Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 12:12

Ik zou verder kijken want er zijn heel veel leuke (zomer) baantjes in het buitenland, waarbij het net even knapper geregeld is als ik het zo lees..


Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-19 21:25

Waar ga je heen, in Mexico?

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 18:50

Wel het veilige/toeristische deel. Wij hebben ongeveer die route ook gedaan (ik en mijn moeder), voelde ons erg veilig overal. Wel heel vee; (corrupte) politie die je aanhoudt om niks, als je woordje spaans spreekt is het prima maar meeste komt wel goed. ADO bus is ook goed te doen! Eten is inderdaad heel goedkoop, en HEEL lekker. Eigenlijk hebben wij altijd echt heel goed gegeten (luxe restaurants) voor hele nette prijzen.

Vond Tulum niet zo, playa del carmen veeeel leuker. <3 Oh ik wil terug...

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:24

In Gambia word je als vrouw (als man ook wel) veel aangesproken door 'beachboys' die van alles met en van je willen. Je moet hier tegen kunnen, ik vind het niks..

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 07:16

Als je er niet van houdt, zou ik echt wegblijven van Gambia. Het is daar echt heel erg namelijk (meer dan bijvoorbeeld Turkije/Griekenland!), wil je op wild safari? Dan blijf je wel in Afrika..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 08:05

https://www.nrc.nl/nieuws/1996/02/03/in ... 7-a1145729
Artikel dateert van 1996 maar er is niks veranderd. Het sekstoerisme is alleen maar toegenomen en je wordt echt best heel erg lastig gevallen door diverse beach boys in Gambia.

edit: verstuurd voor tekst bij kon zetten. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:20

Winged schreef:
Ik ben met Shoestring naar Cuba geweest, is mij opzich goed bevallen, maar ja... Het is wel dat je vast zit aan een bepaald ritme. Zelfde met Jordanie afgelopen jaar.

Zelf twijfel ikof ik dit jaar alleen naar Mexico wil. Staat wel hoog op mijn lijstje, maar qua veiligheid weet ik het nog niet zeker. Als iemand tips heeft.. Graag!


Ik vond Mexico echt heel goed te doen! Ik was wel samen met mijn moeder, maar ook veel alleen op pad geweest en alleen in de taxi enz.
Een keer wilde we naar winkelcentrum X en taxi vertelde dat we beter niet daar heen konden gaan, ivm veiligheid. Nou oke.. maar we willen er graag heen! Hij stond erop ons naar iets anders te brengen, toen hebben we gevraagd of hij nog een leuk ander iets wist en hebben we een hele fijne middag gehad. Diezelfde avond was er een schietpartij in winkelcentrum X, dus of de taxi er van wist of niet, was er ons een hoop leed bespaard gebleven!

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-19 15:53

Wij zijn op Isla Mujeres geweest, dit is echt compleet veilig als alleen reizende. Daarnaast ook Cancun (vond ik het minste, erg 'resortig' en veel amerikanen) en Playa del Carmen, laatste vond ik echt geweldig. Wil echt ontzettend graag terug.

We zijn met de auto wezen rond touren naar Coba en Tulum, wel vrij touristisch allemaal maar voelde echt wel goed. Eerste dag even wennen aan de hoeveelheid politie eenheden met vol doorgeladen wapens op auto's, maar na 2 dagen heb je die niet meer door..
[ img ]

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 09:26

Let wel op, Mexico heeft echt een zeewier plaag. Vooral de kust rondom Tulum, PDC, Puerto Morelos ect.
Voor ons een reden om dit jaar nu ff niet meer te gaan. Qua weer is het het jaar rond beetje even warm, misschien 's zomers iets meer regen.

https://www.facebook.com/Somos-Playa-de ... nf&__xts__[0]=68.ARB3MvkgMJAr2nXw9ZM6OxoIu_GauD_EevCoG-QyLEtBT4aGeSCOXYSDmWoyhvFIifGRWzPxpjzq7XEt4StW_eOfluF8UeQgTV2RdMbIhouG8AVQdnBsoCE7jm8zYJHXf_Bj4c_dt_JfQl7oScfNoqUrJB2oncC4_ocssFCp_ilGQQ_oX8PvLROUgnghAX2dYArHyk1rGmOFSxul2OowkmhduktFyNeGN8mZMKRVOD44hT3754kbSxBuVl6mDNUYWi3_HoquoH2g2aRGBE0HQ1AHkg0ds_Lu3YavuR5PfBskq8DcUNmy-UdQOIbyhIEBOKvVbbRbP6H6IwcX7vkF0Y80fLFaQT7X0Po5FCArc3MYa0tGBJHWlX3eXVyf5oyM-NC37npZzCL2pyQSTRn0ljMSdYDDh7EydIoiFOoIjmSCPm-L1bG27Ae2PrR40LAiFAl1Cq3SlHbZpEgG0hOrJKeUkQRKrev3Gr1T9mGzB4N2W4_zFIYg80YzEl-TuP1xz_N_kaFuZqNIfPiUrLdo07N1GpEoSDG69nXvYBurgzPiyxzo12t8JmblTMEi9n_oXEicig-xTffQtA

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-19 10:33

Ja, toen wij er waren was het nog goed maar toen we vertrokken werd het al snel slechter. Het is voor toerisme echt funest, zo jammer! Maar bijv. Puerto Vallarta is ook heel mooi en geen zeewier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 10:21

Winged schreef:
Misschien heeft iemand hier een idee. Ik vlieg van Rome naar Cancun met een overstap op Mexico City. Moet ik dan in Mexico City al een visum halen of doe ik dat in Cancun?


Ik weet niet hoe lang je van plan bent te blijven, maar je hebt geen visum nodig op voorhand. Deze nieten ze ter plekke in je paspoort en die moet erin blijven. Je hoeft hier niks voor te doen :)

Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:43

Ik vind dat echt levensgevaarlijk.. Spanje is het gelukkig sowieso verboden. Zouden ze hier ook moeten invoeren!


Anoniem

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-19 15:28

Ik ben nu 2 weken terug uit Barcelona (alleen voor het eerst). Ik vond het heerlijk. <3
Alles op mijn eigen akkertje doen, tukje tussendoor, shoppen in de winkels die ik leuk vind en eten waar ik wil.
Op het terras heel snel aanspraak met Amerikaans stel van begin 50 wat op honeymoon was, tijdens de lunch in de tapasbar (waar ik normaal met familie/vrienden kom) ook snel aanspraak met een jong mixed-couple (zij chinees, hij argentijns).

Kan niet wachten om weer te gaan!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12, SentiBot en 75 bezoekers