Griekenland

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 02:22

raket schreef:
_Mel schreef:
Super leuk! Dat is namelijk een van mijn accomodaties! Heel fijn plekje. Hele fijne hardwerkende familie, ontzettend schone kamers.
Ook perfecte uitvalsplek om dingen te gaan zien en ondernemen. :j


Werk je voor een reisorganisatie? Wij hebben bij corendon geboekt. Dat was volgens mij ook de enige die deze aanbood.ik heb vorig jaar 5x mijn vakantie verzet en voor me uitgeschoven. Dus ik blijf het spannebd vinden. Maar het gaat nu vast wel goed. Daarom hebben we ook geboekt.


Ja klopt, ik ben reisleidster voor Corendon :D De accommodatie gaat je vast en zeker bevallen. Leuke plek om als uitvalsbasis te hebben om te relaxen, maar ook om het eiland te ontdekken!


_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-19 12:50

Leuk Zakynthos! Naar welk hotel gaan jullie?

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 23:01

Wij bieden een dagtrip aan naar Olympia. Is zeker goed te doen, wel lange dag. Maar heel mooi!

Kwa proeverijen is Aristeon ook erg leuk, olijfoliefabriek. Zit niet ver bij jullie vandaag, ligt in Lithakia, naast Agios Sostis.

Aan de westkust zijn allemaal mooie baaien.
Zeker naar Porto Limnionas en Korakonisi gaan!
Boven Zakynthos stad ligt het kasteel bij Bochali. Geopend van 9-13:00. Moeite waard, prachtig uitzicht vanaf daar.


_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 22:57

Eulogy schreef:
Ja, belachelijk, tegenwoordig is het bij Ryanair blijkbaar alleen nog maar een echte handtas als standaard. We hebben dus een handbagagekoffer (of dat formaat althans) per persoon bijgeboekt, en blijkbaar mag je dan ook nog een handtas/rugzakje. Dus alsnog niet veel, maar is ook niet nodig gelukkig. Handdoeken etc hoeven we bijvoorbeeld niet mee te nemen.

Athene inderdaad :j Vrijdagnacht in Athene zelf, zaterdag overdag de standaard dingen in Athene (Syntagma, Acropolis en Acropolismuseum denk ik) en dan naar Nafplio/Tolo tot de 23e. Wil niet teveel plannen van tevoren maar ik denk dat we een dagje Hydra doen en wil ook naar Olympia.


Dan raad ik je ook zeker aan om naar (ancient) Messini te gaan, vlakbij Kalamata. De site daar is echt fantastisch!

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-19 14:15

Venus Hotel in Kalamaki is ook een aanrader! All-in, vlakbij het strand (waar de schildpadden zwemmen) en ook vlakbij het centrum!

Voor logies+ontbijt is Kalamaki Beach Hotel ook een aanrader. Dan zit je direct aan het strand.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-19 16:08

Het ligt er een beetje aan hoeveel tijd je hebt.
Als je 2 weken de tijd hebt is het wel te doen.
Maar ik zou het misschien beperken tot 2 eilanden.
Mijn moeder heeft afgelopen zomer 1 week Zakynthos gedaan en 1 week Kefalonia. Nu is het wel noodzaak dat je een huurauto hebt. En het makkelijkst is een huurauto die je ook van het eiland af mag nemen, maar dit is eigenlijk vaak heel moeilijk te vinden en vaak heel duur. Ik kon het toen regelen met een vriend van mij die een huurbedrijf heeft, maar hier zal je je dus even in moeten verdiepen.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-20 19:10

Als je rond wilt rijden op het vaste land zeker ook richting het noorden gaan. Meteora is prachtig. <3 Ook omgeving Limni Plastiri heel mooi. Delphi ook.

Volgens mij heb ik vorig jaar aantal foto’s geplaatst.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 19:52

Rondje Peleponessos is ook zeker heel mooi om te doen. Sla dan ook zeker ancient Messini niet over, dat licht vlakbij Kalamata. Hele mooie ruïnes daar die heel goed bewaard zijn gebleven. Veel mooier dan bijvoorbeeld Olympia. :)

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 17:38


_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:13

Ik ga weer een jaartje door! Maar we zijn nog opzoek naar 2/3 meer reisleid(st)ers! :D

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 18:50

Flowq schreef:
Flowq schreef:
We hebben geboekt *\o/*
Begin mei gaan we naar Zakynthos. We zitten in Akrotiri, Tsilivi. Hopelijk is het weer om lekker van de zon te genieten, trui of jasje savonds is niet erg.
Heel benieuwd of jullie nog tips, tricks of hotspots hebben!



Oh mochten jullie tips hebben voor restaurant rondom Tsilivi, Zakynthos stad of Agrassi hoor ik dat graag!


Mijn persoonlijke favorieten:
Botanic Garden - Tsilivi
Echt heerlijk eten, net iets duurder / meer culinair, maar absoluut het geld waard.

M-Eating - Tsilivi
Heerlijk eten en super vriendelijk personeel

Peppermint - Argassi
<3

Voor een avond dineren direct aan het strand in Laganas met onder andere heerlijke verse vis:
Seaside. Super tof personeel, prachtige locatie en heerlijk eten.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:10

Ik zou voor 16 dagen in Nederland zijn omdat ik weer tante word. Gister toch maar mijn ticket omgeboekt en nu ga ik morgen alweer terug naar Athene. Daarna moet ik dan thuis twee weken in quarantaine. Ik durfde het niet meer aan om pas zondag terug te vliegen, ze nemen steeds strengere maatregelen in Griekenland, dadelijk laten ze helemaal geen vluchten meer toe..

Ben heel benieuwd hoe het seizoen eruit gaat zien. Wat een klap gaat dit worden voor de economie. Wij zouden op 15 april de eerste gasten ontvangen, dit wordt op z’n vroegst pas Mei als de ban is opgeheven. Er zijn zoooo veel mensen afhankelijk van het toerisme. :(

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:05

Ik ben nu op bijna de helft van mijn thuis quarantaine. Nu dus daarna alsnog complete lockdown. En lees net dat Corendon alle vakanties t/m 1 juni heeft geannuleerd.
Drama ;(

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 18:22

Ja ik ben lokaal in dienst bij het agentschap maar werk voor Corendon inderdaad. Vind het vooral verschrikkelijk voor het eiland en alle Grieken die het al heel moeilijk hebben.
Mijn man en schoonfamilie hebben een restaurant in het seizoen, ook heel veel onzekerheid nu...

Ik denk inderdaad dat je er helaas wel vanuit kan gaan dat Mei nog niks door zal gaan....

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-20 13:13

De meeste Grieken die alleen 5-6 maanden in de zomer werk hebben krijgen in de winter voor 3 of 5 maanden een uitkering. De overheid heeft vorige week besloten dat er 2 extra maanden uitkering wordt gegeven. Als het goed is eind deze maand de 1e, en volgende maand de 2e.
Deze uitkering is niet te vergelijken met de Nederlandse bedragen. Het stelt niet zo veel voor. Maar velen zijn afhankelijk van deze uitkering om bijvoorbeeld hun boodschappen van te kunnen betalen.

Ik ben zelf in verwachting en zou normaal gesproken alleen van april t/m juli werken. In het gunstigste geval kan ik nu alleen juni/juli werken, als dit al doorgaat... Daarbij weet mijn man dus ook nog niet of en wanneer het restaurant open kan gaan deze zomer. Dus dat betekent voor ons ook heel veel onzekerheid kwa inkomen helaas..

En met ons natuurlijk nog miljoenen mensen.
Wij hadden het er gister nog over hier thuis, dat stél de situatie is hier in Griekenland onder controle volgende maand. Maar in Europa nog niet, dan gaan ze natuurlijk nooit de OK geven voor het toeristenseizoen om te beginnen, want dan haal je als Griekenland/ de eilanden het virus meteen weer binnen.. ;(

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 19:14

Bedankt voor jullie felicitaties!

Morgen laatste dagje van mijn 14-daagse thuis quarantaine. Dan mag ik daarna iig weer naar de supermarkt als ik een sms’je stuur :')

Sinds vandaag laten ze ook geen vluchten meer toe vanuit Nederland. Zover ik weet tot nu toe t/m 15 April. Nu vloog Transavia sowieso al niet meer. Maar KLM ging nog wel elke dag dacht ik.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 18:35

De Sunweb vakanties waarbij gebruik wordt gemaakt van Transavia of EasyJet zijn wel al tot later in mei geannuleerd.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-20 13:51

De lockdown is inderdaad tot 27 April verlengd en tegen die tijd gaan ze weer verder kijken.
Het is nog redelijk vol te houden, maar het lijkt soms wel super onwerkelijk allemaal. Maar dat is natuurlijk voor iedereen, overal ter wereld zo.
Ik zou eigenlijk deze week beginnen met werken en de week erna zou het eerste vliegtuig met gasten komen.. :(

Ik denk eigenlijk dat je er vrijwel zeker van kunt zijn dat er zeker in Juni nog geen toerisme gaat zijn. Zeker niet als er in Nederland wordt gezegd dat eind Mei pas de grote piek gaat zijn kwa besmettingen, dan gaat Griekenland natuurlijk niet de grenzen opendoen voor toeristen uit NL (en andere landen uiteraard).

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:13

Dat is economisch zeker niet haalbaar. Er waren wat nieuwe regels over wat nieuwe vergoedingen etc gemaakt voor de Corona crisis, daar zal straks wel meteen in gesneden worden om dit te kunnen opvangen.

Laten we inderdaad hopen dat alles snel weer normaal wordt.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-20 16:12

En de stap van volledige lockdown t/m minstens 27 April, naar weer beginnen met toerisme in Juni is helaas wel erg groot.

Ik ben al blij als ik straks in Mei weer gewoon ‘normaal’ naar een vriendin kan, uiteraard met afstand...

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 12:49

Over hotels en open gaan etc is nog helemaal niks bekend. Er gaan veel geruchten rond maar er zijn absoluut nog geen officiële uitspraken gedaan.
Alleen dat de complete lockdown met nog een week is verlengd tot 4 mei nu.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 12:44

Alles wat je nu leest over toerisme in Griekenland etc zijn verwachtingen en voorspellingen, maar absoluut nog geen officiële mededelingen.
Er is een kans dat toerisme vanaf 1 Juli gaat starten, maar met allemaal voorwaarden en zeker niet uit elk land! En ik geloof niet dat ze toerisme vanuit NL meteen weer toestaan, door toch nog redelijk veel nieuwe besmettingen elke keer.

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 18:21

15 Juni gaan de grenzen open voor enkele landen. Niet voor Nederland. Dat wordt als het goed is na 1 Juli.

Ik ben benieuwd. Dan zou ik zelf nog een maandje kunnen werken, en kan het restaurant van mijn man in ieder geval nog voor 3 maanden open. *\o/*

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 21:49

Ik werk zelf voor Corendon. Dus inderdaad voornamelijk Nederlandse gasten.

Restaurant van mijn man zit direct aan het strand in Laganas. Voornamelijk Nederlandse gasten. Maar ook uit veel andere landen. Italianen, Engelsen etc.
Alles is gewoon heel mooi meegenomen nu. Zelfs al is het maar 3 maanden. :j

_Mel
Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 22:06

Nee geen flauw idee. Ik heb ook nog geen idee hoe ze het hier vorm willen gaan geven. Stap 1 is grenzen open.
Ze zullen er vast achter de schermen heel druk mee zijn om allerlei aanpassingen en regels te realiseren. Maar daar krijgen wij op bestemming nu nog niks van mee.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Albertina71, Butterfly, maras, Touchem en 132 bezoekers