Ultra last minute, kan dat echt tot op de dag van vertrek?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 07:17

Vliegticket en slaapplek apart regelen. Voor het ticket kijk ik op Momondo.com (of rechtstreeks op de site van de vliegmaatschappij), voor de slaapplek op Booking.com. Zo regel ik al mijn vakanties en dat kan ook prima met vertrekdatum (over)morgen.

Jaren geleden miste ik door omstandigheden mijn vroege ochtendvlucht naar Riga (vanaf Weeze). Ter plekke konden we niets nieuws regelen. Terug naar huis gegaan, op ons gemak bekeken wat het alternatief kon zijn en de volgende dag zaten we (voor weinig) in Barcelona. Zelf geregeld dus.

Ik lees nu dat je niet graag op dezelfde plek blijft. Je kunt ook prima op vliegveld A aankomen en vanaf vliegveld B weer vertrekken. In Spanje bijvoorbeeld is het OV uitstekend (trein en langeafstandsbussen) of je huurt er een auto.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:10

Als je een bus hebt, dan snap ik het probleem ook echt niet, zeker niet als je liever niet op één plek blijft. Er is altijd wel ergens een slaapplek en dat kun je zelfs onderweg via internet nog regelen. Als je ruim van tevoren boekt, dan zit je er meestal nog aan vast ook.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:19

Maar wat is dan het probleem van twee reisdagen heen en twee reisdagen terug? :?

Op een periode van twee weken kun je die gewoon tot je vakantie rekenen. Zie je onderweg ook nog wat. Mijn vakantie begint echt niet pas als ik op mijn 'bestemming' ben - maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:28

Het zal wel aan mij liggen, maar ik kan het echt niet volgen. Reispapieren? Waar heb je die dan voor nodig?

Als ik een vlucht boek, dan krijg ik de bevestiging direct in de mail. Als ik een accommodatie boek via Booking.com, dan krijg ik ook direct een bevestiging. Als ik met de auto of trein ergens naartoe ga en blijf overnachten, dan heb ik ook alleen een bevestiging van ho(s)tel/B&B nodig, die direct in mijn mail zit.

Ik zit me echt af te vragen wat je dan allemaal zo kort van tevoren moet regelen wat niet te regelen valt... of ga ik nou echt zo heel anders op vakantie? :o

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:29

karuna schreef:
Wij hebben wintersport ook zo gedaan. Bus met zijn allen slecht bevallen. Geen slaap gehad en alles deed zeer. Daarna dus extra dag uittrekken en onderweg overnachten. Geen snelweg lekker binnendoor tuffen meest.

Als zo'n rit naar de wintersport slecht is bevallen, dan zou ik nu ook niet met de bus gaan. Kun je IMO beter gaan vliegen en ter plekke een auto huren.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Karin
Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:42

karuna schreef:
Die mails kwamen dus niet. Er moesten hotels geboekt worden met vouchers, huurauto vouchers, vluchtnummers enz. Alles kwam pas zaterdag avond per mail binnen. :+ en nu ook wel eea nagebeld en hoor je nee uiterlijk maandag boeken want anders krijgen we het niet rond. Verbaasde me ook al.

Klinkt alsof je een soort pakketreis hebt laten regelen door een (reis)bureau of iig door een organisatie.

Zelf alles los van elkaar regelen, dan heb je dat gedoe niet. Vlucht rechtstreeks boeken bij bijv. Transavia, hotel via Booking of via het hotel zelf, huurauto via verhuurder. Dan zijn de lijntjes kort en dan houd je het zelf in de hand.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Anoukjuuuhh, carola, DexterM, L_Flo, leonie1988, mvdende, verootjoo en 82 bezoekers