Alleen op vakantie!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 15:50

ik volg, wou bijna vorigeweek vertrekken voor 8 dagen griekenland, was een last minut voor 139 euro, zat zo te twijfelen, wil wel alleen maar toch ook weer niet. Uiteindelijk besloten niet te gaan, als ik alleen ga sluit ik me toch liever aan bij een singlereis idee.
Prijs was wel erg aantrekkelijk :+


Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 20:23

Ik vertrek over 3 weken voor het eerst in mijn eentje richting Frankrijk, 10 dagen. Helemaal alleen ben ik niet, ga met een busreis, maar je weet natuurlijk nooit wie je tegen komt en of het daar mee klikt of niet.
Gebruik nooit vakantieveilingen, voor last minute vakanties wel vaak vakantie discounter, daar heb ik afgelopen jaren geboekt, en zit je meestal +-8 dagen op een mooi appartement inclusief vlucht en transfer voor 250-300 euro.
Helaas niet meer mogelijk om last minut te boeken ivm 2 banen waarbij ik moeilijk op korte termijn bij beide vrij kan krijgen. Scheelde wel een hoop geld :') Maar voor wie nog iets zoekt is dat zeker een aanrader

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 10:00

Ik ben net terug van mijn eerste vakantie alleen. Hele mooie ervaring geweest, veel nieuwe mensen ontmoet en het klikte zo goed dat we nu afgesproken hebben van de winter nog een trip te maken met zijn alle.
We hebben met zijn alle gesurft in Frankrijk en in de winter willen we dan gaan snowboarden.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-18 13:49

heeft iemand hier ervaring met alleen op vakantie gaan in het laagseizoen. Zou graag een zon vakantie boeken in November-December, maar vraag mij af of de hotels dan niet erg verlaten zijn, en veel restaurantjes, activiteiten misschien zelfs wel gesloten?. Voorkeur gaat uit naar de canarische eilanden omdat dat betaalbaar is en toch warm.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 12:13

Ik zit er aan te denken om hier heen te gaan, zal de eerste keer alleen op vakantie worden.. Ben alleen wel bang dat het erg eenzaam word, wil eigenlijk ook wel beetje mensen van mijn leeftijd ontmoeten, maar steden en hostels enzo trekken mij totaal niet.. En dit type reizen zal je dat probleem toch wel houden denk ik. Iemand die daar ervaring mee heeft?

https://www.vakantiediscounter.nl/gambi ... ecked=true

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 18:44

bobje26 schreef:
In Gambia word je als vrouw (als man ook wel) veel aangesproken door 'beachboys' die van alles met en van je willen. Je moet hier tegen kunnen, ik vind het niks..


Ik lees dit inderdaad ook wel terug in de recensies, hou daar zelf ook niet van, maar denk dat je dat overal wel een beetje tegen komt.
2 jaar terug in turkije geweest en hier was het ook echt verschrikkelijk..
Griekenland ook, wel iets minder, vooral bij restaurants.
Nadeel is dat ik wel echt naar een warm land wil met veel natuur en dieren, safari doen en zo en op redelijke vliegstand en betaalbaar.. Nog al wat eisen :')

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 20:22

maar dat artikel gaat juist over mensen die daar naar toe gaan voor seks, ik ben aseksueel dus zou ze sowieso afwijzen :')



Sheran schreef:
Ik heb in zowel Turkije als Griekenland niks gemerkt. Misschien was ik op de verkeerde plaatsen? Wat wordt er precies bedoeld?

mensen in dat land die je aanspreken om geld aan je te verdienen. Ofwel door je in hun winkel te lokken, op straat dingen verkopen, aansmeren, of ze willen je gids zijn bijvoorbeeld, of in t ergste geval dus zelfs voor seks. Ze zijn vaak heel opdringerig. Je kan ze prima afwijzen, maar het is wel heel irritant.


Maar ik ben bang dat dit soort dingen in alle landen zijn. Afgelopen zomer naar parijs geweest, ben na 3 dagen weer naar huis gegaan, het gehalte criminaliteit en straatverkopers is daar echt bizar, nu zijn we daar ook echt aangevallen door een groep straatverkopers, en ze renden achter je aan, dus ben daar wel heel angstig van geworden. Maar als dat al in parijs is.. Europa.. Waar ben je dan nog wel veilig denk ik dan.
En wil toch wel een keer ergens heen :P Moet gewoon een grote brede vriend zoeken geloof ik :+

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-19 21:39

MarcoBorsato schreef:
Ga naar Londen! CCTV camera's op straat en hoewel er overal iets kan gebeuren is Londen en de Londense mentaliteit heel fijn.


Daar ben ik al eens geweest, wel veilig volgensmij inderdaad, nergens last van gehad in ieder geval.
Maar ik ben vooral op zoek naar natuur en als het lukt wilde dieren, safari park bezoeken of iets dergelijks.
Heb helemaal niks met steden en grote menigte mensen.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-19 11:42

Het gaat mij niet zo zeer om echt een safari tour door een park hoor, al is dat wel gaaf natuurlijk, maar dat zou ik dan een keer echt goed willen doen met een groepsreis voor 2/3 weken bijvoorbeeld, maar daar is nu even geen budget voor. het is meer dat de natuur/cultuur/dieren in Gambia al heel anders is dan in europa. Verder kan je er (volgensmij) hele mooie excursies doen als ik het zo lees. En het is heel betaalbaar, niet geheel onbelangrijk :+

Zwitserland vind ik interessant, maar ben voor de vakantie in het voorjaar/najaar wel echt opzoek naar minimal 25+ graden zegmaar, en ben 2 maandjes terug ook al naar oostenrijk geweest.

Schotland/Ierland/engeland allemaal al gehad :+
Evenals Turkije/griekenland/portugal. Spanje niet, maar dat is denk ik een beetje meer van het zelfde? En ook niet bepaald warm rond April/Mei - Oktober/November. Ik zoek het meer de andere kant op Azie/Afrika. Zit ook nog te denken aan de kustlijn van Marokko, agadir bijvoorbeeld, dat spreek mij ook wel aan, kan je mooi surfen en is ook wel betaalbaar. Zo veel keuzes :')

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 12:31

Ik heb weer eens dikke vette pech, zou mee gaan met een groepsreis naar duitsland, denemarken, noorwegen eind volgende week, maar werd gebeld dat het niet door kon gaan..
3e gecancelde vakantie dit jaar, maar ik heb op werk wel weer de boel op stelten gezet om vrij te krijgen en ik wil niet weer net als vorige vakantie de hele week thuis zitten, heb inmiddels bijna geen uren meer namelijk en ik wil er toch echt nog wel graag even tussen uit eigenlijk.

Ik zit er dus aan te denken misschien toch maar ik mijn eentje te gaan, al zie ik dat eigenlijk helemaal niet zitten.. maar thuis is ook niks en het word tijd het in eigen handen te nemen, Jullie hebben vast nog wel goede tips :D

- plek waar je makkelijk contacten kan leggen, wil niet echt alleen alleen zijn, deel graag ervaringen.
- veilig, ben een klein blond meisje en best onzeker
- geen grote steden, parijs vorig jaar was een helemaal niks, voelde mij daar niet veilig door de massa en ben er zelfs beroofd, hou ook meer van natuur
- betaalbaar
- korte reisduur, heb 1 week vakantie, maar zat meer te denken aan 4 of 5 dagen om eens te kijken of het wat is alleen, reis dus het liefst ook niet te ver
- Grote voorkeur voor landen als noorwegen of ijsland bijvoorbeeld, altijd al eens willen zien :D

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 13:08

Het zijn inderdaad niet de goedkoopste landen, maar het spreekt mij gewoon heel erg aan, volgens mij zijn het ook hele veilige landen? Vraag mij alleen af of je er makkelijk aanspraak krijgt met andere mensen/reizigers. Sta ook zeker open voor andere plekken, maar dit heeft toch een klein streepje voor.

Ik ben niet zo zeer tegen steden, maar in Parijs voelde ik mij gewoon echt onveilig, veel verkopers op straat, je werd er gewoon door belaagd en achtervolgd, ben de 2e dag zelfs "aangevallen" door een groep buitenlandse vrouwen die ons beroofd hebben, heb schreeuwend op dat Louvre plein gestaan van angst.. Het was echt niet leuk en ik ben een beetje bang dat veel "grote bekende" steden zo zijn, misschien is het daardoor een vooroordeel, maar het weerhoud mij toch wel.. maar leuke kleine plaatstjes hou ik wel van hoor :j

De groepsreis duitsland, denemarken, noorwegen die ik geboekt had was 320 inclusief reis, excursies en half pension voor 5 dagen. dat vond ik zeer acceptabel, iets duurder kan ik ook nog wel hebben, heb nog wat spaargeld, maar het moet het wel waard zijn.
Ik ben nog nooit langer dan een week op vakantie geweest en al helemaal nooit alleen, dus meer dan een week hoeft voor mij ook niet, ik weet dat je dan maar weinig kan zien, maar wil gewoon eens wat van het land "proeven" en een beeld krijgen. Ben niet zo van de lange reizen, ga dan liever nog eens terug als het bevalt :j

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 15:39

@gaucho responsible travel zal ik eens naar kijken, Toscane klinkt ook leuk!

@Thats_me Ik beschik over een auto. Ardennen ben ik echter al 2x geweest en hoeft van mij niet nog een keer, maar wel bedankt voor het meedenken

@MaiNat Grappig dat je dat zegt, ik had ik dus geboekt bij Effeweg en die hebben gecanceld, :Y) had vrij geregeld en alles, reis stond op beschikbaar dus geboekt, bevestiging van reservering binnen, maar werd een paar dagen later gebeld dat ze een fout gemaakt hadden en geen hutten/slaapplaats meer hadden, overboekt dus.. Was behoorlijk boos eerlijk gezegd, dan kan je de reis toch niet op beschikbaar zetten.. Het is voor mij heel moeilijk om vrij te regelen van werk omdat we een heel klein team hebben en er dus altijd inval geregeld moet worden, dat moeten wij zelf doen, dus had allemaal collega's ingeschakeld zelfs van de hoofdvestiging iemand die mijn weekenddienst over kon nemen, dagen geruild en geregeld, had het eindelijk voor elkaar en ontzettend op verheugd en dan krijg je dus dit.. Ik weet niet of ik daar nog bij wil boeken nu, kan het misschien maar beter allemaal zelf regelen, niet de eerste keer dat dit mis gaat, begin dit jaar ook al omdat ze een foutje hadden gemaakt met het vervoer waarbij ik niet meer mee kon, maar ook alles al geregeld, geboekt betaald etc, ja excuses zeggen ze dan... Daar kan ik dus helemaal niks mee natuurlijk, mijn vakantiedagen zijn gewoon pleite namelijk, dit was bij een andere organisatie overigens, was van vakantiediscounter/TUI maar ben er wel goed klaar mee ondertussen -O-

Ik denk inderdaad dat ik voor een hostel ga, dat houd het low budget en zo kom je makkelijker in contact met andere mensen.
Even van alles los opgezocht, vliegticket retour heb je in mijn periode voor 150-200 euro, hostel 100-150 euro. Mijn grootste zorg is dan toch wel, hoe kom ik van het vliegveld naar mijn hostel :') is het openbaar vervoer daar een beetje goed en duidelijk in Noorwegen? Of toch beter een auto huren?


Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 19:43

MaiNat schreef:
@Faelynn Jeetje wat naar! Heb zelf bij Peter Langhout ook vaak meegemaakt, maar kwamen ze met een andere reis als optie. Bolderman heeft vertrekgarantie en daarbij gelukkig nog nooit meegemaakt!


Deze had inderdaad ook vertrek garantie, maar zat dus gewoon al volgeboekt en dat waren ze vergeten op de site aan te passen, ze kwamen ook niet met andere opties helaas.

Vind op de bonnefooi gaan rondrijden en hotels pakken nog iets te spannend, ben nog nooit alleen weg geweest en heb nog nooit rond gereisd, altijd georganiseerde reizen op een plek, dus wil dan wel van te voren alles boeken, veel te bang dat ik anders niks kan vinden of verdwaal en in paniek raak :+

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 20:24

Dreamy schreef:
En nu, ruim 3 jaar na het maken van dit topic, heb ik een reis naar Thailand voor 30 dagen gepland in m’n uppie! Gisteren alles kunnen regelen vanuit werk, in de avond de tickets geboekt en op 28 januari stap ik in het vliegtuig!
Nu even anderhalf maandje voorbereiden, wil zo minimalistisch mogelijk :D
Wil alleen de eerste 2 nachten nog even vastleggen, vanaf daar zien hoe en wat!


Gaaf, ik heb deze keuze ook gemaakt een maand geleden, ga alleen iets korter.
Heb mij aangemeld op Facebook op de tips thailand reisgroep, kan je echt hele fijne informatie vandaan halen!
Ik heb sowieso Khao sok nationaal park hoog op mijn lijstje staan betreft natuur en jungle tocht en wil ergens halverwege mijn reis naar koh phangan voor de half moon party, Ik vertrek 11 Januari

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-19 21:25

Citaat:
Khao Sok staat ook hoog op mijn lijstje :j
Misschien kunnen we wel ergens meeten :D


Dat zou leuk zijn, maar gaan we net niet redden, ik kom de 25ste weer terug, heb maar 15 dagen in Thailand.
Komt omdat ik 31 januari al een wintersport op de planning had, dus moet daarvoor weer terug zijn, ook geen straf op zich :D

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Re: Alleen op vakantie!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 15:19

Mijn eerste solo reis zit er op, 2 weken Thailand, alleen een vliegticket geboekt en verder alles ter plekke geregeld.
Wat een avontuur, zo veel nieuwe mensen ontmoet, ben maar weinig alleen geweest, behalve bij bewuste keuze, zelfs een keer alleen uit eten geweest, echt heerlijk, niet verwacht dat dat zo goed zou bevallen, absoluut voor herhaling vatbaar!
Iedereen die twijfelt, niet twijfelen, gewoon gaan!

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 17:48

Citaat:
Tof om te lezen! Ben erg benieuwd wat je zoal hebt gezien :D wil je wat delen? En heb je tips & tricks voor mij wbt Thailand?


Ja tuurlijk!
Thailand op zich is heel makkelijk om in rond te reizen, betreft vervoer etc is alles heel goed geregeld en op vrijwel elke plaats waar je verblijft kunnen ze je goed helpen, ik heb zowel hostels als een resort gehad.
Download de app van booking, en regel je verblijven ter plekke, zo ben je vrij om te wijzigen van locatie of met andere mee te reizen, is allemaal ontzettend makkelijk geregeld.

Wel moet je goed opletten met dat ze je niet oplichten, ga je met taxi of iets dergelijks zorg dan bijvoorbeeld dat ze op de meter rijden, huur je een scooter of iets dergelijks, zorg dat je een bonnetje krijgt dat je betaald hebt, ze zijn heel slim en laten je anders zo nog een keer betalen (ja dat is mij dus gebeurd, dat doe je maar 1 keer :') ) Lokale mensen zijn over het algemeen heel vriendelijk en behulpzaam, de grotere toeristische plekken zijn ook mensen die vooral graag geld van de toeristen willen zien, die proberen op straat dingen aan je te verkopen voor veel te hoge prijzen, let dus goed op waar je je tripjes boekt etc en zorg dat je van te voren goede afspraken maakt.

Ik had maar 2 weken dus heb een redelijk basic route gedaan, wou niet te veel onderweg zijn, ben uiteraard gestart in bangkok, toen door naar chiang mai, van daar uit vliegtuig naar het zuiden genomen, 1 eiland gepakt koh phangan en en nationaal pak khao sok bezocht, als je van natuur houd, dan is khao sok zeker een aanrader!

Weet niet of je verder specifieke vragen hebt?


[ img ]

[ img ]



[ img ]

[ img ]

[ img ]




Fitzroy schreef:
Super Faelynn! Mag ik vragen hoe oud jij bent? Ik kan me voorstellen dat het voor een twintiger of dertiger toch anders is dan wanneer je ouder bent.


ik ben 22, maar ook in hostels en dergelijke komen gerust mensen die wat ouder zijn hoor, het hangt heel erg af van welk hostel je kiest, ik ben ook geen party ganger en koos vooral plekken waar ze gewoon een gezellige gezamenlijke ruimte en bar hadden en waar een goede sfeer is, rustig muziekje etc. Hier kan je altijd wel een praatje maken met iemand van jong tot oud.
Betreft slapen hebben veel hostels ook privé ruimtes als je daar de voorkeur aan geeft, of zalen met bedden waar een gordijn voor zit bijvoorbeeld zodat je toch je stukje privacy hebt, ik merkte dat ik dit wel heel fijn vond, toch mensen kunnen ontmoeten, maar niet op grote massale zalen waar je amper kan slapen.
Ook een resort gehad, fijn betreft slapen, maar uiteraard een stuk prijziger en daar merkte ik wel dat ik niet echt mensen kon ontmoetten, toch veel families en koppels die daar voor kiezen.

Faelynn
Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 09:08

Dreamy schreef:
Bedankt voor je uitleg! Mooie foto’s ook <3
Ik ben ook van plan vooral de natuur in te gaan, Khao Sok staat daarom dan ook zeker op m’n lijstje. Heb je daar ook de overnachting gedaan?


heb inderdaad de overnight lake tour gedaan, erg mooi!


[ img ]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ChanelR, gaucho, Googlebot, mvdende en 71 bezoekers