Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 13:46

Hoi, ik heb net ook geboekt :D Voor 3 weken, in september. Paar dagen Vancouver, daarna richting de Rockies.

Blijf ook een paar dagen in de VS, dus ik moet nog een goede planning maken.

En ik heb een vergelijkbare vraag als _Tamara :D

Hoe kun je het beste whale watchen vanuit Vancouver? Dagtrip naar Victoria Island? En is dat te doen met ferry/ov/taxi, dus zonder auto? Want auto wil ik eigenlijk pas huren als ik richting de Rockies rij. Maar weet niet of dat realistisch is.


leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 14:32

_Tamara schreef:
Haha, dat is toevallig! :D Gave route gaan jullie doen!!

Ik zag ook dat er van die whale watching excursies vanuit Vancouver starten (oa bij de cruiseterminal), dat lijkt dan helemaal makkelijk!

Jij gaat ook een gave reis maken! Alaska lijkt me heel bijzonder.

@ Snow_White: je bedoelt de bultruggen denk ik die naar het zuiden trekken? Is er in (de 1e week van) september niets aan wildlife te zien?

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 08:28

@ Kelly_ann: vanwege de dure accommodaties daar, hebben wij overnachtingen net buiten Banff en Jasper geregeld (wel meerdere nachten bij beide parken). Hoe dat bevalt, is nog even afwachten. Inderdaad erg pittige prijzen.

Wij gaan in september 3 weken en hebben inmiddels alle accommodaties op onze route (rondje Vancouver-Jasper-Banff-Vancouver) geboekt. Nu echt aftellen tot we gaan :D Gisteren ook de whale watching excursie alvast geregeld. De rest zien we ter plekke wel.


leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 10:10

Zijn er in september in BC sportcompetities die leuk zijn om bij te wonen? (Helaas is het voor ijshockey te vroeg in het seizoen).

Ik was eens in april in Toronto, en heb toen een wedstrijd van de Toronto Raptors (basketball) meegemaakt. Was zo gaaf! Daarna in de VS ook nog eens naar een baseball game geweest. Lijkt me ook leuk om in BC zoiets op te zoeken, als het er is. Maar weet niet echt waar ik moet zoeken.

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:09

Aanhakend op een post van hierboven: inderdaad absoluut een tussenstop in Clearwater maken. Kun je uitgebreid Wells Gray Provincial park bezoeken, zo mooi. Er zit wat wildlife, heeft mooie en erg diverse hiking trails (Bailey’s Chute <3 ) en watervallen. Ik was heel aangenaam verrast.

Van Banff schrok ik trouwens hoe toeristisch het was. De highway die er doorheen rijdt, maakt het niet leuker. Was veel meer gecharmeerd van Jasper.

Okanagan Valley (inclusief Kelowna stad) vind ik trouwens ook een aanrader. Heel anders dan de rockies maar zeer sfeervol.

leeslampje
Berichten: 1100
Geregistreerd: 11-10-16
Woonplaats: Den Haag

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:36

Leuk milatje :D Ik heb vorig jaar ook in september rondreis met begin- en eindpunt Vancouver gemaakt. Weet niet of mijn route in dit topic staat. Anders kan ik die wel even opduikelen; misschien heb je er wat aan.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, BlackClaw, ChanelR, DieL_Zor, douschka, Emmaa_92, Exorcizamus, Furst, henshem, Kimmie25501, kwii, lizy29, marschwood, merrylegs, milatje, pjer, purny, SentiBot, verootjoo en 68 bezoekers