USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 05:48

Had je soms Amerikaanse zonnebrand, Shanna?
Mijn ervaring is dat dat minder goed werkt dan bv. Nederlandse (ik weet niet hoe dat met Engelse zonnebrandcreme is) .

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 05:40

Wow, ziet er wel heftig uit.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 07:12

Ik had nu in de kerstperiode tickets naar Miami voor 480,- incl bagage. Dat vond ik een nette prijs als je bedenkt dat het de dagen ervoor en erna meer dan 1000,- kost. Alleen door een beetje aanpassen in dagen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 13:23

Hoe zou dat zometeen gaan als GB niet meer in de EU zit? Dan komt die verordening ook te vervallen denk ik?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 06:45

Nee, dat de US niet makkelijk mensen toelaat is wel duidelijk. Hoe lang zit je nu in het hele proces?

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-19 17:29

* Meldt zich *

Wij hebben inderdaad een rondje Banff - Jasper - Yoho - Yellowstone - Grand Teton - Mount Rushmore - Glacier gedaan en dat waren heeeeel erg veel kilometers en heel veel watervallen en bossen.
Yellowstone was echt het hoogtepunt van die reis, het is een fantastisch park en je kunt daar zeker 4-5 dagen doorbrengen. Verder vond ik met name het Canadese deel veel van hetzelfde.
We hadden echt té veel gepland en gezien die vakantie en zijn uiteindelijk een halve week eerder naar huis gegaan dan de bedoeling was omdat we er echt helemaal klaar mee waren.
Dus mijn advies: prop niet teveel in je vakantie en niet teveel kilometers.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:22

Gecondoleerd, askim. Sterkte. Hopelijk kun je in de USA even tot rust komen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 16:21

Knabbelgirl, waarom regel je het niet gewoon zelf? USA is wat dat betreft zo makkelijk!

En op het forum allesamerica zit echt veel meer kennis dan alle reisbureau’s samen hebben met heel veel tips en tricks voor goedkope autohuur, upgrades, vliegtickets, overnachtingsplaatsen enz enz.
Dan weet je ook waar je moet overnachten i.p.v. 2 uur van een National park gestopt te worden door een reisbureau omdat ze daar betere tarieven krijgen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:41


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 14:38

Yosemite erg weinig tijd, Sequoia veel te weinig. Ik mis Death Valley. Grand Canyon een dag teveel. Monument Valley mis ik en Las Vegas is weer best lang.
Maar goed ieder maakt zijn eigen keuzes ;)
Het zou mijn reis niet zijn in deze opzet in ieder geval.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 15:38

Als je niet van plan bent om naar beneden te lopen in de Grand Canyon heb je aan 1 overnachting daar genoeg om de uitzichtpunten mee te pakken met zonsondergang cq -opkomst.
Dus dan zou ik het stuk als volgt doen: Bryce Canyon - Page (‘s avonds Horseshoe Bend, volgende dag ‘s morgens Lower Antelope Canyon)
Page - Monument Valley (daar overnachten ) en dan Monument Valley - Grand Canyon.

Als Sequoia je niet trekt zou ik dat overslaan en dan voor de bomen naar Mariposa Grove in Yosemite gaan. Je kunt over de Tioga Pass naar de andere kant en dan via Death Valley richting Las Vegas.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 09:44

@yasmine en knabbelgirl:
Tja, ik denk dat de meningen daar over verdeeld zijn. Ik vond het mooi maar sowieso niet het mooist of onvergetelijkst. In Utah heb je imo veel mooiere routes. Maar dat blijft persoonlijk. Als ik moest kiezen omdat ik te weinig dagen heb, zou ik die weg er ook uit laten.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 19:32

Van die 3 zou ik kiezen voor NY NY. Excalibur is echt wel een klasse minder en Luxor wat verouderd.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 20:09

Kijk bv. eens naar Treasure Island. En dan op hun eigen website. Ze hadden in het verleden de TV Ad-special en het voordeel daarvan was dat je geen resort fee hoefde te betalen. En dat loopt onderhand aardig in de papieren. Verder betaal je bijna overal resort fee.
Waar ik ook nog wel eens goedkoop heb gezeten is the Desert Rose resort. Maar dan zit je 1 Block achter de Strip en er niet aan. Wel mooie kamers, eigenlijk complete appartementen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 10:03


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-19 16:10

Ik vind een villa met zwembad echt heerlijk! Maar ik ben dan weer niet zo van de pretparken.
Op homeaway.com stikt het van de villa’s. Ook holidaylettings.co.uk is een goede optie.
Ik heb ook wel eens via traumferien.de gehuurd of fewo-direkt.de dan heb je van Duitsers. Dat zijn villa’s die met Deutsche Gründlichkeit ingericht zijn en het is makkelijk betalen met euro’s naar Duitsland.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:22

L_iek schreef:
Daar ben ik weer met al mijn vragen :') Wij hebben onze reis uitgestippeld en zijn er helemaal uit wat wij willen. Maar dan, waar gaan wij alles boeken? Ik wil graag de vlucht en autohuur vast hebben staan. De rest zien we tegen die tijd wel ( via Booking oid ). Nu kwam ik terecht bij TUI in verband met vlucht plus auto echter die hebben niet de goede data. Over Expedia lees ik bar slechte recensies dus dat durf ik niet aan.. maar wat zijn er nog meer voor opties? Er is zoveel te boeken?


Ik kijk altijd via chaser.nl, momondo, skyscanner enz. voor tickets.
Voor autohuur Alamo.co.uk/Brits of via American Vacations. Nu heb ik via National gehuurd en geüpgrade met een speciale link. Autoeurope heeft momenteel (alleen vandaag nog) mooie tarieven.

Verder: meld je aan op het allesamerika-forum. Daar zit zoveel meer kennis dan hier en mensen die maandelijks zo wat die kant op gaan.
Daar haal ik ook al mijn tips vandaan :+

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:20

Heerlijk vooruitzicht, Monique. Lekker dat je de tickets al geboekt hebt.
Het ziet eruit als een mooie route.

Ik neem aan dat je in de Sawgrass Mills Mall gaat shoppen?
Overigens is de Miromar Outlet bij Estero ook leuk, ik shop daar graag. Nog eten bij Ford’s Garage voor de sfeer (zit op meerdere plekken rond Fort Myers).
Zonsondergang op de pier bij Naples is ook mooi.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:04

kitty_gomez schreef:
Hoi, hier ben ik aan het oriënteren voor strandvakantie voor volgend jaar februari. Nu hadden we Florida miami beach in gedachten. Iemand ervaring in februari en het weer?


Je kunt geluk hebben maar ook pech. Ik zou je sowieso adviseren zo zuidelijk mogelijk te gaan, bv naar de Keys. Daar heb je ook wel mooie strandjes met de nadruk op ‘jes’. Verwacht er geen kilometerslange stranden. Wij zaten daar wel eens rond half februari en hebben echt prachtig weer gehad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 22:07

Ik ben meer van de Cheesecake factory :9
Daar ga ik in december zeker een keer naartoe. En Ford’s garage .. En waar ik ook veel goede verhalen over lees, maar zelf nog nooit geweest ben, is Cracker Barrel.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 10:54

Cowboy55 schreef:
Er zijn er 660 van in de VS, dus vroeg of laat kom je er wel 1 tegen.


In 14 x USA ben ik er dus nog nooit 1 tegen gekomen ?
Ik ga wel even kijken naar Naples en omgeving.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:54

Wat leuk, Keet! Wanneer ga je?
Ik ga ook in mijn eentje, maar vind het heel spannend :=

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 06:05

MoniqueT schreef:
Wij gaan drie weken rondtoeren in Florida, alles dus mogelijk. Plus samen vier koffers terug als we willen. Ben benieuwd wat jullie nu op die lijstjes zetten


Tommy Hilfiger-kleding en kleding in het algemeen
Slaappillen, neusspray, Pijnstillers, Vitaminepreparaten
24 hrs lipstick
Qua eten verder niets
Soms wat elektronica, zoals iPad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:35

O ja, bussen zonnebrand, die gaan bij mij ook zeker mee!

Ik weet niet hoe het in NY is maar in Florida is bijna alles dicht met kerstavond en 1e kerstdag, zowel winkels als restaurants. Dat wordt nog een uitdaging voor mij om wat te vinden :=
Laatste keer dat ik op Key West was konden we met moeite 1 restaurant vinden dat open was. We belandden bij TGIF en er was geen speciale kaart of zo.
Kerst is in de USA echt een familiefeest.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Fitzroy
Berichten: 25032
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 17:35

Ik zit niet in de hostel leeftijd maar ik moet er ook serieus niet aan denken. Ik heb nu reserveringen staan voor een BestWestern Plus en een boutique hotel in Naples. Kost wat maar anders ga ik liever niet. Ik wil echt wel een fatsoenlijke accommodatie met het liefst een uitgebreid ontbijt.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina en 15 bezoekers