London II

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 10:19

Wij zijn gek op het science en natural History museum, gaan we zeker 1 keer per 2 weken naar toe. Ook de Princess Diana Memorial playground is erg leuk. Straat entertainment langs de Southbank is ook altijd een groot succes. Golders Hill park (In golders green) heeft een kleine zoo, stelt niet veel voor, maar kinderen vinden het fantastisch, het is gratis en er is een speeltuin naast.
London zoo is ook erg leuk, maar vrij duur.
Kentish Town heeft een city farm, ook leuk.
Shrek's great adventure is een indoor attractie aan de southbank, naast de London Eye. Duur maar superleuk voor die leeftijd


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 12:29

Mijn man heeft ooit een zakenlunch gehad in de Shard en laat ik zeggen dat ik heeeeeel blij was dat zijn opdrachtgever betaalde.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 12:57

Iedereen die de komende maanden naar de UK gaat, let er op dat er een nieuwe 1 pond munt komt, en de oude (dus de ronde) is na 15 oktober niet meer te gebruiken.
Ook het oude 5 pond biljet is vervangen en is na 5 mei geen wettig betaalmiddel meer. Mocht je deze dus nog hebben, zorg dat je ze uitgeeft. De 5 pond biljetten kun je nog bij een bank omwisselen voor het nieuwe biljet.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:15

Wel op tijd je trein boeken, want op de dag zelf betaal je zo 3 dubbel!

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:16

benangelique schreef:
jeuh! 15 december vertrek ik samen met een vriendin naar londen. Wij verblijven bij een air-bnb locatie. we vliegen met easyjet van schiphol en landen op luton. Vanaf daar de bus naar centraal londen en dan met bus of metro naar ons verblijf.
hebben voor de zaterdag een fietstocht gereserveerd via bajabikes

Ik zou de trein nemen.. De bus doet er heel lang over en t scheelt verhoudingsgewijs echt niet zoveel in kosten.
Als wij gasten over krijgen vliegen ze ook altijd op Luton, en dan nemen ze de trein naar King's Cross.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 13:18

Stansted heeft de Stansted Express trein (naar Liverpool street) of verschillende bussen (national express en nog wat andere maatschappijen). Geen metro, het is echt een heel stuk buiten London.
Vanaf Eindhoven is Ryanair toch? Ik zou het niet doen, liever wat meer betalen dat je ook daadwerkelijk in London komt zeg maar.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 22:30

Believe schreef:
Ik vroeg mij af, wat is nou de goedkoopste manier om naar Londen te gaan?
We willen sowieso geen auto mee nemen naar Londen, dus denk dat we het beste of met vliegtuig of met de trein kunnen gaan.
Maar er zijn zoveel opties dat ik niet weet wat nou het handigste en goedkoopst is.

T allergoedkoopst is over het algemeen de bus, Flixbus (voorheen megabus) kost geen drol, t duurt alleen even.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 13:49

En je kunt ook een normale trein nemen, is een stuk goedkoper, en je kunt tegenwoordig je oystercard daarvoor gebruiken.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-17 23:46

Oyster is altijd goedkoper omdat je nooit meer betaald dan het dagtarief.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 15:57

Memories schreef:
Kom even binnenvallen naar aanleiding van bovenstaand bericht O:) Lees altijd wel een beetje mee hier, ben groot fan van London en probeer toch minstens 1 a 2 keer per jaar te gaan.

Oyster is altijd goedkoper, maar wel in de gaten houden welke je neemt en hoeveel daarop mag staan om 'm nog in te kunnen leveren. Zomer dit jaar geweest en toen stond er teveel op om ze nog in te kunnen leveren en geld terug te kunnen krijgen, wisten we niet van te voren (want dat was hiervoor nooit zo?) maar dat zou je zogenaamd heel makkelijk thuis kunnen regelen... heeft ons bijna 5 maand gekost om die 60 euro terug te krijgen :o

Oh en wat gaaf dat je naar Kew Gardens gaat, dat was echt de highlight van onze trip dit jaar <3 echt vreselijk mooi en rustig daar. Wanneer ik weer ga trek ik daar een hele dag voor uit := Southbank is ook heel gezellig, daar gingen wij elke avond een wandeling maken. (ons 'vaste' hotel is daar vlakbij: Days Inn Waterloo, hotel zelf is nogal vergane glorie maar lekker goedkoop en voor ons ideaal qua locatie := )


Zolang je niet meer dan 10 pond per dag er op gooit kun je je geld gewoon terug krijgen als je hem inlevert. Je kunt hem natuurlijk ook gewoon bewaren, dat scheelt volgende keer weer. Hier gebruiken we inmiddels geen oyster meer maar gewoon onze (Engelse) contactless bankkaart, dat is natuurlijk nog makkelijker. Apple en Android pay kan ook, maar t ligt aan je bank of je buitenlandse transactiekosten moet betalen.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 18:28

Andersom schreef:
Hier nog een fanatieke Londen-ganger!

Ik las een paar pagina's terug dat je tegenwoordig ook met je Oyster card kan reizen van Gatwick naar Londen. Klopt dat? Betaal je dan ook het maximale dagtarief? (Dat lijkt me te mooi om waar te zijn)

ja klopt, en nee, het is een speciaal tarief.Ben toevallig net gisteren terug gekomen op Gatwick en naar huis gegaan met Contactless payment (zelfde tarief als Oyster)
Vanaf bijvoorbeeld Oxford street naar Gatwick zijn dit de tarieven
Peak: £16.50
Monday to Friday from 0630 to 0930 and from 1600 to 1900.
Off Peak: £10.30
At all other times including public holidays.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-18 20:50

Ik heb dr hier nog eentje liggen van 4 jaar geleden en die doet t gewoon nog. Vorige maand nog gebruikt toen mijn schoonouders hier waren (wij zelf gebruiken contactless/apple pay)

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 14:18

Dr gaat geen Metro van Southend naar Liverpool street, da's een gewone trein. Greater Anglia is een trein maatschappij, net zoals NS of Veolia in Nederland.
Prijzen hier varieren op basis van wanneer je boekt.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:17

Ja, je kunt op Gatwick ook gewoon Oystercards kopen.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 14:17

Vanaf Gatwick kun je sinds begin dit jaar ofzo de Oyster gebruiken. Opladen doe je gewoon bij de automaten op ieder station.
Sommige banken rekenen voor transacties buiten de Eurozone wel transactiekosten, dat kan erg duur uitkomen als je je contactloos gebruikt.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-19 12:47

linnnh schreef:
Hoi!

Is er toevallig op dit moment iemand in Londen? :)

Ik woon er.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-19 17:57

Foaly schreef:
Hoe doen jullie dat nu trouwens met city trips boeken naar het VK? Wachten jullie af tot na de Brexit of niet? :p

Andersom hier, maar wij moeten half april naar Nederland ivm een bruiloft. Nu maakt het voor de boot niet uit of ik nu boek of een dag van te voren dus ik wacht nog.


_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 14:21

10 uur 's avonds? geen enkel probleem op geen enkel lijn. Zowel Kings Cross als Paddington zijn grote stations, hartstikke druk en tis niet ver lopen vanaf Paddington.
Maargoed, ik ga rustig midden in de nacht door London alleen, maar ik woon hier dan ook al bijna 7 jaar

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:13

Windsor Castle ga je nooit op 1 dag redden met al die andere dingen, je bent al een flinke tijd onderweg er naar toe (het ligt niet in London)

Olympisch stadion zou ik niet doen, ik ben er wel eens geweest met de school van 1 van mijn kinderen maar tis niet veel.

Als je hotel daarnaast zit zit je natuurlijk al niet in t Centrum, dus t duurt allemaal wat langer om overal te komen. Hoe laat is die Buckingham Palace tour? Want 11 uur wisseling van de wacht kan best krap zijn hoor, de eerste keer dat ik dat gedaan heb waren we toch wel 3.5 uur binnen.
Laatst bijgewerkt door _Nadia_ op 16-09-19 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 16:28

cursebreaker schreef:
De Buckingham palace tour is voor meerdere tijden te boeken, geloof 3 verschillende tijden per dag.
Wij doen 'm bv. in de middag om 14:45. Ze verdelen het zodat er niet te grote groepen ineens naar binnen gaan.
ik kan aanraden ook de tickets voor Buckingham palace vooraf te kopen, want ik weet niet zeker of je die nog daar kunt kopen. Het eerste jaar dat ze die tour deden, konden wij ze nog aan de entree kopen, maar ik geloof dat het nu alleen nog vooraf kopen is. Wij hebben 1.5 week terug geboekt voor a.s. zondag en toen was er nog maar 1 tijdsvak beschikbaar, dus zou er niet te lang mee wachten dan.
Je hebt verschillende tour opties. De gewone standaard en goedkoopste optie is geen 3,5u lang maar eerder 2uur bv.

Mwah ik heb nu 2 keer de goedkoopste tour gedaan maar beide keren meer dan3 uur binnen geweest. T ligt er ook een beetje aan wat je interesse zijn natuurlijk als je niets om kunst geeft ben je waarschijnlijk een stuk sneller weer buiten

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 10:46

Op t moment niets, maar met wat er zich nu afspeelt in t parlement zou t me niets verbazen als er volgende week weer protesten zijn/

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:28

Moet je wel overal lopend naar toe of een vermogen betalen aan taxi's want die hanteren een veel hoger tarief. Ov doet in heel Engeland niets op eerste kerstdag.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 15:44

Ik woon er, ik weet dat t lopend te doen is, maar ik weet ook dat t heel vaak pokkeweer is met kerst en dan is een paar km wandelen toch niet echt prettig.
En je moet maar net een hotel hebben dat in t centrum ligt. Als je leuk een hotel boekt in Stratford zit je daar toch echt vast want dat is geen loopafstand meer. Taxi vanaf daar naar central London wil je niet moeten betalen met kerst.
Op tweede kerstdag is natuurlijk wel alles open, dan "starten" de sales (hoewel de laatste jaren de sales eigenlijk al eerder starten)

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-19 16:54

Flixbus is absolute horror, altijd vertraging, chauffeurs die amper de taal spreken (ik had vorige keer op weg naar Duitsland een italiaanse chauffeur die geen Engels, Frans, Nederlands of Duits sprak (en we begonnen in London, via Frankrijk/Belgie/Nederland naar Duitsland) dus dat was fantastisch.
Vroeger nam ik altijd Megabus maar ook die zijn enkele jaren terug gekocht door Flixbus dus nu neem ik de bus helaas niet meer.

_Nadia_
Berichten: 2649
Geregistreerd: 06-11-08

Re: London II

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-19 21:11

Megabus internationaal was altijd prima, Megabus binnen de UK heb ik al jaren niet meer genomen maar nooit (grote) problemen gehad. Wel met National Express, die hebben ons ooit laten staan midden in leicester. T scherm gaf 45 minuten vertraging aan en opeens was hij al geweest. Hadden ze een bus van een andere maatschappij gehuurd en geen bordjes er op gezet of omgeroepen. Stonden we met zo'n 20 man in Leicester om 1 uur 's nachts.
Ik ben zo blij dat we nu weer een auto hebben want behalve in London zelf vind ik het OV maar bar en bar slecht


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Ashleytjuhh, c_alsemgeest, ChristaMoor, darkangel23, Earth, K_nolan, Lestria, MerleSimone, mvdende, purny, StonedRomy, supertammy, Thats_Me, Utixo, Westhof en 81 bezoekers