USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-19 17:42

Katja schreef:
Zelf zou ik niet zo snel in september gaan. Ik heb twee keer ergens gezeten tijdens een orkaan en het kan je reis aardig overhoop gooien.

Ik zou zelf in april zijn gegaan. Laat nou paar dagen voor vertrek die Ejafjallawhatsitsname vulkaan op Ijsland uitbarsten. Tja, hele reis moeten verzetten (niemand die wist wanneer het vliegverkeer weer op gang zou komen).
Balen natuurlijk, maar heb echt zoveel mazzel met het weer in September gehad, heerlijk! En super rustig in de pretparken. :-)



Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 15:36

Mijn shopping lijstje:

Tegenwoordig geen beef jerky meer, maar turkey jerkey en vooral salmon jerkey. Zeer penetrante geur, die laatste, maar oh zo lekker!

Diet Lipton ice tea raspberry en peach (ik meng de twee smaken vaak, en het is “aanmaak” tea, poeder uit een pot, niet de ice tea die wij hier kennen).

Twinkies

Moleskin padding (zal hier vast ook wel te koop zijn, maar ik koop het traditioneel altijd daar... waarschijnlijk ook omdat ik het daar vaker nodig heb vanwege het vele hiken).

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 07:56

Er is maar 1 probleem met de Cheesecake Factory. Elke keer als ik er eet is het gewoon onmogelijk om een gaatje vrij te houden voor, inderdaad, cheesecake als toetje. (Gelukkig kan je het ook meenemen natuurlijk!)
Wat kan je daar heerlijk eten!!

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-20 07:19

Vrachtverkeer gaat wel door gelukkig.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-20 04:56

purny schreef:
Er is trouwens ook een Wallmart in Den haag tegenwoordig....

Bummer, ik was al wat achterdochtig vanwege de dubbele 'l'... :') Maar wel humor dat ze de winkel zo genoemd hebben.
En nu de belangrijke vraag: verkopen ze rice-a-roni? :D

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-20 20:27

knabbelgirl schreef:
Rice-a-roni? Dat klinkt als een leuk gerecht hihi

Het is letterlijk rice and (maca)roni, maar meer pilaf rijst met vermicelli pasta, en kruiden. Komt in veel varianten, ze zijn allemaal even lekker.
Verslaving van mij, heb ik leren eten in de VS en sindsdien... Maar ja, moeilijk te verkrijgen hier, want duur om te importeren.
Heb poosje terug een zooitje geïmporteerd uit de UK, van zo’n winkel gericht op expats etc.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 18:27

Geweldige foto’s! Maar ben eerlijk gezegd heel blij dat ik het niet in levende lijve hoef te aanschouwen. Ikke en onweer gaan niet goed samen. ;-)

@Dizzy: ook prachtig! Da’s meer mijn ding, haha. Yellowstone is zo’n ervaring die je nooit meer vergeet.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 06:16

Dizzy505 schreef:
noord Californië viel zwaar tegen

Wat een prachtige foto’s!
Ik ben zelf helemaal weg van de westelijke staten. De Pacific NW heeft zoveel te bieden. Crater Lake is totally out of the way, maar absoluut de moeite waard!

Het noorden van CA heeft wel wat moois, maar verder rijd ik er ook altijd snel door onderweg naar wat centraler gelegen delen (grofweg vanaf SF / Sacramento / Lake Tahoe). Wil bijvoorbeeld dolgraag terug naar Lassen NP (met Bumpass Hell!).

Ik zou zelf de hele maand september weer naar dit gebied gaan, (en Banff/Jasper), maar ja... kan alleen maar hopen dat het in 2021 wel kan.

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-22 08:48

Ik kwam een keer uit Bryce gereden, het was mei. Het was prachtig weer, maar overal langs de weg dikke stapels sneeuw, en tijdens het rijden begon het ook ineens te sneeuwen.
Tegen de tijd dat we buiten het parkgebied waren en een dorp bereikten, lag er een aardige laag op het dak van de auto. Maar was de sneeuwbui alweer foetsie.
De auto trok veel bekijks. Waar wij toch vandaan kwamen?! Het was daar dus ook prachtig weer en al tijden geen sneeuw meer gehad. ;-)

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 07:07

Oh, wat een heerlijke reis heb heb je in het vooruitzicht! Wel lekker heet rond die tijd (zeker als je door Death Vallet gaat, daar lijkt het op?), maar je hebt een prima reisschema, lijkt me, mooi tijd om Bryce en de Grand Canyon en Lake Powell/ Antelope canyon (gok ik zo?) te zien. En een mooie trip dwars door CA. Leuk!

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 05:02

Ah, heerlijke stad om doorheen te struinen! En ideale tijd van het jaar (ben ook een keer in april geweest, dat was echt veel beter dan midden zomer, dan is de lol van het wandelen naar al die hotels er heel snel af in de hitte!).
Geniet ervan, en wat een prachtige foto’s

Dallista
Berichten: 4417
Geregistreerd: 10-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-23 09:23

Inderdaad, gewoon beleefd en rustig blijven en daarna gewoon weer snel vergeten.

Een leuke uitzondering op de regel: toen de meneer het kleine teckelbedeltje aan het kettinkje zag hangen. En vervolgens gingen er dus heeeeele verhalen over teckels over en weer, en haalde hij zelfs zijn smartphone tevoorschijn om allemaal foto’s van zijn teckel te showen. ;-)

En een keertje naar Engeland (zelfde weekend als de bruiloft van onze koning en koningin). “Why are you leaving the Netherlands?! Are you crazy, why don’t you want to see the wedding?!” En deze zelfde man had net daarvoor mijn koffer gecheckt en een grapje gemaakt over de kleine ronde cakejes, of het handgranaten waren.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers