Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 10:13

Zorgverzekeringen weten het zelf ook niet zo goed wat betreft het behouden van je Nederlandse verzekering. Nadat ik toen 4x had gebeld en 4x verschillende antwoorden heb gekregen (waarbij de laatste zei dat ik hem wel kon behouden), heb ik een schriftelijke engelse verklaring gekregen dat ik verzekerd bent in het buitenland, ook tijdens het werken. Ik zou dat proberen te verkrijgen zodat je bij de douane aan kan tonen dat je verzekerd bent, mochten ze dat vragen. Ik ben toen gewoon gegaan met mijn Nederlandse verzekering gegaan+ een doorlopende reisverzekering. Dit was prima. Ik had me eigenlijk uiteindelijk moeten uitschrijven omdat ik 8+ maanden in het buitenland bleef maar dat wist ik toen niet :+ Gelukkig geen problemen mee gehad.
Bij mij deden ze trouwens helemaal niet moeilijk bij het ophalen van het WHV. Ze vroegen nergens naar en stond met 5 min alweer buiten. Maar ik ken wel mensen die kortere WHV kregen doordat ze niet goed konden aantonen dat ze tot aan het einde van hun verblijf verzekerd waren.

Bedenk je trouwens wel dat je het risico loopt dat je WHV verloopt op het moment dat je Canada vertrekt (in Oktober dus). Het kan dus zijn dat ze in maart/ april je WHV weigeren.. Nou ken ik verschillende mensen die (diverse keren) Canada hebben verlaten en gewoon zonder problemen terug mochten komen op hun WHV, dus al te veel zorgen zou ik me er niet over maken. Maar het is wel goed om te weten.


Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:34

2 jaar geleden hebben mijn ouders voor 3 weken een RV gehuurd toen ze mij kwamen opzoeken. Was opzich prima, maar ik zou het zelf niet zomaar weer doen. Het is echt veel duurder dan je denkt, helemaal als je een gratis auto kan lenen. Dat ding zuipt benzine, wat uiteraard ook niet gratis is. Ook is het vrij lastig om campingplekken te vinden als je het niet (ver) van tevoren boekt. En het is natuurlijk niet altijd handig als je ergens naartoe wilt rijden. Mijn ouders waren flink wat geld kwijt, al hebben we wel ook flink wat activiteiten gedaan en hebben ze niet heel veel op het geld gelet :+
Ik zou veel eerder een makkelijke tent meenemen die je makkelijk op kan zetten en kan afbreken. Of nog beter: als je de mogelijkheid hebt, een 'van' (busje) een slaapplek achterin maken. Ik ken mensen die dat hebben gedaan en dat is echt geweldig. Of natuurlijk met een pick-up truck met 'overkapping' en daaronder slapen.

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 23:34

Ik heb nog nooit een internationaal rijbewijs aangevraagd want als je niks huurt, dan heb je het in principe ook niet echt nodig.
Paar weken terug nog gestopt door de politie (achterlicht deed het niet :\ ) en totaal geen probleem. Heb ook nog nooit gehoord dat ze er moeilijk over doen. Canadese politie is over het algemeen erg makkelijk en aardig zolang je meewerkt. Maar misschien dat ze er moeilijker over doen in de toeristische gebieden? Al denk ik het niet hoor.


Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:03

Internationaal rijbewijs is niks meer dan een vertaling van het rijbewijs. Dus als je een Engelstalig rijbewijs (of in het geval van Canada ook Frans), dan hoef je hem niet aan te vragen. Nederlandse polities moeten gewoon een Engels rijbewijs kunnen lezen.

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-20 10:25

Ik ben ook wel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen. Ergens ben ik ook wel bang dat zelfs onze vlucht niet door zal gaan en wij vertrekken pas 23 juli (tot 20 augustus, korte periode maar dit jaar). Aan de andere kant zal het natuurlijk ontzettend slecht zijn voor de economie als ze in het hoogseizoen helemaal niemand binnen laten, dus misschien laten ze het dan wel weer doorgaan. Als het virus dan niet meer zo ernstig is tenminste. We zullen er vanzelf achterkomen :)

Eileen_
Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 06:50

Wat super leuk Judith!! Ik zag het al op fb voorbij komen en hoorde het ook al eens op werk langskomen. En wat fijn dat het ondanks Corona toch nog zo kan. Heel veel succes en plezier :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, DexterM, DJZ, Kmbrly, Lestria, MagicBullet, moonsparkle en 80 bezoekers