Ierland 2019

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 08:44

Wat een leuk topic! Ik ga dit jaar in September met mijn vader een roadtrip doen van Belgie naar Calais, de boot op naar Engeland en dan zo naar Ierland om daar twee weken rond te trekken.
Is er hier misschien iemand die ervaring heeft met daar ter plaatse je slaapplaatsen te boeken (hotel, hostel, of bnb, ect...) We zouden willen proberen onder de baan te kijken wat er in de buurt is om te overnachten elke avond, eventueel een tentje meenemen mochten we niets meer vinden zodat we aan plaatselijke boeren kunnen vragen of we een nachtje op hun weides mogen kamperen (Welliswaar met de leave no trace policy)


AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 12:48

Hoe zit het eigenlijk met de tol wegen in Ierland? Ik las ergens dat er soms camera's staan die je auto lezen en dan moet je een bedrag betalen ten laatste de dag erna? Iemand enig advies hierover voor Ierland leeks?

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 14:19

maaikemuis schreef:
Ailill schreef:
Noord Ierland heeft geen tolwegen, in de Republiek Ierland wel. Vaak werken ze met hefbomen, daar moet je dan direct bij het tolhuisje betalen. Uitzondering: M50 (ringweg rondom Dublin), daar werken ze inderdaad met een foto-systeem. Belangrijk is dat je de tol, uiterlijk, de volgende dag voor 20:00 uur betaald. Dit kan bij de aangegeven Payzone-punten, via LoCall (1890 501050) of online (https://www.eflow.ie/).

Ook is het niet heel slim om met een Nederlands kenteken door Noord Ierland te gaan rijden, bewoners willen nog weleens denken dat het om Britse auto's gaat en kunnen je auto bekogelen, al komt dit niet vaak voor, toch hoor ik (zeker de laatste tijd) meer verhalen (Brexit).


Ik vraag bij de rental company altijd expliciet om noord-Ierse kentekens, die zijn anders dan de Engelse (andere combinaties), want ze komen beide voor. Maar met een Engels kenteken ga ik niet parkeren in Falls in Belfast, dan kan ik er maar kort van genieten.


Bedankt voor de tips! En een Belgische nummerplaat :') of bekogelen ze die ook?
Want ik en mijn vader gaan vanuit Belgiƫ met onze eigen auto gaan, door engeland zo over naar Ierland, daar heel noord Ierland afrijden en dan terug richting Dublin om zo over te steken naar Liverpool en nog een stukje Wales te gaan bezoeken. momenteel staat onze teller op zo een +- 200 km per dag rijden, sommige een beetje minder (160) en tussendoor rustig van de omgeving genieten.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 13:33

Hoe zit het daar trouwens met de ferry's?
Ik was eens aan het kijken om een ferry van fishguard naar Dublin te nemen, of zouden jullie iets anders aanraden?

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 12:31

Hey allemaal, hier even wat leven in proberen krijgen terug, wij vertrekken zaterdag naar Ierland voor de eerste keer, we gaan een groot deel van de kust doen in Noord Ierland met de auto rondtrekken en hebben maar enekel boekingen op voorhand vastgelegd, ivm de ferry's die laat toekomen maar verder gaan we boeken onderweg of vragen aan de locals.

Dit is onze route al per dag voorlopig, maar we weten nog niet hoe we verder gaan,
of nog naar Galway en dan pas naar Rosslare of vanuit Ballysadare terug naar Rosslare.

https://go.sygic.com/travel/trip?id=5cc5d0a5376e8

Iemand nog tips op de route die we tot nu toe hebben of wat nog de moeite is als we terug naar beneden trekken richting de ferry?


AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:40

Bedankt voor de tips Maaikemuis, die tour in Derry lijkt wel interessant, die ga ik noteren!
Belfast was ons aangeraden om geen hele dag te verblijven maar een halve en dan errond nog wat locaties te bezoeken. Het word zowiezo een Game of Thrones film locaties vakantie ook wat aangezien beiden ik en mijn vader fan zijn dus in Noord Ierland gaan we daar wel wat zoeken.

Ik heb de route ondertussen nog wat aangepast dus van Sligo zouden we direct naar Galway rijden, is dat wat te doen qua banen of zitten er zoals in schotland veel kronkels in en is de aangeduide snelheid niet te rijden of valt dat wel mee?

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Ierland 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 16:28

Weet iemand of je onder de baan vaak tankstations tegenkomt? De hele route is ondertussen gepland en nog eens nagekeken en max zouden we op enkele dagen 180 km afleggen tussen locaties, denken jullie dat dat haalbaar moet zijn?


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, CairnTerrier, Corien_, Indy_Mouse_9, Kimmie235, lovelance, maaikemuis, manonutjuh, Mondy, NinaCharlie, Piekosjj, secricible, Thats_Me, Yipee en 71 bezoekers