USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 23:30

Ceetje_bokt schreef:
Wij hebben vorige trip voor het eerst airbnb’s geboekt en twee waren geweldig: in Portland een prachtig oud appartement voor onszelf vlakbij het centrum en in San Francisco ook een eigen appartement in een verbouwde garage onder het huis van de eigenaar, super gaaf en heel hip. Tegenvaller was bij Nappa dat was op zich een prima kamer, maar wel echt bij iemand in huis. Zij lag dan tv te kijken als wij thuiskwamen. Zoiets zou ik nooit meer boeken.

Bij iedere Airbnb staat altijd ‘entire house/apartment’ of ‘private room in house/apartment’. De eerste betekent dat je er alleen bent en de tweede dat er normaal anderen zullen zijn (en vaak dus ook goedkoper). Wij filteren altijd op entire place omdat we liever de plaats voor ons alleen hebben.


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 22:39

Pas maar op met die reusachtige witte haai daar in Hawaii :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 03:27

Wij gebruiken al jaren Hertz (zowel in Amerika, Canada als Australië) en alleen maar goede ervaringen mee :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 07:11

Wij hebben met Hertz gold membership en kunnen intussen ook skip the counter doen. En gratis upgrade als die beschikbaar is. Mijn man heeft ook al eens meegemaakt dat de ruit van zijn Hertz huurwagen was ingeslagen (gelukkig niets gestolen) en hij kon de volgende dag meteen een nieuwe wagen ophalen.

Al die extraatjes gewoon nee op zeggen en klaar. :j

Je hebt bij verhuurmaatschappijen zoveel verschillende ervaringen met verschillende steden/pick-up plaatsen, zoals je hier dus ook kan zien. Maar met groten zoals Alamo en Hertz zit je wel goed. Je kan idd best op prijs vergelijken en dan ziet wat er goedkoopste uitkomt

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 10:00

Wij hebben in Florida 2 jaar geleden een Chevy Camaro convertible gehad en dat was het beste ooit :D We hebben toen bijna de hele vakantie met het dak open gereden. Maar het was wel in januari. Als je in de zomer gaat is het inderdaad niet zo handig. :P

Maar bij zulke dingen vind ik het altijd wel makkelijk om gewoon nee te zeggen. Misschien komt dat omdat ik zelf sales doe en de trucjes wel ken :D

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 08:49

Het meest betaalbare voor under 25 dat ik ooit heb kunnen vinden, is het pakket van Alamo aangeboden door Drive-usa: https://www.drive-usa.de/rental-cars/al ... ation.html
Ik heb toen ik zelf nog onder de 25 was ontzettend veel bedrijven vergeleken maar nooit iets goedkopers gevonden. Het is een pakket van Alamo dat ze aanbieden dat Alamo vreemd genoeg zelf niet aanbiedt, maar incl. extra driver, alle verzekeringen en underage fee, en heel betrouwbaar :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:03

Ja, dat meen ik me ook te herinneren Monique! Dat was toen voor een reis toen ik 21 was en intussen bijna 29, de tijd vliegt :))

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-19 21:34

Persoonlijk vind ik Texas niet zo boeiend en vooral ook ontzettend heet. Een heel grote staat waar je ver moet rijden voor alles, ook. Ik denk dat je veel leukere dingen kan zien door op een vliegtuig naar een van de kusten te stappen en daar een rondreis te doen. :) Binnenlandse vluchten kosten niet zoveel en op een halve dag sta je bv aan de westkust.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 08:14

Wij boeken met Hotels.com, daar krijg je per 10 geboekte overnachtingen een gratis overnachting twv het gemiddelde wat je uitgegeven hebt. :j Hebben we al veel gratis mee kunnen slapen in hotels, en het is deel van Expedia dus ook betrouwbaar.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:19

Ze moet dan voor haar overstap in Amerika een ESTA aanvragen. Ook een overstap waarbij je de luchthaven niet verlaat wordt gezien als toegang tot Amerika dus daarvoor heb je een ESTA nodig.

Maar dat heeft niets met Mexico te maken. Wat ze voor Mexico nodig heeft, kan je best opzoeken op de website van de Mexicaanse ambassade.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-19 00:09

Wij boeken nooit extra's bij, alleen basis. De rest zit vaak gedekt in onze American Express of reisverzekering.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 08:09

Wij hebben ook een drone, een DJI Mavic Pro 2. Je moet op voorhand wel goed nakijken hoe je hem moet vervoeren want het is niet overal hetzelfde. Sommige airlines staan de drone zelf als handbagage niet toe maar de batterijen moeten wel in de handbagage.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 04:31

Bedoel je factor 10, Annash? Als ik een ding geleerd heb van in Australië wonen, is het dat ik vanaf nu factor 50 smeer want minder dan dat werkt niet. :+

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 14:11

Heb je geen reisverzekering Annash? Die compenseren zulke dingen vaak.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 12:29

Dat is waarom wij bv nooit een 4x4 oid huren, die slurpen zoveel benzine :=

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 05:05

Ik werd in de Forbidden Journey zoooo misselijk := Word ook heel snel wagenziek. Maar toch had ik het niet willen missen want het is een prachtige attractie :j

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-19 14:32

Vanaf morgen gaan ze virtual queues gebruiken zodat je niet fysiek meer moet aanschuiven. Je krijgt dan een melding wanneer het jouw beurt is.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 14:12

Wij gaan eindelijk ook nog een keertje naar Amerika, want we hebben tickets voor Coachella volgend jaar in april *\o/* Het was al uitverkocht maar via onze credit card toch nog tickets kunnen krijgen als lid. Kijk er zo naar uit, is voor ons allebei echt een bucketlist dingetje omdat we vaak naar festivals gaan :D

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 08:23

Knabbelgirl, Highway 1 van LA naar SF is een van de mooiste en onvergetelijkste routes, vind ik persoonlijk. Dat zou ik absoluut niet overslaan.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:15

Het is inderdaad maar wat je situatie is en wat voor jou belangrijk is en waardevol om je geld aan te geven. Fijn dat jullie op die manier toch betaalbare tickets kunnen vinden, Monique :j Heb je al eens gekeken naar credit cards waarmee je miles/rewards kan sparen? Daar kan je ook best veel geld mee uitsparen als je business vliegt.

Wij gaan met Kerst 3 weken naar België en hebben op de terugvlucht dankzij onze gespaarde miles voor $500 per persoon in business kunnen boeken voor Brussel-Melbourne (twv $5000 pp). Ik kijk er stiekem wel naar uit, want zo wordt 20u vliegen wel ietsje makkelijker te verdragen :)) We moeten de dag erna ook gelijk weer gaan werken, dus dat helpt ook.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 11:25

Gewoon een Uber nemen, dat is niet zo duur!

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 12:43

Keet schreef:
Yasmine schreef:
Gewoon een Uber nemen, dat is niet zo duur!


Maar heb je daar geen internet voor nodig? #uberleek

Ja, maar als je WiFi van je hotel hebt, kan je die toch gebruiken voor het ophalen? En in Walmart zelf zit altijd wel een Starbucks die gratis WiFi heeft. :j Wij gebruiken vaak Uber maar hebben nooit een simkaart/data in Amerika maar het lukt ons altijd wel om ergens gratis WiFi te vinden.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 13:38

Ja, je hebt enkel internet nodig tot ze je opgehaald hebben :j Daarna is het niet meer nodig, dus ideaal als je snel even ergens heen moet! :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:39

Ik denk dat jullie in NL echt een uitzondering zijn want Kerstdag is in heel veel landen de belangrijkste feestdag. In België is het de ene dag dat alles gesloten is. Vind het altijd zo grappig als Nederlanders naar het buitenland gaan met kerst want ik vraag me dan oprecht af wat je daar dan doet :D Want ik ben van in België gewoon dat alles gesloten is en je de hele dag bij familie doorbrengt. Hier in Australië is het ook zo dat alles met Kerst en Boxing Day gesloten is.


Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 03:19

Ceetje_bokt schreef:
elnienjo schreef:
Heb bij mijn laatste Amerikareis overigens ook voor het eerst een AirBNB geprobeerd buiten Charleston en dat is ook goed bevallen.

Wij ook, drie stuks in Portland, Nappa Valley en San Francisco. Twee waren geweldig, want compleet eigen appartement, maar in NV zaten bij een mevrouw in huis. Dat doen we nooit meer. Je voelt je dan toch niet vrij.

Dat staat altijd bij de advertentie zelf. ‘Entire place’ betekent dat er niemand anders aanwezig is dan jijzelf. ‘Private room’ betekent dat je bij iemand thuis slaapt en een privekamer hebt maar er mogelijk nog andere mensen thuis zijn.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chantal_bel, ChelseaAyLee, DotBot, IASCrawler, Indy_Mouse_9, Larissa123, Letje01, Luxorvalkje, MayoNeighs, ogidni, purny, runnerfan, Sanne1802, Swift en 64 bezoekers