Canada

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-19 14:29

Ik denk dat het afhangt waar je ingeschreven bent. Wij wonen nu bijna 1 jaar in Australië maar wij waren initieel van plan om na een jaar terug naar België te gaan dus wij hebben ons niet uitgeschreven in onze gemeente in België, dus moeten we daar nog onze belastingsaangifte doen. Alleen gaan we nu nog 2 jaar blijven dus als we voor Kerst naar België gaan, gaan we ons daar uitschrijven.
In Australië doen we ook belastingsaangifte omdat we hier werken (mijn man ook onder een ABN). Bij de Belgische belastingen moeten we onze Australische rekening ook aangeven (maar niets van belastingen op betalen omdat we die hier al betaald hebben).

Je verdient wel geld en je werkt freelance, dus lijkt mij dat je je belastingen betaalt in het land waar je geld verdient en je als freelancer geregistreerd bent met een btw/bedrijfsnummer. En ook in NL als je daar officieel nog ergens ingeschreven staat als inwoner van een bepaald adres. Ik zou het als ik jou was allemaal eens heel goed uitzoeken, want landen onderling communiceren alsmaar meer met elkaar en weten je snel te vinden als je ze belastingen moet betalen.

Let er trouwens wel op dat je je belastingen van dit jaar nog aangeeft in Australië. Het fiscaal jaar is hier net afgelopen en ook al woon je hier intussen niet meer, toch moet je je belastingen nog doen (zeker als je onder een ABN gewerkt hebt, zal je nog wat moeten afdragen).

Als je op een eTA reist, zou ik ook heel goed opletten, want technisch gezien mag je op dat visum niet werken in Canada.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:48

Ik heb via mijn studie in België aan de universiteit een semester aan UBC gestudeerd :) Laat maar weten als je vragen hebt. Ik woonde op de campus in accommodatie via de universiteit. Het was fantastisch en kan het iedereen aanraden. Houd er wel rekening mee dat Vancouver qua levenskosten heel duur is.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 13:02

Wij wonen in Australië en mijn man mocht wel eens niet met een huurwagen rijden omdat hij zijn internationaal niet bij had. Het hangt heel erg af van de persoon die controleert. Ik doe het voor de veiligheid altijd, want het kost maar een paar tientjes en liever dat dan dat je een wagen niet mee krijgt of een boete hebt.


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 15:29

Als je football leuk vindt - het seizoen van Canadian Football League loopt dan. Wij zijn een keer naar de halve finale gaan kijken met de BC Lions, was zo vet! Best op voorhand even de spelregels lezen, maar het is gemakkelijk te begrijpen en heel vermakelijk.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 00:20

Je blijft in hetzelfde landt maar zet je auto wel duizenden kilometers verder af :+

One way fees kunnen het inderdaad heel duur maken dus daar moet je voor opletten. Soms is het ook de moeite om ze in de andere richting op te zoeken, omdat de fees in sommige langen hoger liggen als je in een bepaalde richting reist net als iedereen. In Nieuw-Zeeland is het bv goedkoper om een auto in het South Island te huren en in North Island te droppen, omdat vrijwel alle toeristen het in de omgekeerde richting doen en ze dus de auto’s weer terug moeten krijgen.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-19 14:19

Je wil vooral niet vlakbij cubs en hun mama zijn :)) Maar prachtige foto hierboven! Wat zijn ze lief <3 (van op afstand)

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 13:06

Ik doe het ook altijd. Mijn man heeft wel eens niet met een huurauto mogen rijden omdat hij zijn internationaal rijbewijs niet mee had. We zijn er ook al meerdere keren naar gevraagd dus ik heb de mijne altijd bij.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-19 22:50

In Vancouver heb je sportwinkels en outlets in overvloed voor ski materiaal. Je gaat echt flink wat geld besparen door die spullen daar te kopen ipv ze in extra te betalen bagage te proppen. Zeker omdat die kledij en materialen heel veel plaats innemen. Toen ik in Vancouver studeerde, ben ik met vrienden meegegaan toen ze hun hele ski outfit gingen kopen en je kon er veel deals vinden voor hele mooie prijzen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 149 bezoekers