USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-18 15:11

Cowboy55 schreef:
Is er trouwens iemand die ooit een keer in het diepe Zuiden geweest is? Alabama, Mississippi, Louisiana maar dan NIET New Orléans? Plaatsen als Mobile, Baton Rouge of het Cajun gebied rondom Houma? Dan vraag ik me af
a. of er eigenlijk wel iets te doen is qua toerisme en
b. of het nog een beetje veilig is (nadruk op beetje, ik hoef niet in een gated community te zitten).

Wij zijn een nacht in Mobile geweest en hebben verder alleen door het diepe zuiden gereden. Regelmatig even gestopt in van die hele kleine dorpjes om een hapje te eten. Niet als onveilig ervaren, maar wij zijn wel langs de kust gebleven waar nog wel iets van toerisme te vinden was. Ik denk dat dieper het binnenland in je daar al wat minder van gaat merken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 12:37

Verschilt ook maar net per persoon en reisdoel toch? Ik heb vorig jaar met mijn vader een hele mooie reis gemaakt en daar hebben we ervoor gekozen om de hotels simpel maar wel leuk te houden. Dus bijvoorbeeld in New Orleans wel smak in het midden van het centrum, maar dan wel een Best Western en een goedkope kamer. Het enige waar we echt veel betaald hebben was Key West, maar het was ook niet zo slim van ons om die super last minute te boeken in het hoogseizoen, plus we wouden graag wat luxe omdat we die laatste drie dagen graag een beetje bij wouden bruinen.

Met mijn vriend zal het meer B&B's worden, of motels langs de weg, dingen in die trant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 13:02

purny schreef:
MoniqueT schreef:
Dat is dus bij ons het punt, zeker in een grote stad. Mijn man moet tussendoor rusten, dus een centraal gelegen hotel is belangrijk. En dat hoeft geen viersterrenhotel te zijn, maar een beetje luxe kunnen wij wel waarderen. Dus gaan we liever wat minder vaak :-)

Een bed is een bed toch?

Voor jou misschien wel ja. Er zijn ook mensen die een groter budget hebben of hun geld graag aan eens in de zo veel tijd een mooie en luxe reis maken uit willen geven. Als ik er niet jaren voor zou hoeven sparen zou ik ook business class vliegen en in het Hilton verblijven.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 16:29

De meeste zijn gewoon veilig hoor. Sterker nog, de meeste motels waar ik in heb gezeten zijn gewoon hotels die langs een snelweg liggen. Geen uitstekende faciliteiten (vaak geen restaurant of bar) maar wel op handige locaties en vaak heel goedkoop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-18 17:02

Kan allebei. Wij bepalen meestal een dag of twee van tevoren waar we twee dagen daarna willen zijn en boeken dan gelijk een hotel/motel/whatever via booking.com. Motel6 is idd prima! Het beeld dat je vanuit films mee krijgt is vaak van die 'charge by the hour' motels, die bestaan wel maar kom je echt niet zo veel tegen als je zou denken :))

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 09:56

Ik heb mijn slechtste hotelervaring ooit juist bij Best Western := We zaten bij Washington in de buurt op een kamer waar de airco het niet deed terwijl het 38 graden was, we hadden geen wifi bereik en toen ik de badkamer inliep vond ik daar een soort invasie van kakkerlakken. Had bijna een hartstilstand en toen zijn we maar om een nieuwe kamer gaan vragen, die we gelukkig wel kregen.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-18 13:17

Hou er ook rekening mee met zo'n lang verblijf dat ze misschien bang zijn dat je onrechtmatig toch blijft hangen. Voor zo'n officier is het natuurlijk makkelijk concluderen dat als jij al zo ver bent in je aanvraag je gewoon lekker wilt blijven zitten, of dat nou rechtmatig is of niet.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-18 09:14

Bij KLM ligt het ook wat gecompliceerder. Ze hebben de ruimbagage losgekoppeld, dus als je met wil vliegen is je ticket in principe even duur als normaal, alleen als je zonder wil is je ticket iets goedkoper. Het staat alleen wat onhandig aangegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:03

Ik had in Florida twee jaar geleden een Mustang en dat was zo'n vette bak om te rijden, maar de top is echt maar tien minuten naar beneden geweest ofzo. Vond het echt schijtirritant rijden, het was veel te heet en het nadeel aan juli/augustus is dat er ook nogal eens een onverwachte tropische regenbui op je dak valt en op de interstate kan je niet zo makkelijk stoppen om je kap weer op te klappen :Y)

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:23

Ik ben twee jaar geleden in juli/augustus naar Florida/New Orleans/Nashville geweest en dat was echt tandjes heet. Weet niet hoe het in september is maar goeie god dat was echt niet te harden. In Nola zijn we echt van schaduw naar schaduw gehopt, we hebben op een gegeven moment een uurtje rondgewandeld en daarna hebben we anderhalf uur op een bankje in de schaduw bij zitten komen met een paar liter gatorade per persoon. Verder alles met de Mustang gedaan en dat was super vet, maar in die periode kan het weer echt in seconden omslaan. Wij hebben echt zulke erge buien gehad dat we hem stil hebben gezet, en mijn vader is best een ervaren chauffeur.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 16:22

Ik ben er een paar jaar terug rond deze periode geweest (eind juli/begin augustus) en wij hebben echt ontzettend noodweer gehad. Geen hele heftige dingen, maar elke dag wel een hele flinke tropische bui rond de middag en het klaarde daarna slecht op/bleef vaak een beetje bewolkt. Het was zo extreem warm dat die regen op zich wel welkom was, maar het was soms wel lastig/gevaarlijk op de weg.

Denk dat het dus echt super veel kan wisselen. Een maand kan veel verschil maken maar ook in september kan je gewoon rotweer hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:04

Cowboy55 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik ben er een paar jaar terug rond deze periode geweest (eind juli/begin augustus) en wij hebben echt ontzettend noodweer gehad. Geen hele heftige dingen, maar elke dag wel een hele flinke tropische bui rond de middag en het klaarde daarna slecht op/bleef vaak een beetje bewolkt. Het was zo extreem warm dat die regen op zich wel welkom was, maar het was soms wel lastig/gevaarlijk op de weg.

Denk dat het dus echt super veel kan wisselen. Een maand kan veel verschil maken maar ook in september kan je gewoon rotweer hebben.


Het ligt er ook wel aan waar je zit. Orlando ligt een stuk landinwaarts. Heb je ook wel onweersbuien maar niet zo idioot vaak. Aan de Golf van Mexico loop je het risico om elke paar uur in een onweer terecht te komen. Duurt zelden langer dan 10 minuten overigens, maar je gaat ook op de Interstates terug naar wandeltempo. Zo lang niemand begint te remmen is er niks aan de hand, maar er is altijd wel een oude l*l in een town car die als eerste op de rem gaat -:(- en dan wordt het effe spannend.....

Jep. Wij hebben er langs de kust toen eentje meegemaakt waar ik echt even zat te trillen in de auto. We reden thank god achter een stoere trucker die zijn contourlichten even aangezet heeft voor ons zodat we erachter konden blijven rijden, even flink getoeterd en bedankt toen we uit de regen waren :))

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:27

Qua autohuur vind ik het persoonlijk prettig om via sunnycars te huren. Je betaalt de verzekeringen dan gewoon gelijk af waardoor ze geen block op je creditcard hoeven te zetten. Ik heb tot nu toe elke keer gehad dat ik mijn volledige eigen risico af moest kopen omdat mijn cc-limiet niet hoog genoeg is om af te blocken en dat is echt schijtirritant want het kost je gewoon klauwen met geld en als je geen schade rijdt is het echt super zonde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:46

NY is net zo veilig/onveilig als elke andere grote stad imo. In je eentje kan je je er prima vermaken maar zou wel goed uitkijken dat je een hotel/hostel in een drukkere buurt kiest (dus niet ergens achteraf in Queens) en dat je 's avonds niet door smalle steegjes gaat wandelen. Verder is NY echt een 24/7 stad en daarmee zou ik zeggen dat het er veiliger is dan in steden waar het 's nachts stilvalt op straat.

Edit: en 's avonds gewoon lekker Uberen. Niet moeilijk gaan doen in je eentje in de metro, gewoon binnen wachten tot je uber er is en je lekker voor je hotel af laten zetten.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:49

Ik heb in de VS bijna in elke stad wel bij restaurants gegeten die niet-keten waren. Je zit dan alleen vaak wel in een iets andere prijsklasse dan als je voor echt fast food gaat, maar het kan zeker wel.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:19

Ik heb sowieso een zieke fascinatie voor apotheken/drogisterijen in het buitenland en de VS slaat echt alles. De zooi die je daar kan krijgen zonder recept := := :=

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:08

Ik kies het liefst wel voor hotels. Als ik met mijn vriend reis slapen we sowieso vaak in wat luxere hotels, wij geven graag een goed deel van ons budget uit aan accommodatie en besparen dan weer op iets anders. Idd gewoon een eigen badkamer.

Toen ik nog meer alleen reisde vond ik het minder erg om in hostels te zitten, maar ik heb echt wel horror ervaringen gehad. In Londen een keer op een gemengde kamer met 12 personen geslapen waar toevallig een groep van 10 mensen bij elkaar hoorde en elke avond op de kamer een feestje wou bouwen. Sowieso dat je moeilijk iets kan zeggen over geluidsoverlast (je slaapt immers in een hostel) vind ik een beetje een dooddoener. Als ik gewoon om 10 uur wil slapen wil ik niet elke tien minuten op hoeven te staan om het licht weer uit te doen.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 11:16

In de VS ben ik idd dol op dat soort motels. Je bent helaas voor een groot deel wel afhankelijk van een huurauto, want ze liggen doorgaans niet in het centrum van een stad. In steden als NY kom je nog weg met openbaar vervoer maar dat komt echt niet vaak voor :=


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:27

Ik zoek eigenlijk altijd wat specifieke dingen uit die ik per se wil doen en voor de rest laat ik het het liefst op zn beloop. Vind het leuker om ter plekke rond te vragen wat leuk is om te doen/zien of om een beetje rond te struinen. Ik vind restaurants echter meestal het belangrijkste/leukste van een citytrip, dus daar zoek ik van tevoren wel het eea in uit.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 16:03

Als je beschikking hebt over een auto zou ik gewoon lekker langs de kust gaan touren en stoppen bij leuke strandjes. Ik vond Miami zelf echt geen leuke stad, maar kan ook komen omdat ik niet op de goede plekken ben geweest. Het is echt zo'n typisch Amerikaanse mega uitgestrekte stad met allemaal kleine kernen ipv een centrum waar je echt moet zijn ofzo.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:01

Ik hou minimaal 2u aan als ik door customs moet. Ik heb op Toronto een keer gehad dat ik mijn bagage opnieuw moest inchecken én door de Amerikaanse customs moest en toen heb ik echt met geknepen billen over het vliegveld gerend. Echt geen chille manier om je vakantie te starten. Dus ik zou voor de zekerheid ruim plannen.. Liever een uurtje extra op het vliegveld dan je vlucht missen.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:31

Ik zag iets voorbij komen over New Orleans aandoen: ik heb twee jaar terug een rondje Miami-New Orleans-Nashville-Tampa-Keys gedaan :) Was wel veel in de auto en uiteindelijk zou ik Nashville overgeslagen hebben, maar New Orleans is echt een fiets leuke stad en ik kan het iedereen echt zooooooo aanraden.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:50

Eerlijk: een visum krijgen voor de VS is echt ontzettend lastig. Wat je het beste kan doen is even bellen of mailen naar de ambassade en een afspraak maken om met hun door te nemen wat ze precies van je verwachten. Er staan online ook lijsten maar er zijn veel verschillende soorten visa en de eisen wisselen soms een beetje. Even navragen is dus nooit verkeerd. Maar hou er rekening mee dat het naast veel tijd ook veel geld kost en dat ze erg veel van je vragen.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:00

Ik gebruik vaak Kiwi om te zoeken, maar puur omdat die ook alternatieve luchthavens in de buurt etc aangeeft. Kan in sommige gevallen heel handig zijn.

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 12:21

Ik vind rijden in de USA ook echt appeltje eitje. Kan makkelijk (met stoppen uiteraard) een hele dag rijden, komt vooral omdat je zo veel op rechte en rustige snelwegen rijdt. Nou rij ik sowieso wel makkelijk lange stukken, maar in Zuid Afrika bijvoorbeeld heb ik de afstanden wel bewust wat kleiner gehouden omdat idd links rijden en heel ander verkeer wat vermoeiender kan zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, amand0, Chibi2, moonsparkle en 68 bezoekers