Reiservaringen voor unieke wereldreis

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 23:03

Mocht je op zoek zijn naar een plek om tijdelijk te werken, bij te dragen aan een beter leven voor Cambodjaanse werkolifanten en de lokale bevolking en veel mensen te leren kennen. Ze zoeken regelmatig vrijwilligers voor een tijd werken tegen kost en inwoning, midden in de jungle.

http://www.elephantvalleyproject.org

In de Mondulkiri in Cambodja. Prachtige omgeving en uitstekend project!
Het gebied is pas sinds enkele jaren beter toegankelijk voir toeristen omdat er een verharde weg is aangelegd

Vond reizen in Cambodja sowieso prachtig. Wat rustiger dan Vietnam maar ruim voldoende te zien. Wel een erg heftige redelijk recente historie waar wij in het Westen over het algemeen te weinig over weten.
Voor Siem Raep, Angkor wat, weet ik ook nog een goed hotel :j
.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 08:24

elnienjo schreef:
Daarom reis ik liever 4 weken per keer. Kan ik het allemaal wat luxer en comfortabeler aanpakken en hoef geen toffe ervaringen te laten liggen wegens niet voldoende budget, want een vluchtje met een helicopter, ballon of watervliegtuig, deltavliegen en parapenten, gletchertrips, duderanches e.d. zijn niet bepaald goedkoop. Geen gedeelde hostels, maar gewoon fatsoenlijke eenpersoonskamers en binnenlandse vluchten en huurauto's ipv oncomfortabele nachtbussen.


Volgens mij is dat ook een leeftijdsding, althans bij mij wel :j

Toen ik 25 was heb ik 9 maanden gereisd en heel veel geslapen in dorms in een hostel. Vond ik toen geen enkel probleem.Zat ook rustig 26 uur in een bus.
Nu bijna 20 jaar spreekt het mij veel minder aan :D
Goedkope drank en slecht eten deed ik dan weer niet. Weet nog dat de "the talk of the hostel" waren omdat wij wijn in een fles met een kurk hadden ipv een goedkoop pak :+

Iedere avond uit eten verveeld ook als je het maandenlang doet, idem iedere dag spannende activiteiten. Je mist dan ook de essentieel van het reizen.

Je kunt het ook gewoon niet voir een ander invullen. Zoveel mensen, zoveel wensen!

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 07:59

Vraag is, wil je de toeristische versie doen of wil je het echte boerenleven meemaken?
Deze zit, voor Australische begrippen, dichtbij Tamworth:
https://www.leconfield.com

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 10:15

Goof schreef:
fransje23 schreef:
Vraag is, wil je de toeristische versie doen of wil je het echte boerenleven meemaken?
Deze zit, voor Australische begrippen, dichtbij Tamworth:
https://www.leconfield.com


Dat was 'm inderdaad. Wat ik zeg; leuk om te doen maar erg toeristisch.


Ik ben er bijna twintig jaar geleden geweest. Was wel heel leuk maar niet het echte werk.

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid

fransje23
Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 11:30

elnienjo schreef:
Het is toch ook gewoon een kijkje in dat wereldje waarbij je van alles uit kan proberen. Het echte werk zou mijn bedoeling niet zijn geweest. Vond het een leuke McLeods Daughters ervaring.


We hebben het ook niet over jou bedoeling maar die van ts.
Het is haar reis en dan is het wel handig om te weten wat je kunt verwachten. Kan ze zelf de keuze maken. ;)

Don't marry into an absolute idea. Then if it doesn't work out you can change it. If you are locked into something it limits your learning ability and we can stop thinking. Mark Rashid


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Tess__ en 182 bezoekers