USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 12:07

Wat gaaf zo Ceetje!

amandananana schreef:
Hoi, mag ik me hier melden? Mijn vriend en ik gaan in november met een bevriend stel een week naar New York. We hebben gisteren onze vlucht geboekt :D

We hebben een week, wat zijn nou dingen die we echt moeten doen? En we zijn nog op zoek naar een hotel, daarvoor zijn tips welkom.

Ik heb er echt mega zin in!

Tof! Wij zijn vorig jaar een kleine week in NY geweest als onderdeel van onze roadtrip. We vonden het er zo ongelooflijk gaaf dat we in januari weer gaan, ben alweer aan het aftellen.
Vorige keer sliepen we in Edison Times Square, om de hoek bij Broadway. Voor de aankomende trip hebben we in het Riu plaza geboekt, is vlakbij het Edison hotel. Gezien de ligging beviel dat ons heel goed. Konden veel dingen lopend doen.
De 'time to momo' gids over New York vonden we persoonlijk heel handig. En een City Pass. Dan pak je een paar mooie bezienswaaardigheden mee en het scheelt veel wachttijd. Het Metropolitan museum, het Empire state building, 9/11 memorial en de Top of the Rock vond ik echt indrukwekkend mooi. Maar ook gewoon rondlopen, de wijken bekijken en de sfeer van de stad ervaren. Een comedyclub bezoeken. Central Park. Boottochtje. Fietsen langs de Hudson. Times Square by night. Zoveel gave dingen...


De korte citytrip zal niet de laatste keer zijn dat we naar de VS gaan. Een roadtrip langs de westkust staat ook nog hoog op de wensenlijst :D.

❤️


Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 06:57

Wij hebben vorig jaar in Edison Broadway (47th street, om de hoek bij..... u raadt het al...) geslapen en aankomende januari slapen we in Riu Times Square (46th). Qua ligging vonden we dit ideaal. Konden veel lopend doen en anders natuurlijk de metro pakken. Zeker als je maar kort gaat zou ik iets middenin NY zoeken.

Vanuit NY zijn we doorgereisd naar Atlantis City/Cape May, toen Washington en aansluitend Shenandoah. Vooral de Skyline drive en de hikes daar waren echt te gek. Daarna omhoog naar Niagara Falls en via Lake Erie aar onze eindbestemming Chicago.

Qua autohuur hadden wij Alamo, via TUI. Was goed geregeld allemaal.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 15:05

In 2 weken heb je dan al aardig wat. Ik zou minimaal 4 tot 5 dagen NYC doen, 2 dagen Washington DC en een dag Niagara. Toronto ben ik nog nooit geweest dus ik kan daarvan geen inschatting geven. Maar inclusief reistijd zit je al gauw op 2 weken. Is Boston geen logischere optie in plaats van Washington?

Ons korte tripje naar NYC begint bijna, nog drie dagen *\o/*. Vrijdag gaan we een helikoptervlucht maken, cadeautje voor de verjaardag van vriendlief (wat me zelf toevallig ook bijzonder leuk leek ;))

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:27

Nadir schreef:
Michelle, misschien is dit een idee:
Dag 1 Amsterdam —> Toronto
Dag 2 Toronto
Dag 3 Toronto —> Niagara Falls
Dag 4 Niagara Falls
Dag 5 Niagara Falls —> X (leuke plek op weg naar Washington DC)
Dag 6 X —> Washington DC
Dag 7 Washington DC
Dag 8 Washington DC
Dag 9 Washington DC —> New York City
Dag 10 New York City
Dag 11 New York City
Dag 12 New York City
Dag 13 New York City
Dag 14 New York City —> Amsterdam



En kijk even goed naar de voorwaarden & kosten als je met een huurauto een ander land bezoekt en/of op een andere plek weer inlevert.

Wij zijn volgens mij vorig jaar in 1 keer van een plaatsje rondom Washington DC naar Niagara Falls gereden, volgens mij was dat een uurtje of 8 rijden, dus dat is opzich wel te doen. Vraag is alleen hoeveel zin je hebt om veel en lang in de auto te zitten als je een relatief korte trip maakt.

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 19:13

Katja schreef:
Wij vliegen ook via Frankfurt dat was de beste deal en Lufthansa is een fijne maatschappij.

Ik vlieg liever Delta dan KLM maar als je bij de één boekt heb je nog best kans dat de vlucht door de ander wordt uitgevoerd.

Klopt, wij hadden in eerste instantie ook met KLM geboekt maar het werd Delta. En dat was prima! Bij inchecken kon je al veel aangeven (oa pinda-allergie, dus dat gaf echt een stukje geruststelling) en de vluchten zelf waren ook prima.

We hebben vijf fantastische dagen in NYC gehad, heerlijk veel gedaan en ten huwelijk gevraagd, kon dus niet beter O:).

❤️

Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:41

Grit schreef:
Gefeliciteerd Noeps!!
Gevraagd in de helikopter?


Dank allemaal :D. Nee, niet in de helikopter. Veel mensen vroegen dat :)). Dat zou trouwens ook geen aanrader zijn, je zit met 4 anderen in de heli en je kunt elkaar niet horen.
Mijn vriend heeft me op de eerste avond in het Central Park gevraagd, heel lief en nuchter momentje. We zagen even ervoor toevallig nog een huwelijksaanzoek op de ijsbaan bij het Rockefeller Center, blij dat ik dat niet was, veel te veel toeschouwers.

Yasmine wat een gaaf vooruitzicht! Zijn jullie nu op wereldreis?

❤️


Noeps
Berichten: 16926
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 13:59

Patty14 schreef:
Ik heb een begin gemaakt met de planning voor 6dagen New York, maar jeetje wat is dat lastig als je er nog nooit geweest bent. Weet voor sommige dingen echt niet Hoelang je ervoor moet uittrekken.

Als iemand tips heeft om dit wat makkelijker te maken hoor ik het graag.

New York City Pass kopen en de Time to momo (voorheen de 100%...boekjes) over NY.
Als je specifieke dingen wilt weten, pb me gerust.

❤️


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esplen, Jade91, JPitty, Larissa123, moonsparkle, Muronia, Schuur_, Tazzey, unofficial79, Varekaj, Varenka, veerledec, xxxmh, YaraNls en 73 bezoekers