Auto huren in Spanje?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:35

Welke verhuurder je ook kiest, ze zullen eisen dat je óf bij hen de verzekeringen erbij koopt óf dat je inderdaad een flinke borg op de credit card laat zetten. Sodera zegt het al, zij houden van jouw borg af en Sunny Cars (of AutoEurope of welke bemiddelaar dan ook) betaalt het terug. Daar komen vaak de horrorverhalen van. Mensen krijgen de auto niet mee omdat ze geen ruimte op de credit card hebben en dus alsnog de verzekeringen bij moeten betalen.

Ik heb het soms in Nederland ook als ik huur, ik sla de verzekeringen af omdat ik via AutoEurope huur en krijg dan 1500 euro borg op mijn credit card. Geen probleem, maar veel mensen hebben die ruimte op de kaart niet.

Vermijd Goldcar, die flikken je altijd wat. Hertz, Avis en Enterprise vertrouw ik sowieso. En huur je toevallig in Alicante, dan ken ik een prima lokale verhuurder waar je zelfs zonder credit card terug kan.

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 19:13

beatje schreef:
Sodera schreef:
Sunny cars was prima en goed betaalbaar!
Houd er alleen rekening mee dat bij de verhuurbalie je nog wel een borg moet betalen, met een credit card.
Ook als je schade hebt: je moet het zelf voorschieten en krijgt het dan van Sunnycars weer terug.

Dat is raar, wij hebben juist voor sunnycars gekozen omdat dit niet zo was. Wij zijn 6 juli nog geweest.
De credit card bedoel ik. Schade hebben we er nog nooit mee gehad.



Toevallig op de eilanden?

https://www.sunnycars.nl/nieuws/geen-cr ... n-dat-kan/

Het grootste nadeel van Centauro en Goldcar vind ik dat ze zo duidelijk als huurauto herkenbaar zijn. Daardoor worden ze vaak slachtoffer van inbraken.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:24

Toch zijn er juist over die borg de meeste problemen. Meest wel bij Goldcar trouwens. Als je alle verzekeringen bij hen neemt, zullen er zelden problemen zijn.

Wellicht zijn ze niet meer zo agressief in hun verkoop door alle aandacht die er voor geweest is?

Voor Alicante kan ik www.huurcar.com van harte aanbevelen. Locaal Spaans bedrijf met Nederlands en Engelstalig personeel wat het erg goed doet.

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 20:35

Ik huur zelf nooit in Spanje (ha, woon er al 9 jaar) maar voor onze komende reis naar Amerika is Sunnycars gewoon 2 x zo duur als Hertz. Dat is me echt te veel.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:34

elnienjo schreef:
MoniqueT schreef:
Vermijd Goldcar, die flikken je altijd wat.

Niet mee eens. Ik heb die nu al 'n paar keer gehad met hun 'click-n-go' waar alles inbegrepen is en dat verloopt vlekkeloos.


Geluk gehad misschien, ik ken schrijnende verhalen uit eerste hand.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: Auto huren in Spanje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 21:56

En dus smeren ze die een schade aan die ze niet zelf hebben veroorzaakt.

Webshop - digital art: MoTekent


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DJZ, dollyspikkel, Elin_, Lokii, lovelance, luuntje, Soepkipje en 70 bezoekers