Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 12:52

Jacquel schreef:
Citaat:
Let met sommige landen trouwens wel op dat je eventueel Amerika niet meer in komt als je daar geweest bent

y
De oplossing: twee paspoorten. Veel zakenmensen hebben dat, zodat ze kunnen blijven reizen terwijl het andere paspoort bij een ambassade ligt vanwege een visumaanvraag.


Gaat helaas niet meer op, collega van mij deed dit (had voor werk in Irak gezeten), maar tegenwoordig is alles digitaal. Hij kon dus niet via USA vliegen (ESTA weigering) en moest omreizen via Canada naar plek van bestemming.

Volgens mij lukt het alleen nog als je een visum aan gaat vragen via de ambassade. Helaas duurder en duurt veel langer. Gelukkig ben ik in 2008/2009 al in Iran geweest. :') Zou graag weer heen gaan, maar bovenstaande houdt mij wel erg tegen. Net als dat ik Pakistan hoog op mijn lijstje heb staan. Zal nog even moeten wachten vrees ik.



Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:30

elnienjo schreef:
Daarom reis ik liever 4 weken per keer. Kan ik het allemaal wat luxer en comfortabeler aanpakken en hoef geen toffe ervaringen te laten liggen wegens niet voldoende budget, want een vluchtje met een helicopter, ballon of watervliegtuig, deltavliegen en parapenten, gletchertrips, duderanches e.d. zijn niet bepaald goedkoop. Geen gedeelde hostels, maar gewoon fatsoenlijke eenpersoonskamers en binnenlandse vluchten en huurauto's ipv oncomfortabele nachtbussen.



Nu ik werk wel, maar na je studie is dat niet te betalen en moet je juist genieten van de tijd die je hebt en je niet hoeft te haasten. Hostels zijn prima om in te slapen, oordoppen in en gaan. Ook heb ik hostels gehad waar je goedkoop een 1p kamer kon boeken, dat deed ik af ten toe voor wat extra luxe :Y) Er zijn tegenwoordig (en zeven jaar geleden al) handige apps om hostels te boeken. Dan kun je kiezen voor aantal/ mix/ woman only/ etc. Ook in hostels kun je goed eten, meestal is er een kookruimte en kun je zo vanaf de markt je eten maken. Helemaal als je je aansluit bij anderen, wat echt super leuk is.

Nu ik werk ga ik liever naar Afrika, relatief dichtbij, geen jetlag en over het algemeen vrij duur. Alhoewel ik daar het liefst in een tent lig ipv een lodge :')

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 10:29

liesJ schreef:
wat wij anders hadden moeten doen:
Onderweg direct het fotoboek maken en reisverslagen schrijven. We zijn allang terug en nog steeds niet gemaakt. Dat doe ik de volgende keer direct aan einde van de dag. Zodat je thuis direct kan bestellen.


Tip: Polarsteps nemen. Kun je vrij eenvoudig een kort verhaaltje posten met wat foto's (trouwens als je een wereldreis wilt maken, kun je hier ook goede tips vandaan halen). Ook kunnen achterblijvers je makkelijk volgen waar je zit op de landkaart. Je kunt het ook prive houden, maar het is handig in gebruik en makkelijk bij te houden! Als je een goede telefoon hebt, dan kun je ze ook een fotoboek laten maken, is echt heel makkelijk.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:02

Je gaat echt alle kanten op TS :D

Het is super leuk om zoiets voor te bereiden. Zo'n kans krijg je niet heel snel weer, tenzij je een sabbatical neemt.

Ik zou gaan ontdekken wat je nu echt wilt. Op elk bericht reageer je enthousiast, maar alle opties zijn zo verschillend. Ga lekker inlezen, wellicht met wereldreizigers praten en dan bedenken wat je niet zou willen missen (mocht het, bij wijze van, de enige reis zijn die je ooit zou gaan maken).

Hawai is leuk, eilandhoppen is leuk. Alleen je bent echt gebonden aan eilanden. Als je van diversiteit houdt, dan weet ik niet of dat de meest geschikte plek is. Als je houdt van strand liggen, snorkelen, duiken, watersport dan is er genoeg te doen.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:42

Zuidelijk Afrika kan ik begrijpen, is ook onhandig te bereizen alleen met openbaar vervoer. Zuid Amerika vond ik heel erg prettig reizen. Heel anders, goed openbaar vervoer, prijzen liggen gunstig en er is veel te doen en te zien.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Reiservaringen voor unieke wereldreis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:46

Daarom ook de eerdere tip, wil je rondreizen, pak dan landen die relatief goedkoop zijn.

Zojuist heb ik ook even gekeken, de hostels in Argentinie zitten nog steeds in dezelfde prijscategorie dan 10 jaar geleden (neergang valuta), tussen de 5-10€ per nacht.

Ik vond het vooral heel gezellig, je maakt er leuke contacten mee. Kunt samen koken in de gemeenschappelijke ruimtes en eventueel samen op pad als je leuke mensen treft.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:59

Zelfs in Iran kom je ze tegen, overal waar hostels zijn, zijn backpackers...

Zelf wilde ik juist niet naar landen als Australie en Thailand, want wilde juist andere mensen tegen komen dan alleen maar Nederlanders :D


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Zeepsop en 85 bezoekers

cron