijken naar mn volgende optie en daar voor gaan. ik heb geleerd in Nieuw-Zeeland dat de leukste dingen vaak onverwacht gebeuren. ik wil mensen ontmoeten en genieten wat de wereld te bieden heeft.

RianneH: ik moet eerlijk bekennen dat ik ook van een zekere level van comfort hou hahah.... dat echte echte backpacken is niks voor mij.... ik wil best dingen gaan proberen zoals kamperen etc. maar ik zal niet heel mijn reis met een tentje en rugzak willen doen.. ik wil bekende bestemmingen bezoeken, maar idd ook de minder bekende. ik wil gewoon echt gave blogs kunnen schrijven, prachtige foto's maken om te delen, en de mensen bewust gaan laten worden van wat de wereld te bieden heeft, en dat zelfs een planner/niet uit de comfortzone komend persoon zoiets ook gewoon kan doen.

je noemt gave bestemmingen! zet ik zeker op mijn lijstje. of ik alleen ga is nog de vraag. ik sta open voor alles. ik wil mensen ontmoeten en echt doen wat er op mijn pad komt. ik sta er ook zeker voor open als bokkers een deel van de reis mee willen gaan, of bokkers die in het buitenland wonen te bezoeken om hun leven te ervaren.
Laatst bijgewerkt door BlackBeautyZ op 27-08-19 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 10:38

Keet schreef:
Let met sommige landen trouwens wel op dat je eventueel Amerika niet meer in komt als je daar geweest bent :)
Citaat:
Informatie over een eventueel eerder bezoek aan Irak, Syrië, Libië, Somalië, Iran, Soedan of Yemen na maart 2011



goed dat je dat zegt, hele goede tip! al zie ik mezelf niet echt in die soort landen.. maar goed, ik sta er wel voor open om een kijkje te nemen.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 10:44

sureido schreef:
Ik ben met 2 vriendinnen vorig jaar van Johannesburg naar Kaapstad gereden en weer terug, niks gebeurd :) ook ‘s nachts gereden en ja je moet gewoon niet iets doen wat je thuis ook niet zou doen. Veel reisde ook alleen via bazbus! Maar das met safari’s wel lastiger.


wow dat is echt heel gaaf zoiets! scheelt wel dat je nog met twee meiden meer was. zoiets zou ik idd ook willen doen als ik een reisbuddy zou hebben/tegenkomen.


NenaC schreef:
japan. een enorm andere cultuur, maar toch comfortabel en vooral veilig. ook als je alleen bent.


heb je toevallig goede ervaringen met een gebied of dingen wat super gaaf is om te zien in Japan? Dat het veilig is voor een meid alleen is idd een enorme grote pluspunt.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 10:50

Keet schreef:
Gewaarschuwd mens telt voor twee :) zag dat Iran als tip gegeven werd.
Laatst is er nog een ruiter geweigerd omdat die 1 dag op wedstrijd was geweest in Iran dacht ik. Sta je dan met je paard en alles :)

Wees zorgvuldig met de landen die in je paspoort terecht komen in ieder geval :D

Ik ga over 37 dagen in mijn eentje naar Florida voor 9 dagen :D ook uit mijn comfortzone maar toch westers en verstaanbaar


Jaa zou enorm balen zijn als je geweigerd zou worden door een bezoekje in een risicoland.

wauw Florida lijkt me ook echt geweldig! mag ik vragen wat je allemaal op de planning hebt in Florida? ga je rondreizen of? is het je eerste keer alleen?


Rakkie123 schreef:
Brazilie, hoewel....het is er nu wel erg verandert....
Stad Salvador geweldig, ik was fan van de binnenlanden, Lencois, dorp in natuurgebied, daar is een plek om met kinderen te werken, klasje, vrijwillig maar wel met kost en inwoning.
Ouro Preto, we hadden een CS host die van trekking hield, prachtige wandelingen gemaakt.


Brazilie ben ik vorig jaar op vakantie geweest. erg mooi land. het is erg groot dus ik zou er zeker nog wel terug willen om meer te zien. werken tegen kost en inwoning is ook perfect, dan maak je geen extra kosten en je mag toch genieten van een ervaring. dankje!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 10:55

wow echt heel gaaf Keet! super dapper van je! ik hoor graag van je als je terug bent hoe het was geweest, en hoe het voor jou was om alleen te reizen. Disney parken bezoeken lijkt me ook onwijs leuk om te doen.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 11:09

quera schreef:
Ik heb in noorwegen gewerkt op de lofoten. Erg mooi!


Mag ik vragen wat voor werkzaamheden je daar gedaan hebt en voor hoe lang? ik heb even naar Lofoten gezocht via Google, ziet er idd prachtig uit :D

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 11:20

NenaC: dan ga ik zeker eens kijken voor dingen in Japan. ben je via openbaar vervoer gaan rondreizen daar?

Denise_Storm: ik ga zeker je blog volgen dan. heel gaaf om Wild Life te spotten, dat wil ik ook echt heel graag gaan doen. ik zou het zeker leuk vinden als je de link met me deelt. ben je benaderd door een reisorganisatie om te bloggen of hoe is dat verlopen? mag ik vragen of je er ook iets voor terug krijgt of?

Quera: dat is een leuke ervaring! was dat werken tegen kost en inwoning, of verdiende je er echt wat aan?

Lagonda: heb je nog echt plekken/gebieden/activiteiten wat je echt super gaaf vond in Vietnam? Vietnam is ook best goedkoop om te leven toch? volgens mij leer je in Vietnam heel veel mensen kennen omdat veel mensen daar alleen naar toe gaan toch?

Sjong: ik ga eens kijken naar de aanbevelingen die je me geeft. klinkt echt heel goed!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 11:25

Lagonda schreef:
BlackBeautyZ schreef:
Lagonda: heb je nog echt plekken/gebieden/activiteiten wat je echt super gaaf vond in Vietnam? Vietnam is ook best goedkoop om te leven toch? volgens mij leer je in Vietnam heel veel mensen kennen omdat veel mensen daar alleen naar toe gaan toch?


Ik leerde inderdaad veel mensen kennen! Uiteindelijk vrij weinig alleen geweest en iets van 1.5 week met een Engelse samen gereist. Best goedkoop en heerlijk eten :Y)

Er was daar zo veel gaafs! Ik ben echt fan van Hoi An en Ninh Binh. Ninh Binh is vooral stuk minder toeristisch dan Halong Bay maar net zo mooi <3


Jaa kijk die spontane nieuwe reisgenoten leren kennen is echt iets wat me heeeel gaaf lijkt. heb je misschien wat foto's wat je hier wilt delen of via PB? ik zet deze sowieso op mijn lijstje.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 11:56

jaa ik ben het zeker met je eens Gracezellaa! maar toevallig vind ik het gewoon super leuk en fijn om te schrijven. ik heb alleen nog nooit blogs online gezet ivm ''angst'' van meningen van anderen. Het komt misschien idd over alsof ik de reis wil gaan maken voor andere, maar ik zie het meer als: ik ga mijn schrijfmateriaal over mijn avontuur online zetten en sch*t hebben aan de mening van mensen. ik bedoel dit dus als: ik kom uit mijn comfortzone en ga mijn passie schrijven delen met anderen.

In Nieuw-Zeeland heb ik idd ook momenten gehad van: ownee..... wat doe ik hier.... maar ook die momenten wil ik ervaren en delen.

ook die bestemmingen ga ik bekijken, dankjewelll!

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 12:35

Lucifertje: goede tip! ga ik zeker bekijken, dankjewel!

NenaC: ik heb geen moeite met links rijden, wel met autorijden in drukke chaotische gebieden hahah. ik ga die gebieden noteren en opzoeken. gaaaf!!

Moonsparkle: HAWAIIIII!! jaa die wil ik sowiesoooo meepakken!! hoe lang ben je daar geweest? ben je gewoon hotel gegaan? ik las dat je daar bij lokale mensen kunt verblijven of low budget/backpacker hotels. Wauw dat idee van in een gezin in Amerika verblijven spreekt me ook echt heel erg aan!! hoe lang heb je dat gedaan? hoe heb je ze gevonden?

Jacquel: dat is een slimme oplossing! ga ik even onderzoeken hoe dat zit.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 12:58

Linda97: mij lijkt het heel gaaf om die cultuur eens mee te maken idd. ik zet het op mijn lijst, dankjewel!

Picassox: super bedankt voor je bericht. heel erg gaaf! hoe beviel dat voor jou dat doorplannen telkens? ondervond je dat last minute tickets goedkoper zijn of is dat niet meer zo? Waar heb je een taalcursus gevolgd en welke taal? dit lijkt me ook heel interessant om te doen, dan leer je iets en je verdiept je in een cultuur. misschien een hele onbeschofte vraag: mag ik een indicatie van wat jouw wereldreis je gekost heeft? jij hebt heel veel bestemmingen gehad, ook best lang weg geweest, dus vind het wel interessant om te weten wat je ongeveer kwijt was (mag ook via PB).

Benangelique: super, dankjee!

Sakura789: goed dat je het zegt. tegenwoordig gaat idd alles digitaal...

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 13:27

Winged: bedankt, zet ik op de lijst! Spaans is echt een prachtige taal.. lijkt me super gaaf om te leren!

Goof: dat is een goeie, had ik nog niet aan gedacht! kun je die adressen via een website vinden of hoe gaat zoiets in z'n werking? heb je er toevallig ervaring mee?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-19 19:33

Bedankt allemaal voor jullie berichten!

ik heb twee bestemmingen die echt vast staan en dat is Canada en Nieuw-Zeeland. in beide landen heb ik familie wonen. In Canada wil ik samen met mijn neef en zijn camper de west kust bezoeken. Nieuw-Zeeland wil ik graag het zuider eiland nog bekijken.

Wauw dat idee naar de noord- of zuidpool lijkt me ook echt mega gaaf. ga ik zeker even bekijken. Hawaii wil ik 1000 procent zeker mee pakken. voor de mensen die daar geweest zijn: hebben jullie toen gewoon in een hotel overnacht of lowbudget/backpackers hotels? is Hawaii ook goed te doen voor een vrouw alleen? wat zijn echt dingen die ik MOET doen/zien in Hawaii? (foto's zijn welkom)

Seychellen en Malediven staan ook op mijn lijst met droombestemmingen <3 ik zat zelf ook nog te denken om na Canada de Bahama's mee te pakken. een ticket van Toronto Canada naar Bahama's kost rond de 150 euro.

Phi Phi eilanden gaf mijn collega idd ook als optie. maar ik kon online niet zo goed vinden hoe je daar het goedkoopst komt?

Avanti noemde een wereldticket? wat houd dat precies in?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 13:48

wat komen er gave bestemmingen voorbij zeg!

ik had gister een website gevonden die je 10 handige app suggesties gaven om je wereldreis goed door te komen. dus apps die je helpen goedkope hostels te vinden etc. Polarsteps wil ik ook gaan gebruiken om het thuisfront up to date te houden. de tip over de fotoboeken vind ik een hele goeie!!

ik ga zo even de link lezen over cabin attendant. want nu denk ik: moet je hier niet voor gestudeerd hebben? maar ik ga eerst even de linkjes lezen voor ik daar verder op in ga. dat lijkt me wel heel gaaf.

Wauw die foto's van Hawaii zien er zoooo goed uit!!

Ik denk dat het idd voor iedereen persoonlijk anders is wat voor budget je nodig hebt. ligt er aan waar je interesses liggen. ik heb nu in iedergeval nog een jaartje om door te sparen. waarschijnlijk begin ik mijn reis in Canada, dat zal me minder kosten dan voor een gemiddeld ander persoon, aangezien ik daar suuuuuper veel familie heb die me graag een paar dagen op bezoek willen hebben. dus dat scheelt enorm in kosten voor eten, drinken, vervoer, activiteiten en overnachten. Ook in Nieuw-Zeeland word ik veel door mijn neven en nichten op sleeptouw genomen dus ook dat scheelt. ook kan ik van mijn oom en tante een auto meenemen dus die hoef ik al niet te huren, scheelt ook weer veel geld.

ik ga alle bestemmingen weer even rustig doornemen.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 13:52

wat mij trouwens ook mega mega gaaf lijkt is om de echte Cowboy ervaring op te doen. misschien heb ik te veel films gekeken... maar wauw dit staat echt hoog op mijn lijstje.

Elnienjo: heb je daar echt gewerkt op die ranch? of hoe ging dat in zn werking? heb je echt het idee gehad dat je daar het Cowboy leven hebt mogen ervaren? mega gaaf....

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-19 14:32

waar heb je die Ranch gevonden als ik vragen mag? want klinkt echt heel erg goed!

Goed nieuws: een vriendinnetje die van mijn vage plannen wist, heeft dit topic gelezen en is ook enthousiast geworden. ze gaat waarschijnlijk een paar bestemmingen met me mee. we liggen vaak op 1 lijn kwa interesses dus dat moet goed komen.

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-08-19 09:18

ik wil eigenlijk beide een beetje.. ik wil het boerenleven meemaken, maar ook af en toe onder de mensen de toerist uithangen en andere toeristen leren kennen.

ik zag dat EF taalcursussen aanbied in Honolulu (Hawaii), dit lijkt me onwijs gaaf om te doen! toevallig iemand al eens gedaan?

Is er iemand al eens naar Bali geweest? wat waren daar de ervaringen? is ook niet echt heel prijzig om rond te reizen toch?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-09-19 07:53

Bedankt voor de tips! ik zet ze zeker op het lijstje!

ik had ook iets gevonden op internet dat je je master kan doen in het buitenland. Hulk educations heette dat geloof ik. dat is business school waarmee je in 1 jaar ergens een master kan halen. in New York, Boston, San Francisco, Dubai, (Spanje, Engeland, maar daar wil ik niet voor gaan, is te dichtbij). dat leek me misschien ook wel wat..

welke stad lijkt jullie het gaafst om dit te doen?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 18:44

Bedankt voor alle berichten. ik ben nog wat aan het zoeken geweest online. ik denk dat ik EF studies ga doen bij Miami Beach of Honolulu.... ik las dat de locatie van NY best ver van de echte stad af is. verder las ik in dit topic van bokkers dat SF smerig is en dat ze zich er niet veilig/prettig voelde, dit neem ik sterk mee dus dit valt af voor mij...

ik zat te denken om dat een maandje te doen en dan weer verder te reizen. ik zag dat Miami Beach ontzettend dicht bij de Bahama's is dus dat is weer een pluspunt. ook ben ik echt weg van stranden en zee dus in dat opzicht is Miami ook een pluspunt.

Honolulu.... tja een droom om daar een maandje te kunnen verblijven.. of is er te weinig te doen voor zo'n lange tijd? wat zouden jullie kiezen?


BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 18:53

elnienjo schreef:
Waarom zou je in hemelsnaam naar Hawaii gaan als je daar op één plek gaat zitten? Ik zou dan al die eilanden willen zien in die maand. Dus geen tijd voor een studie. Ben je én veel geld kwijt voor die studie en je hebt nog helemaal niets kunnen doen en zien, behalve de directe omgeving.


ja daar zit zeker een kern van waarheid in. alhoewel die EF studies ook excursies regelt. ik ben het wel met je eens!


elnienjo schreef:
En ipv Miami zou ik in die maand heel Florida kunnen zien.


toch wil ik graag studeren ergens om mijn CV aan te vullen. vooral in het vak waarin ik zit is het echt een pluspunt als je goed engels spreekt. Bovendien kan ik na dat maandje nog genoeg rondreizen.

Nessie schreef:
Mocht je gerichte vragen hebben over EF Miami, mijn beste vriendinnetje heeft daar een half jaar gestudeerd . Dan kun je PB sturen.


ook engels gestudeerd of iets anders?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 19:11

Oww dat is een hele goede!!! Ijsland lijkt me ge-wel-dig!! heb je toevallig een site of iets dergelijks waar ik kan kijken voor paardgerelateerd werk?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 19:22

Denise_Storm schreef:
Nu alles rond is en mijn eerste blog online staat, kan ik het eindelijk delen! Ik ben gastblogger voor WeFlyCheap en ik ga blogs schrijven over onze reis naar Zuid-Afrika. We moeten nog 22 nachtjes slapen, maar mijn eerst blog is vandaag online gegaan en geef ik antwoord op de meeste gestelde vraag die ik afgelopen tijd heb gehoord: “Waarom Zuid-Afrika”?

http://bit.ly/2kjwycJ


wat een leuke Blog!! mag ik vragen of je benaderd bent of dat jij hen benaderd hebt? zitten er voor jou nog leuke 'voordeeltjes' aan om te bloggen voor WeFlyCheap?

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 09:17

Zuid Afrika lijkt me ook echt een Must See! maar ik twijfel of ik dat alleen wil doen... Costa Rica heb ik nog niet naar gekeken, ga ik doen, lijkt me leuk!

Bali lijkt me inderdaad wel een ervaring maar als het te toeristisch is dan haak ik af......

toevallig ben ik nu de documentaire aan het kijken ''our planet''. ik vind het mega interessant om te zien wat de wereld te bieden heeft. ik hoop zo misschien ook nog wat inspiratie op te doen.

Verder gaf mijn moeder aan dat Miami Beach (die EF studies) dat dat niet zo spectaculair is als je verwacht.. ze zei dat ze zelf liever voor Honululu zou kiezen om daar een langere tijd te verblijven. ik heb een brochure van EF dus ik ga me nog even inlezen... ik heb me ook verdiept in de hoeveelheid eilandjes van Hawaii en wat deze te bieden heeft. ik ben het nu absoluut eens met een bokker om deze rond te reizen. veel eilandjes hebben wel iets speciaals te bieden.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ardanwan, Brandje_04, Hindo2, HopeMyDay, Maanon_, NadjaNadja, purny, rosak, StonedRomy en 78 bezoekers