Auto huren in Spanje?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:33

Die horrorverhalen zijn gewoon niet juist meer. Ook spanje heeft tegenwoordig gewoon wetten.
Wetten om te voorkomen dat inwoners van het land ongelukken krijgen met mensen die de weg niet kennen, middenin bochten remmen, net voorbij het hoogste punt van de heuvel op de rijbaan parkeren, op een 70km weg stoppen en vol gas achteruit gaan, op een voorrangskruispunt tóch nog even voor willen duiken en met 30km/h over de snelweg gaan.

Echt waar, spanje heeft geleerd, huurauto's zijn bij wet goed verzekerd, zodat de eigen inwoners nog eens wat uitgekeerd krijgrn bij al dat geblunder. ;)
En je betaald gewoon voor wat je wilt huren.
Let bij in ontvangst nemen op eventuele deukjes/krasjes, maal daar dan direct melding en foto's van en klaar.


Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:09

poes schreef:
Palmera: er is nog een verschil tussen derdepartijverzekering (wettelijk verplicht) en het afkopen van het eigen risico bij schade en diefstal: niet wettelijk verplicht, klant kiest zijn risico: van de volledige waarde van de auto (!!!) tot 0.

En wat is daar mis mee? Dan calculeer je zelf het risico in, aan de hand van je rijervaring en de streek waar je heen gaat.
Ik zou bijvoorbeeld bij een huurauto in Madrid het eigen risico afkopen of kijken naar ern verhuurder die alles 100% inclusief heeft, en dus duurder is. Dat zou ik in amsterdam trouwens ook doen.

Maar dit crimimaliteitsvrije prutseiland, nee hoor, ik gok wel. En betaal minder.
Heeft nog steeds niets met de verhuurder te maken.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 15:19

poes schreef:
Je bracht het alsof de dekkingen voor eigen risico wettelijk geregeld waren (of zo las ik het haha) en dat is niet zo.

Nee. TS had het in de OP over horrorverhalen. Ik weet dat er heel veel horrorverhalen niet meer van toepassing zijn, omdat er tegenwoordig wetten en stenge controles zijn. Er zijn geen kleine lettertjes in onbegrijpelijk spaans meer.

En dan eigen risico. Dat heeft niets met horrorverhalen te maken. Maar met jezelf kennen en voor sommige mensen geldt nou eenmaal dat ze niet voor een dubbeltje op de eerste rij moeten zitten.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:30

Mews schreef:
Vraag voor Canarische eilanden, La Palma: Wat voor soort huurauto is aan te raden? Is een VW up of vergelijkbaar voldoende, of beter voor een wat groter model met meer vermogen gaan vanwege bergen? Ervaringen?

Ik rij zelf probleemloos rond in een citroēn C1. Hiervoor een ruim 20 jaar oude saxo.


Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:30

elnienjo schreef:
Mews schreef:
Vraag voor Canarische eilanden, La Palma: Wat voor soort huurauto is aan te raden? Is een VW up of vergelijkbaar voldoende, of beter voor een wat groter model met meer vermogen gaan? Ervaringen?

Ik zou in bergachtig gebied altijd voor een zwaarder model gaan en liefst ook automaat. Dat rijdt het meest relaxt in steile haarspeldbochten.

Nee. Zelf schakelen gaat beter en vlotter in bergen.

Daarnaast: laten we het niet zo overdrijven. La Palma is het steilste eiland ter wereld. Maar de wegen zijn normaal geasfalteerd. Er zijn geen obstakels. Ook met die C1 rij je gewoon een berg op.

Wil je offroad? Wil je over gesteente en mulzand bijna vertikaal de berg op? Dan veranderd het verhaal. Maar bij normaal weggebruik hoeft er niet zo dramatisch te worden gedaan.

Palmera
Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 11:53

Je moet ook kort voor die bocht al teruggeschakeld hebben. Daar niet in de bocht pas mee beginnen.
En dan rij je vloeiend zonder haperen zo'n bocht door.

I.p.v dat gestotter met automaten. Die overigens niet voor niks nauwelijks te koop/huur zijn hier. Dat zal vast wel zijn redenen hebben.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Ashleytjuhh, brennie85, Dido2316, mvdende, StonedRomy, TamaraFloor, xJurdyWonanx en 72 bezoekers