Het grote backpacktopic

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 16:01

poes schreef:
Pfff probeer een vlucht te boeken. Blijkt nu op google flights alles zonder ruimbagage te zijn en geen optie om het erbij te filteren. Héél lastig vergelijken over de luchthavens heen zo... Iemand nog andere opties hiervoor? Op skyscanner/kayak en cheaptickets werd het niet beter...

Ik ben flexibel qua vertrekluchthaven dus is wel fijn als je makkelijk kunt schakelen tussen enkele luchthavens.


Ik gebruik graag tix.nl

Als ik dan een specifieke vlucht wil boeken, kijk ik op de officiële site van die luchtvaartmaatschappij. Of ik boek direct bij tix.nl, maar bijvoorbeeld de overstappen die zij je laten boeken, zijn geen officiële overstappen, daar gaat het dus nog wel eens fout.

Zo had ik een vlucht van Bangkok naar Sydney geboekt bij hun, met op de heenweg een overstap op Kuala Lumpur, backpack werd niet automatisch doorgelabeled, daar moest ik ter plekke extra voor betalen.

Op de terugweg was er dus een vlucht wijziging geweest, waardoor ik op papier éérst van Singapore naar Bangkok vloog en een dag later van Sydney naar Singapore.... Gelukkig heeft mijn moeder in Nederland contact kunnen krijgen met Tix.nl en hebben ze het rechtgezet. Maar je moet dus wel scherp blijven. (Btw er zat precies een half jaar tussen heen- en terugvlucht dus dat er een vlucht wijziging was,is opzich niet zo raar dan, maar ze waren "vergeten "? Om dan beide vluchten te veranderen. )


mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 22:58

Ik heb op de ochtend zelf voor diezelfde nacht de trein geboekt van BKK naar Chiang mai.

De ochtend van aankomst daar ter plekke een olifant excursie geboekt. Toen ik in de middag weer op het station afgezet werd, wilde ik weer de nachttrein terug pakken. Alleen kon ik toen 3e klasse boeken. Dat was niet zo grappig, houten bankjes en geen bedden. Ik heb toen een hele tijd bij een Nederlander in de slaapwagen gezeten en ik had de mazzel dat ik 2 tortelduifjes bij elkaar in één bedje zag slapen, heb heel brutaal het overgebleven bed ingepikt :') gelukkig werd het bed niet meer opgeëist die nacht.

Maar van te voren boeken was wel zo verstandig geweest ja.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 15:58

Dreamy schreef:
Backpack alvast ingepakt. Zit op nog geen 6kg :D hoeft alleen nog maar een haarborstel in, nog 3 setjes ondergoed (rest ervan heb ik al erin) en 2 bikini’s..


Dat vind ik echt knap!

Hoe doe je dat?

Zelfs op vliegvakantie naar La Palma afgelopen oktober zat ik al aan de 15kg.

Dan heb je zeker maar 2 broeken en 2 shirts bij je?

Hoe karig ik ook in pak, 10-15kg heb ik altijd wel bij...

Alleen een donsjasje, hardshell jasje, sandalen, bikini, handdoek 3x en wat toilet spullen zit je al over de 6kg...

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 18:24

mvdende schreef:
Dreamy schreef:


Dat vind ik echt knap!

Hoe doe je dat?

Zelfs op vliegvakantie naar La Palma afgelopen oktober zat ik al aan de 15kg.

Dan heb je zeker maar 2 broeken en 2 shirts bij je?

Hoe karig ik ook in pak, 10-15kg heb ik altijd wel bij...

Alleen een donsjasje, hardshell jasje, sandalen, bikini, handdoek 3x en wat toilet spullen zit je al over de 6kg...



Ik heb:

- 2 vezelhanddoekjes
- 1 slaaphoes
- 5 broeken ( van die harem )
- 6 shirtjes
- (nu nog) 4 slipjes (komen dus nog 3 setjes ondergoed bij)
- 1 paar slippers
- 1 ehbokitje
- 1 zaklampje
- slotjes en musketonhaakjes
- draagbaar, opvouwbaar, rugzakje
- toiletspulletjes (op een haarborstel na, die komt er later bij)
- 1 bikini (komen er nog 2 bij)
- 2 paar sokken

:)

De rest (paspoort, powerbank, telefoon etc.) gaat in een buidel/moneybelt.
Qua kleding doe ik op de heenweg ook gewoon laagjes aan en een spijkerbroek aan.


Wat zijn dat voor broeken?

Allemaal korte broeken of ook lange broeken erbij?

Ik neem zelf vaak afritsbroeken mee.

Verder mis ik iets van een vest of jas. Of trek je die aan?

Verder zou ik persoonlijk nooit een spijkerbroek aantrekken want eenmaal op bestemming ga je die waarschijnlijk toch niet meer dragen. Ze zijn zwaar, lastig met de hand uit te wassen en eenmaal nat duurt het een eeuwigheid voordat ze weer droog zijn.

Shirts heb ik ook altijd minimaal 1 met lange mouwen.

Handdoeken inderdaad 2 om mee te douchen en 1 grotere voor op een ligbedje of op het strand.

Vaak nog 1 kleintje om bijvoorbeeld je handen mee af te drogen met wassen en of om als theedoek te gebruiken.

Verder heb ik ook altijd een zakje met overige bij me zoals waslijntje met 4 knijpers, oordopjes, keykoord, wegwerp washandjes enz.

T shirts inderdaad een stuk of 6, meestal onderverdeeld in net, sport, korte mouwen, spaghetti bandjes en 1 shirt met lange mouwen, meestal een thermo geval.

Broeken meestal ook iets van 5, stuk of 3 korte broeken en 2 afritsbroeken.

Verder neem ik vaak sandalen mee en slippers en waterschoentjes. Moet ik erg op het gewicht letten, neem ik watervaste sandalen mee. Altijd wandelschoenen aan.

Kwa sokken neem ik wel meer mee. Iets van 5 paar ofzo. Maar ik draag dan ook voornamelijk mijn wandelschoenen.

Verder zit mijn rugzak altijd weer voller dan gepland en hoe ik het wend of keer, kom ik meestal wel rond de 15kg uit, inclusief rugzak zelf.

Mijn backpack woog 20kg tijdens een half jaar Australië en Nieuw-Zeeland, maar dan was ik wel compleet zelfvoorzienend. Tent en kookspullen mee enzo.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:59

Dreamy schreef:
Van die dunne, lange, stoffen, elastische broeken :) ben paar maanden terug 3 weken naar Indonesië geweest en vond die broeken toen onwijs fijn. Zijn erg makkelijk te drogen, ook lekker luchtig maar niet te koud of warm.
Helemaal vergeten, heb ook nog 2 korte broeken mee en een rokje! :+ Die zitten er dus nog bij in die 6 kg.

Wat voor een broek raadt je dan aan in het vliegtuig? Wellicht een joggingbroek dan? :) Wil voor de heen en terugweg eigenlijk wel wat warmere kleding aandoen, ook aangezien het bijv. in de nachttrein die ik ga pakken in Thailand ook kouder zal zijn en ‘savonds ook wel af kan koelen.
Een shirt met lange mouwen en een vest wil ik dan dus ook aandoen op de heen/terugvlucht.


Waarschijnlijk zijn het wandelbroeken die je hebt. Vast bij een outdoor winkel gekocht?

Ik zou lekker één van deze broeken aantrekken, als je bang bent dat je het koud krijgt kun je altijd een thermo broek eronder aan aantrekken of mee nemen.

Dat is ook lekker voor in een nachttrein (Al was de trein die ik had van Bangkok naar Chang Mai eerder een hete lucht oven dan een vrieskist)

Als je echt een wat dikkere broek mee wilt nemen, zou ik eerder even bij de Decathlon gaan kijken naar zoiets: https://www.decathlon.nl/p/heren-wandelbroek-voor-de-sneeuw-sh100-ultra-warm/_/R-p-176631

Een gevoerde wandelbroek

Of iets minder warm: https://www.decathlon.nl/p/wandelbroek-voor-bergtochten-dames-mh500-zwart/_/R-p-X8493683

Ikzelf heb deze https://www.decathlon.nl/p/damesbroek-alpinisme-zwart/_/R-p-133046 enige nadeel aan deze broek is dat je geen riem kan gebruiken maar er bretels -O- bij zitten.

Ik dacht dat je naar Thailand gaat, klopt dat?

Dan zou een iets steviger wandelbroek prima zijn. Zoiets als de 2e link waarschijnlijk. Niet super dunne stof, maar ook niet te warm.

Daarnaast zweer ik echt bij afritsbroeken! In oktober vanuit LA Palma waar het op het vliegveld gewoon 26 graden was, naar een kil Eindhoven.... dus op het vliegveld mijn korte broek gewisseld voor een afritsbroek en pas op Eindhoven de pijpen eraan geritst.

In Australië toen ook zo veel plezier van gehad. 'S morgens vroeg was het vaak wat koel, maar in de middag zweette je de tent uit, om later op de avond weer kippevel te krijgen. Daar had ik dus heel vaak mijn afritsbroek aan.

Het beste kan je geen katoenen kleding mee nemen, dus ook geen jongingbroek. Ze zijn zwaar en nemen veel ruimte in, maar het belangrijkste is dat eenmaal nat= heel lastig droog.

Technische kleding kan je bij wijze van spreken in de avond uitwassen en 's morgens weer droog aantrekken.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Het grote backpacktopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 16:40

1 maand reizen en €3000 inclusief ticket kom je niet ver in Australië hoor! Alleen een ticket kost al zn €1200 voor een retour. Ik reisde goedkoop, sliep in hostels enz en was gemiddeld €2000 per maand kwijt in Australië.

mvdende
Berichten: 5684
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 11:15

Dilan93 schreef:
Hoii, mag ik me hier ook melden? Ik heb nog nooit gebackpackt (schrijf je dat zo?), maar het lijkt me wel heel erg gaaf!.

Nu willen mijn vriend en ik heel kleinschalig beginnen door van de zomer in Limburg het Krijtlandpad van 90 km te lopen. Hij heeft wel kampeerervaring. Ik heb in mn leven 3x in een tent geslapen en een aantal keer caravan. Dus leek het ons een goed idee om te beginnen in ons thuisland, waar je in ieder geval de taal spreekt. En als het dan echt heel erg zou tegenvallen, kun je ook zo weer terug.

Ik lees graag mee met jullie avonturen, en waarschijnlijk steek ik er ook nog eens een hoop van op :D



Je hebt backpacken en backpacken.

De meeste in dit topic backpacken door met een rugzak op reis te gaan ipv met een koffer (even heel oneerbiedig gezegd)

Wat jullie willen is ook backpacken maar noem je eigenlijk meer tracking.

En vergis je niet in hoe zwaar tracking is. Het is onwijs leuk, maar omdat je letterlijk alles op je rug mee moet sjouwen, ook onwijs zwaar lichamelijk.

En waar een backpacker die van hostel naar hostel reist, best weg kan komen met een goedkope rugzak en budget materiaal, kan ik voor jullie wel aanraden om echt goed degelijk materiaal aan te schaffen.

Een shirtje kan prima van de Decathlon, maar kies voor de backpack en de schoenen echt voor de Bever of Zwerfkei.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle, YvonneV en 95 bezoekers