Auto huren in Spanje?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:32

In Alicante heb ik meermaals goede ervaringen met Goldcar Click-n-Go. Dan zitten alle verzekeringen erbij inclusief geen eigen risico en je krijgt via de app een berichtje op welk parkeervak je auto staat. Je kunt hem via de app openen en in het handschoenenvak ligt de sleutel. Inleveren omgekeerde procedure. Erg makkelijk en erg goed!

Verder heb ik eveneens goede ervaringen met Sunny Cars in combinatie met Hertz. Ook met het uitgebreidste verzekeringspakket en afhalen in de garage ipv bij de balie.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:24

Sodera schreef:
Sunny cars was prima en goed betaalbaar!
Houd er alleen rekening mee dat bij de verhuurbalie je nog wel een borg moet betalen, met een credit card.
Ook als je schade hebt: je moet het zelf voorschieten en krijgt het dan van Sunnycars weer terug.

Als je premium gold boekt hoeft dat niet.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:26

MoniqueT schreef:
Vermijd Goldcar, die flikken je altijd wat.

Niet mee eens. Ik heb die nu al 'n paar keer gehad met hun 'click-n-go' waar alles inbegrepen is en dat verloopt vlekkeloos.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:38

MoniqueT schreef:
Geluk gehad misschien, ik ken schrijnende verhalen uit eerste hand.

Gaat altijd over mensen die niet optimaal verzekerd zijn al die slechte reviews. Bij click-n-go is er ook geen sprake van eigen risico dus zullen ze een eventueel klein krasje of steenslagje bij een volgende niet volledig verzekerde klant proberen te verhalen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:57

MoniqueT schreef:
En dus smeren ze die een schade aan die ze niet zelf hebben veroorzaakt.

Daarom moet je je gewoon goed verzekeren. Ik neem in elk geval nooit het risico onderverzekerd te zijn. Je hoort teveel slechte ervaringen en dan kun je beter een paar tientjes meer uitgeven, dan weet je tenminste dat je geen gezeik krijgt na afloop.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:41

Fitzroy schreef:
Wij hadden Goldcar in Faro, maar ik vind ze inderdaad ontzettend agressief qua benadering. Je moest echt voet bij stuk houden dat je goed verzekerd was. Maar verder geen gekke dingen met afhalen en terugbrengen.

Met hun click-n-go (alle verzekeringen inbegrepen) heb je geen enkel contact met medewerkers, je krijgt via de app je huurauto, nummerbord en parkeerplaats door en opent 'm met de app. Omgeveerde procedure als je 'm inlevert. Erg makkelijk!

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:31

moonsparkle schreef:
Vindt sunnycars ook wel een stuk duurder dan andere die ik vindt, ik twijfel zelf ook. Had in griekenland via het hotel geboekt dat scheelde echt veel geld.

Was je toen wel optimaal verzekerd zonder eigen risico? Daar zit het meeste prijsverschil in. En daar kunnen ze je het hardst mee naaien.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:59

ikkeniet schreef:
Ik boek voortaan altijd bij Sunnycars.
Alles in Nederland volledig geregeld, inclusief volledig afkoop eigen risico.
Neem de kleinste auto, bij Thrifty, wat op Mallorca bij Hertz ophalen is.
Dus ook een Hertzauto is.
Heb voor mij en mijn zoon geen grote auto nodig.
Wordt niet gevraagd om extra verzekeringen erbij te nemen.
Wel of ik een upgrade wou hebben. Meteen nee op gezegd, en er werd verder niet meer gevraagd.
Bij elke autoverhuurder moet je borg staan met je creditcard, dus ook bij Sunnycars.

Heb een keer eerder goedkoop, een auto gehuurd op Mallorca, vanuit Nederland.
Bleek er in de kleine lettertjes te staan dat we nog verplicht
een extra verzekering moesten afnemen van € 155 moesten betalen.
Mijn vriendin die vaker moet reizen en dan auto's moet huren, boekt al tijden bij Sunnycars
en heeft nooit problemen.

Op Mallorca heb ik ook via Sunnycars bij Hertz gehuurd. Maar dan wel 'n Mini Cooper countryman automaat. Dat rijdt toch echt 'n stuk aangenamer op al die bergweggetjes. Ooit één keer de fout gemaakt een auto met te weinig vermogen te huren omdat dat een paardrijvakantie was, maar wist niet dat ik om bij die ranch te komen telkens een stijle helling op moest en die auto trok dat bijna niet.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:24

Mews schreef:
Vraag voor Canarische eilanden, La Palma: Wat voor soort huurauto is aan te raden? Is een VW up of vergelijkbaar voldoende, of beter voor een wat groter model met meer vermogen gaan? Ervaringen?

Ik zou in bergachtig gebied altijd voor een zwaarder model gaan en liefst ook automaat. Dat rijdt het meest relaxt in steile haarspeldbochten.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:09

Palmera schreef:
Nee. Zelf schakelen gaat beter en vlotter in bergen.

Daarnaast: laten we het niet zo overdrijven. La Palma is het steilste eiland ter wereld. Maar de wegen zijn normaal geasfalteerd. Er zijn geen obstakels. Ook met die C1 rij je gewoon een berg op.

Wil je offroad? Wil je over gesteente en mulzand bijna vertikaal de berg op? Dan veranderd het verhaal. Maar bij normaal weggebruik hoeft er niet zo dramatisch te worden gedaan.

Ik had ergens in Spanje ook een keer een simpel autootje gehuurd omdat ik daar niet van plan was grote afstanden te rijden, maar de berg naar de accommodatie was behoorlijk stijl en die auto trok het niet echt lekker. Voor mij is comfort en prestatie dus wel belangrijk. Zal best dat sommige mensen prima kunnen schakelen en ondertussen scherpe bochten sturen, maar ik moet na 1000 km dan toch echt naar 'n fysio en met 'n automaat heb ik dat niet nodig.


elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:58

Palmera schreef:
Je moet ook kort voor die bocht al teruggeschakeld hebben. Daar niet in de bocht pas mee beginnen.
En dan rij je vloeiend zonder haperen zo'n bocht door.

I.p.v dat gestotter met automaten. Die overigens niet voor niks nauwelijks te koop/huur zijn hier. Dat zal vast wel zijn redenen hebben.

Uiteraard schakel ik voor de bocht, maar vlak na de bocht moet je al weer opschakelen en dat hele ritueel tig keer achter elkaar.
Ik heb nog nooit een automaat gereden die stottert. In Amerika ook duizenden km's in bergachtig gebied mee gereden. Heerlijke relaxte auto's. Jammer dat ze nog zo duur zijn hier.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler, Jacquelinee_, Plonspony, spookyskippy en 58 bezoekers