Met baby voor het eerst op vakantie

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Met baby voor het eerst op vakantie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-08-19 13:27

Hoi!
Wij zijn de trotse ouders van een pasgeboren meisje, net geboren op 2 juli.
Nu willen we misschien nog even en paar dagen weg net voor de herfstvakantie; een weekend of midweek.
Ik denk dat we ergens naar Drenthe gaan, lekker dichtbij huis, vooral omdat het onze eerste (mini)vakantie is met baby , en niet te lang in de auto willen zitten.
Heeft iemand nog tips?
We houden van wandelen, dus middenin de bossen zou heel erg leuk zijn, en dat er van alles is voor de baby in het huisje(qua slapen/verzorging e.d), en dan jullie ervaringen, ben ik erg benieuwd naar.

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....


Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-19 15:21

Onze baby is nu pas 6 weken oud(jong :D ) dus zal ze zelf niet zoveel van de omgeving gaan zien.
Geloof dat ze nu pas 20 tot 30 cm voor zich uit kan zien :D
Ik denk niet dat we gaan zwemmen, want ze heeft pas 2 vaccinaties gehad en krijgt binnenkort de volgende, dus zwemmen doen we toch nog niet(en lijkt me ook een beetje eng, want ik heb het zelf nog nooit gedaan, zwemmen met een baby, en denk dat we daarvoor eerst eens naar een zwembad hier in de buurt gaan, waar je met je baby kan zwemmen, met begeleiding).
Het gaat om de omgeving puur voor ons zelf; om lekker met de kinderwagen door het bos te gaan wandelen, en eekhoorntjes te gaan spotten; vooral leuk als ze om het vakantiehuisje heen lopen :j
En misschien een fiets huren,met een fietskar erachter met zo'n babyschelp erin voor de baby.

M'n vriend wou ook wel naar de Veluwe, en dat is maar 1,5 uur rijden met de auto vanaf ons huis, dat valt nog mee, qua afstand.
Is er iemand bekend met het vakantiepark in Eerbeek; ook van landal Greenparks: Coldenhove?
We zijn er jaren geleden wel eens geweest met z'n 2en, en dat beviel ons prima, en nu las ik net dat ze daar ook een babybungalow hebben, lijkt me ook wel leuk!

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-19 12:34

Keet schreef:
Wij zijn met de kleine lekker naar Duitsland gegaan :) kinderwagen thuis gelaten en drager en draagdoek mee.
Babies zijn heerlijk flexibel over het algemeen (disclaimer: uitzondering daar gelaten)


We gaan volgend jaar naar Duitsland (daar gingen mijn ouders ook met mij heen, toen ik nog een baby was, tot peuter aan toe).

Ik denk dat we naar Coldenhove gaan, omdat we daar best bekend zijn(zijn er 2x geweest).
On ze baby is erg gemakkelijk, alleen tijden ons avondeten, zo tussen 6 en 8 uur , is ze vaak wat huilerig, maar voor de rest super makkelijk!

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 09:35

Wij hebben inmiddels onze vakantie geboekt bij Coldenhove, in Eerbeek, voor 1 week *\o/*
We gaan binnenkort even achter een draagzak aan, lijkt me erg handig inderdaad!
Hebben er zin in, voor het eerst met onze kleine meid op vakantie <3

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....


Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-09-19 13:31

DiantaM schreef:
Durante schreef:
Wij hebben inmiddels onze vakantie geboekt bij Coldenhove, in Eerbeek, voor 1 week *\o/*
We gaan binnenkort even achter een draagzak aan, lijkt me erg handig inderdaad!
Hebben er zin in, voor het eerst met onze kleine meid op vakantie <3

Leuk!! Je kunt eventueel ook een draagzak voor een paar euro huren als je niet zeker weet of je hem buiten de vakanties gaat gebruiken.


Aha, dat is handig om te weten!

Ik weet dat je op het park fietsen kunt huren, maar zijn er ook fietskarren te huur, waar je een baby in kan doen, of misschien ergens in het dorp?
We gaan sowieso niet hele dagen fietsen, want ik ben nog herstellende van een keizersnede, maar een uurtje of 1,5 per dag ofzo lukt denk ik al wel...

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-09-19 14:01

Het was ook niet de bedoeling dat we onze baby in een draagzak meenemen op de fiets, dat lijkt me best eng.
De draagzak is alleen voor een klein stukje wandelen,of even voor het winkelen, maar voor de iets langere wandelingen doen we haar mooi in de wandelwagen.

Maar je hebt toch ook van die babyschelpen voor in de fietskar?

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....

Durante
Berichten: 3251
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-09-19 12:13

Ik zie mezelf (nu nog)niet fietsen met een bakfiets, vanwege bijkomen van een keizersnede met complicaties, dus moet echt nog rustig aan doen nu, en onze baby(van 3 maanden oud als we met vakantie gaan) kan waarschijnlijk nog niet in zo'n bakfiets, in de maxicosi?
Mochten we gaan fietsen , dan is het eerst even uitproberen, en zal het niet langer zijn dan een half uur/uur,maar lukt dat niet, dan houden we het gewoon op lekker wandelen met de wandelwagen ;)
(mijn conditie is helemaal weg,vanwege het bijna niks doen tijdens de zwangerschap, omdat ik steeds zo vreselijk moe en misselijk was)
(Maar ik wil binnenkort voor hier bij huis wel een fietskar gaan aanschaffen, als ze even wat ouder is, daarom; tips zijn wel handig :D )

We zullen jullie nooit vergeten,Nora&Durante....

Profiel is in onderhoud.....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, DDD3, Johnie, Susan88 en 68 bezoekers