4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 06:59

Hier ook iemand die verliefd is geworden op een zweedse jongen, en ehhh ohja ook wel op ‘t land :D de kou is inderdaad heeeel anders. Zou zelf niet té veel spullen in NL kopen, je weet pas hier wat je nodig hebt en hoe koud je het echt gaat krijgen.

Tot -10 kan je prima rijden in je ‘normale’ kleding, word het kouder dan doe ik een ski broek aan en dikke werk handschoenen. Wat ik heel graag nog zou willen is zo’n hele lange jas die je om je bovenbenen vast kunt knopen, want ik word vaak stijf vd kou in m’n bovenbenen na een lange rit :j Het moeilijkste is niet de kou, maar het gebrek aan zonlicht!

Lycka till & veel plezier!



Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 17:31


Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:13

Inderdaad, ik zit nu na 1.5 jaar nog steeds op taalschool en begin nu pas een beetje comfortabel zweeds te spreken. Ligt natuurlijk ook aan je omgeving, ik woon in een studentenstad waar bijna de helft van de inwoners niet-zweeds is :+

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 09:53

Bij sfi word je gewoon ingedeeld op je niveau (als in je eigen denk-mogelijkheid) dus in mijn eerste les werd er gewoon van me verwacht dat ik me al in het zweeds voor kon stellen. Als jij ze verteld dat je uit europa komt en een diploma hebt zullen ze je nooit indelen bij de syriers die eerst het latijnse alfabet moeten leren. Ik volg nu een distans kurs (SAS grund = middelbaar schoolniveau) maar ik ga nu amper vooruit, dus les in de schoolbanken en écht dagelijks de taal horen en de opdrachten doen helpt echt heel veel. Ook dacht ik altijd dat mijn (pakistaanse) vriend vloeiend zweeds sprak, maar nu ik zelf de taal leer mag ik hem regelmatig corrigeren, hij is dus qua grammar etc helemaal niet zo vloeiend als ik dacht :+

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:46

Ohhhh al lekker herfst bij jullie! Hier in Stkhlm begint 't net een beetje door te komen. Echt genieten zeg <3

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-20 14:31

Ik weet niet hoe het in het noorden zit, maar vind dat hier in het midden vh land het vaak niet echt 'doorwintert' tot in het nieuwe jaar, vaak veel sneeuw en kou in januari februari en soms zelfs nog in maart hier :j

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: 4 Maanden werken in Zweeds Lapland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:10

Ja het verschil tussen -10 en -20 voel je heel goed! -10 is opzich prima te doen, bij -20 bevriest het vocht in je neus dus dan is het echt niet zo prettig meer om buiten te zijn :+


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Albertina71, Amparo, Antonius, Babootje, ellen05, Maanon_, Nanu, Nathalie18x, secricible, Sneeuwmaan en 85 bezoekers