Het stedentrip topic

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:11

xxxmh schreef:
Wij gaan naar Kopenhagen met srprs.me! Iemand nog tips?


Tip: neem de Copenhagen Card! Dan kan je in een hoop bezienswaardigheden en museums gratis naar binnen en je krijgt korting bij een aantal restaurants :D

https://www.copenhagencitypass.com/en/? ... gIpqvD_BwE


Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 07:50

iirrssjjee schreef:
xxxmh schreef:
Wij gaan naar Kopenhagen met srprs.me! Iemand nog tips?


Als het goed is, is daar een nieuwe foodhal nu! Bij ons was die nog in aanbouw....

Een boottochtje met bv lunch, is zeker een aanrader! Hebben wij ook gedaan.

En een (mid)dagje Tivoli is leuk. Gewoon alleen al er rondlopen. Wij hebben toen geen attracties gedaan (was mij veel te duur).


Die foodhall is nu inderdaad af, daar heb ik in februari gegeten.

Tivoli is ook leuk ja, maar wel schreeuwend duur inderdaad. Wij zijn toen maar in 1 attractie geweest, was 16 euro in totaal (2 personen) :=

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 14:46

In oktober ga ik naar Athene en in maart naar Valencia, iemand nog tips voor restaurants in een van deze twee steden? :9 We houden niet van zeevruchten.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-19 15:37

Heb ik al gedaan, maar soms kijk je gewoon over leuke restaurantjes heen :)

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:28

Mijn lijst met steden die ik ooit wil bezoeken wordt steeds langer, want Catania ziet er ook mooi uit zeg!

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 06:20

Ik boek gewoon een vlucht (waar het voordeligste is) en hotel/appattement los op Booking.com.


Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:00

Nog een maandje en dan naar Athene. Heb er zo'n zin in! :):)

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 14:27

Ik ben ook erg benieuwd! :):) Ben al beetje de dagen aan het plannen. Op de eerste dag willen we in ieder geval lekker vroeg het Akropolis gaan bezoeken, en daarna de Odeion van Herodes Atticus en het theater van Dionysus, en dan zo doorlopen naar het Akropolismuseum. En dan doorlopen naar Tempel van Zeus en de Poort van Hadrianus. Tweede dag ieder geval de Agora, Romeinse Agora, Bibliotheek van Hadrianus en Kerameikos, als we nog tijd hebben naar het Stadion Panathinaiko, anders die de volgende dag. Derde dag weet ik nog niet helemaal :+, denk het Archeaologisch Museum, met de kabelbaan de Lycabettus Hill op en de gevangenis van Socrates bezoeken. Uiteindelijk loop je toch ook langs dingen waarbij je spontaan zegt: "laten we daar ff naar binnen gaan."

Het is zoals altijd een beetje moeilijk inschatten hoelang je nou bij sommige bezienswaardigheden bent :+

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 15:03

Zal vast nog wel geschoven worden op de dagen zelf _O-

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:22

Ik ben vorig jaar in Dubrovnik geweest, maar 1 dag was genoeg om alles te zien. De 2de dag zijn we naar het eiland Lokrum geweest. Erg leuke stad, maar wel heel toeristisch, zelfs buiten het hoogseizoen.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 17:56

Iets te fanatiek? :+

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:31

Was ik eindelijk blij dat de hoge temperaturen hier in Nederland voorbij waren, is de weersverwachting voor Athene 27 graden. Was natuurlijk wel te verwachten, maar zal wel even een omschakeling zijn :')

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 20:54

Lille ben ik in juli geweest, veel winkels, restaurants en cafe's, en ook wat bezienswaardigheden, maar niet heel veel. Toen de zon scheen was het erg druk en levendig, maar toen het de volgende dag bewolkt en regenachtig was was het ook gelijk bijna uitgestorven. Toen wij er waren lagen er ook heel veel straten open en als je iets buiten het drukke centrum kwam, waren de gebouwen ook allemaal wat vervallen.

Wij zijn er toen één volle dag geweest en de dag erna een halve, we wilde eigenlijk tot de avond blijven maar besloten om in de middag maar gewoon terug naar huis te rijden.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 09:40

Ik heb 4 jaar geleden een georganiseerde rondreis gedaan door Spanje & Portugal samen met mijn broer omdat we beide nog geen rijbewijs hadden. Maar niet voor herhaling vatbaar nee. Ging inderdaad allemaal te gehaast en je kreeg meestal 1 tot 2 uur om zelf door de stad rond te lopen. Maar meestal moest je nog lunchen dus had je nog korter de tijd.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 20:09

Het weer is inmiddels wel iets verslechterd, nu staat er zo'n 25/26 graden voorspelt met iets regen. Maar ik vertrouw die weersvoorspellingen al niet echt meer, het veranderd echt elke dag. Dus ach, we zien wel.

In februari waren mijn moeder en ik naar Kopenhagen, ze voorspelde toen alleen maar regen, maar we hebben het hele weekend practhig weer gehad :')

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:17

Ook nu is het alweer veranderd en zegt de ene website dat het gaat regenen en onweren en de andere weer van niet :')

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 10:44

Voor niet-standaard dingen google ik altijd op "(stadsnaam) hidden gems". Komen soms ook wel leuke dingen uit :D

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-19 13:59

Die Skybar ziet er gaaf uit zeg! Die noteer ik ook ff voor als ik ooit naar Wenen ga.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:40

Nog 1 nachtje slapen :D Weersverwachting is inmiddels een stuk beter, behalve morgen regen, maar goed, dan gaan we toch niks doen :+

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-19 14:00

Inmiddels alweer laatste dag in Athene. We hebben niet mogen klagen betreft het weer. Dinsdag zou het gaan regenen, maar geen druppel gezien, volop zon, alleen in de middag werd het wat bewolkt. Gisteren en vandaag schitterend weer. Maar alhoewel de bezienswaardigheden echt schitterend zijn, vind ik de rest van de stad niet veel aan. In andere steden kan ik altijd genieten om te dwalen door de oude straten, maar die heb je hier helaas niet, dat is het enige jammere. Maar voor de rest prachtig!

Vandaag ook met privechauffeur naar de Tempel van Poseidon geweest, dus ook een stuk van de omgevig gezien. We voelen al een roadtrip door Griekenland aankomen :')

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 13:13

Wij gaan volgend jaar naar Italië :D Maar dan geen stedentrip maar een roadtrip, maar wel heel veel steden bezoeken haha. En misschien (weer) naar (weer) naar Rome zo rond september met nog een paar dagen Pompeii eraan vastgeplakt.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-19 15:21

Mn vader wilt nog een keer een stedentrip met mij doen, dus dat wordt weer bedenken waar naartoe :D

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-19 09:52

Iemand ervaring met Napels? Ik ben van plan om volgend jaar 2 dagen Pompeï te bezoeken, 1 dag Herculaneum en dan eventueel nog 1 dag Naples omdat daar ook het archeologisch museum is.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 14:34

Cabelona schreef:
Vorig jaar naar Napels geweest en naar Herculaneum.
Het is een stad waar je van moet houden, ik vond hem geweldig.
Enorm chaotisch en druk, maar erg leuk!
Ik weet niet wat je precies van de stad wilt zien?
Het openbaar vervoer is daar goed geregeld. Veel is goed te bereiken met met metro.
Wel zorgden wij er voor (2 meiden) dat we na de schemer niet te ver meer van het hotel af zaten.
Lees je ook even in in welke wijken je wel en niet kunt komen.

Wij zaten in Grand Hotel Europa, deze lag vlak bij Napoli Piazza Garibaldi. Nette kamers, 24 uur service, goed ontbijt en ook goed restaurant voor 's avonds.


Ik wil vooral de oude binnenstad zien en het archaeologisch museum.

Maar ik ben wel van plan om een appartement/hotel te boeken in Pompei en dan met de trein naar Napels en Herculaneum te gaan, dus ik zal denk ik dan maar een paar uurtjes Napels verkennen.

Whale
Berichten: 2286
Geregistreerd: 22-06-10

Re: Het stedentrip topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-19 18:25

Ik zit nu ook naar Rome te kijken, omdat ik dan een stuk langer kan gaan dan wanneer ik Pompeii/Herculaneum zou gaan (dat opschuiven naar het jaar erop). Ik ben er in 2012 ook geweest, maar toen maar 3 volle dagen en natuurlijk niet alles kunnen zien, dus nu lijkt het mij wel leuk om een stuk langer te gaan en dan ook Ostia Antica te bezoeken en Tivoli met Villa Adriana.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Fly_high, Furst, JackAebe, JudithO, Ladypronk, RenskeFrea, Saartjuh_b, stella92, Toushie en 71 bezoekers